Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Blir en fin uppgradering från mitt 4870

Eftersom ett 3870x2 är några procent sämre än hd4870 så lär jag göra en ännu finare uppgradering.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Undra vem som gör den största uppgraderingen?

Permalänk
Medlem

Det hade jag gjort Om det nu hade funkat när jag för en gång skull hade tid och sitta vid en dator när det va 13:37 erbjudande.

Sitter nämligen på ett Albatron 8800GT

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av duckstar:

Tack för svaret! jag kommer nog bli nöjd med köpet

Fick dock ett mail av komplett att vissa inte kommer få kortet verkar det som :S

Lust att klistra mailet? :S
Låter väldigt konstigt och jag har då inte sett något sådant..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

Tack för svaret! jag kommer nog bli nöjd med köpet

Fick dock ett mail av komplett att vissa inte kommer få kortet verkar det som :S

Tycker också det verkar konstigt, speciellt att få det så här på helgen. Har då inte fått något mail än i varje fall.

Skrivet av Neomike:

Det hade jag gjort Om det nu hade funkat när jag för en gång skull hade tid och sitta vid en dator när det va 13:37 erbjudande.

Sitter nämligen på ett Albatron 8800GT

Kommer att gå från ett Asus 8800GT, så det blir rätt nice ;). Hade dock tänkt vänta ännu längre för att göra en större uppdatering, men när man får ett sånt här erbjudande kan man inte säga nej

Får väl bara hoppas på att min smått överklockade E6750 (3.2GHZ), inte flaskar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Skrivet av duckstar:

Tack för svaret! jag kommer nog bli nöjd med köpet

Fick dock ett mail av komplett att vissa inte kommer få kortet verkar det som :S

Jasså? utveckla?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Lust att klistra mailet? :S
Låter väldigt konstigt och jag har då inte sett något sådant..

Håller med.. jag har ju snarare fått andra visan att mitt som jag beställde för sent (som jag tror jag beställde försent) verkar ju som att jag ska få mitt iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha gått från integrerat hd4200 om komplett funkat vid 13:37, men men.

Permalänk
Skrivet av duckstar:

Undra vem som gör den största uppgraderingen?

Geforce4 TI 4400 128MB minne sitter i min stationära nu, så jag har tvingas beställa en komplett dator av flera orsaker som att jag inte hade pci-express. Sedan flaskade inte graffet främst för mig, men det är inte fel att ha överdimensionerat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av duckstar:

Undra vem som gör den största uppgraderingen?

Bye, bye 7600GT
Fick tag på 2st och båda är Orderstatus: Bekräftad.
Ska prova CF på min föråldrade 775 rigg, dock blir det 16x/4x.
Kanske blir och sälja vidare 1 om det inte funkar bra.

Visa signatur

AMD Duron@1800Mhz [ 12x150FSB ] | 1024MB Noname | ASUS A7N8X-E | 6600GT | Antec TrueControl 550W | 2x250GB+160GB

INTEL C2D E6300 1,86GHz@2,80GHz [ 7x400FSB ] | Asus P5B-Deluxe | OCZ PC6400 DDR2 800MHz 4GB | XFX HD5850 BE 1024MB | Define R2 Titanium Grey | Antec TrueControl 550W | BenQ FP241W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overdrive:

Bye, bye 7600GT
Fick tag på 2st och båda är Orderstatus: Bekräftad.
Ska prova CF på min föråldrade 775 rigg, dock blir det 16x/4x.
Kanske blir och sälja vidare 1 om det inte funkar bra.

Det fungerar nog bra när det gäller pci-express. Dock är ju frågan om ditt nätaggregat pallar och din processor flaskar.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Jag får nog en bra kick ifrån inbyggda grafikkortet på brädan så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

denna black edition, har den högre volt på sig än vanliga 5850? menar om man kan klocka högre än en vanlig 5850?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

denna black edition, har den högre volt på sig än vanliga 5850? menar om man kan klocka högre än en vanlig 5850?

Tror jag inte, dessa kort går oftast inte att ändrar volten utan att flasha om bios:en varje gång.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag mailade och frågade Komplett om jag skulle få vänta med att få mitt grafikkort för mig så spelade det ingen större roll om jag skulle få göra det.

"Hej,

Vår marknadsavdelning kommer manuellt att gå igenom alla ordrar på produkten. De kommer ävem att meddela om man blir tilldelad en produkt eller inte."

det fick jag som svar då

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av duckstar:

Jag mailade och frågade Komplett om jag skulle få vänta med att få mitt grafikkort för mig så spelade det ingen större roll om jag skulle få göra det.

