Windows XP, ta bort teman helt och hållet?

Permalänk
Medlem

Windows XP, ta bort teman helt och hållet?

Ja, låter konstigt jag vet, men det är av en anledning.

Vad jag vill göra är att ta bort/stänga av teman i XP helt och hållet, även classic läget, jag vill inte ha någon typ av "fönster dekoration" utan bara programmet i sig, pössible?

Permalänk
Medlem

Nej eftersom de flesta om inte alla program använder sig utav XP's temamotor på något sätt(vad jag vet). Det du kan göra är att öppna aktivitetshanteraren, stänga av explorer.exe och sen trycka Arkiv -> Kör och sen köra det program du vill, då får det i alla fall större skärmutrymme.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har redan explorer inställt på att inte starta vid uppstart.

Anledningen är att jag ansluter till den här XP maskinen via en fjärrterminal och återkallar enstaka programfönster istället för hela windows skrivbordet, men iomed att jag gör det så får jag dubbla teman eller fönsterdekorationer som man kan kalla det.
Jag kan ta bort dekorationerna på den anslutande datorn men då försvinner en del önskvärda effekter. Det är därför jag vill ta bort XPs och ersätta de med den andras.

Hoppas inte min förklaring blev för klyddig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frgo10:

Har redan explorer inställt på att inte starta vid uppstart.

Anledningen är att jag ansluter till den här XP maskinen via en fjärrterminal och återkallar enstaka programfönster istället för hela windows skrivbordet, men iomed att jag gör det så får jag dubbla teman eller fönsterdekorationer som man kan kalla det.
Jag kan ta bort dekorationerna på den anslutande datorn men då försvinner en del önskvärda effekter. Det är därför jag vill ta bort XPs och ersätta de med den andras.

Hoppas inte min förklaring blev för klyddig.

Aktivitetsfältet kan du dölja genom att "låsa upp aktivitetsfältet" och sedan dra ner det till botten.
Raden med kryss, minimera, maximera kan du också minska vet dock inte hur mycket.