"Hej,

Vår marknadsavdelning kommer manuellt att gå igenom alla ordrar på produkten. De kommer ävem att meddela om man blir tilldelad en produkt eller inte."

det fick jag som svar då

Vad har du för orderstatus?

Har själv "Bekräftad" + "1 st reserverad på lager", borde väl betyda att allt är klart för min del? :S

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av duckstar:

Jag mailade och frågade Komplett om jag skulle få vänta med att få mitt grafikkort för mig så spelade det ingen större roll om jag skulle få göra det.

"Hej,

Vår marknadsavdelning kommer manuellt att gå igenom alla ordrar på produkten. De kommer ävem att meddela om man blir tilldelad en produkt eller inte."

det fick jag som svar då

Skrivet av TheDaemon:

Vad har du för orderstatus?

Har själv "Bekräftad" + "1 st reserverad på lager", borde väl betyda att allt är klart för min del? :S

Komplett skrev ju så här i tråden i fredags; Hej alla.

Som ni har sett så misslyckades vi med att få ut vårt efterlängtade 1337-erbjudande i tid i dag. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att dagens erbjudande inte gick som planerat. Felet var vårt och berodde på en fel i ett av våra bakomliggande system vilket fick till följd att uppdatering av produkter inte gick så snabbt som det borde. Detta gällde båda vägarna och grafikkortet togs heller inte ned snabbt nog när det var slut. Detta resulterade i att istället för 130st sålda grafikkort så sålde vi nästan 400st. Detta är givetvis något vi står för och samtliga kunder som fått en orderbekräftelse kommer att få sitt kort levererat inom kort förutsatt att man följt våra regler (max 1 per kund & hushåll).

Vi jobbar nu för att åtgärda de tekniska problem uppstod i dag så att våra kunder aldrig mer skall uppleva dessa fel igen, om det blir ett framtida 1337-erbjudande så kommer det att vara i tid.
Vi är ledsna för det inträffade och beklagar att vissa av Er inte hade möjlighet att vänta tills dess att erbjudandet syntes på webben.

Gällande leveransbeskeden så är informationen om att produkten är en beställningsvara med 10 dagars leveranstid en effekt av den manuella orderkontroll vi gör för att undvika att någon köper fler än en produkt. Givetvis kommer vi fortsätta med våra snabba leveranser och så fort alla order är kontrollerade på måndag så kommer grafikkorten att skickas.
Vi vill än en gång be om ursäkt för förseningen men hoppas att majoriteten av er ändå är nöjda med dagens klipp.

Nu tar vi lite ledigt och är tillbaka på måndag.
mvh //Erik J.

Alltså kommer alla som hann ta del av erbjudandet att få kort och 10st kommer få vänta nån dag extra.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

jag har "Orderstatus: Bekräftad" "1 Antal som måste beställas – normal leveranstid dagar"

Jo precis så man tycker dom borde hålla det dom lovar

Permalänk

det va jättekul när dem som inte fick ett 5850 blev jättesura o avundsjuka o skrev: "äh, tur att man spara pengar för ett gammalt 5850", eller "äh kostar ju bara 2200 på inet, inte så big deal", "hahahaha jättekul o se alla hetsa sig över ett 5850!!"

ja....... skönt o ha ett 5850 för 1500kr, 700-1500kr rabatt e värt hur som helst.

Permalänk
Medlem

jag avbeställde det jag fick "Reserverad på lager" Så antar att nån annan blir glad här

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Komplett skrev ju så här i tråden i fredags; Hej alla.

Som ni har sett så misslyckades vi med att få ut vårt efterlängtade 1337-erbjudande i tid i dag. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att dagens erbjudande inte gick som planerat. Felet var vårt och berodde på en fel i ett av våra bakomliggande system vilket fick till följd att uppdatering av produkter inte gick så snabbt som det borde. Detta gällde båda vägarna och grafikkortet togs heller inte ned snabbt nog när det var slut. Detta resulterade i att istället för 130st sålda grafikkort så sålde vi nästan 400st. Detta är givetvis något vi står för och samtliga kunder som fått en orderbekräftelse kommer att få sitt kort levererat inom kort förutsatt att man följt våra regler (max 1 per kund & hushåll).

Vi jobbar nu för att åtgärda de tekniska problem uppstod i dag så att våra kunder aldrig mer skall uppleva dessa fel igen, om det blir ett framtida 1337-erbjudande så kommer det att vara i tid.
Vi är ledsna för det inträffade och beklagar att vissa av Er inte hade möjlighet att vänta tills dess att erbjudandet syntes på webben.

Gällande leveransbeskeden så är informationen om att produkten är en beställningsvara med 10 dagars leveranstid en effekt av den manuella orderkontroll vi gör för att undvika att någon köper fler än en produkt. Givetvis kommer vi fortsätta med våra snabba leveranser och så fort alla order är kontrollerade på måndag så kommer grafikkorten att skickas.
Vi vill än en gång be om ursäkt för förseningen men hoppas att majoriteten av er ändå är nöjda med dagens klipp.

Nu tar vi lite ledigt och är tillbaka på måndag.
mvh //Erik J.

Alltså kommer alla som hann ta del av erbjudandet att få kort och 10st kommer få vänta nån dag extra.

okej så skickas dem på måndag?

Permalänk

Merparten går nog på måndag om de nu har 400 i lager.. vem vet. komplett återkommer på måndag och skriver nog då.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

*Håller tummarna på att grafikkortet hinner ta sig till Komplett i Göteborg imorgon, så att jag kan hämta ut det*

Någon som vet vart centrallagret ligger?

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

*Håller tummarna på att grafikkortet hinner ta sig till Komplett i Göteborg imorgon, så att jag kan hämta ut det*

Någon som vet vart centrallagret ligger?

Undrar det också. Dock bor jag uppe i västerbotten, så det jag är nyfiken om, är ifall det tar 2 eller 4 dagar innan det kommer :P.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Afrasbaba:

*Håller tummarna på att grafikkortet hinner ta sig till Komplett i Göteborg imorgon, så att jag kan hämta ut det*

Någon som vet vart centrallagret ligger?

Skrivet av RawN:

Undrar det också. Dock bor jag uppe i västerbotten, så det jag är nyfiken om, är ifall det tar 2 eller 4 dagar innan det kommer :P.

Hej.

Vi kommer under måndagen att gå igenom samtliga order och sedan släppa dem så att vår lager kan packa och skcika dem. Huvudlagret lligger i Norge vilket innebär att varorna inte finns i våra pick up points (hämtbutiker) på måndag. De som valt hämtbutik som leveranssätt kommer få sitt kort TIDIGAST på tisdag. För övriga leveranssätt så är onsdag & torsdag mer troligt. De kunder som beställde sist och som får vänta på sin vara kommer att kontaktas, det finns ingen anledning till att "mailbomba oss"med denna fråga, vi kontaktar de berörda

Mvh // Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej.

Vi kommer under måndagen att gå igenom samtliga order och sedan släppa dem så att vår lager kan packa och skcika dem. Huvudlagret lligger i Norge vilket innebär att varorna inte finns i våra pick up points (hämtbutiker) på måndag. De som valt hämtbutik som leveranssätt kommer få sitt kort TIDIGAST på tisdag. För övriga leveranssätt så är onsdag & torsdag mer troligt. De kunder som beställde sist och som får vänta på sin vara kommer att kontaktas, det finns ingen anledning till att "mailbomba oss"med denna fråga, vi kontaktar de berörda

Mvh // Erik J.

Fick nu besked av komplett att jag inte kommer få en 5850, jag har beställt min 13:58!
Jag hade FÅTT bekräftat en. ni skriver ju att ni bjuder på resterande som hann beställa innan ni stoppade försäljningen! fan vad dåligt!!

Detta betyder att alla efter mig, efter 13:58 inte kommer få nåt kort!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Fick nu besked av komplett att jag inte kommer få en 5850, jag har beställt min 13:58!
Jag hade FÅTT bekräftat en. ni skriver ju att ni bjuder på resterande som hann beställa innan ni stoppade försäljningen! fan vad dåligt!!

Detta betyder att alla efter mig, efter 13:58 inte kommer få nåt kort!

Blev du inte heller erbjuden något annat kort?

Permalänk
Avstängd

Verkar fungera mera som en lottoverksamhet än en butik detta, tycker allt sköts väldigt skumt.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Verkar fungera mera som en lottoverksamhet än en butik detta, tycker allt sköts väldigt skumt.

Vad kul att du säger lotteri för det var exakt så jag tänkte när jag tryckte på beställ knappen

Permalänk
Medlem

14.03 beställde jag efter panikaktigt letande efter fungerande länk.
Detta blir min 48:e eller 49:e order från komplett under åren och 10tusentals kronor har det kostat.
Hoppas att det kan bli en 50:e order till dom eller att andra får sälja i fortsättningen.
Om det blir många så kommer det bli ett ramaskri utan like här på forumet.
En nöjd kund berättar för sin polare om ett bra företag.
En missnöjd kund berättar för alla som den känner att man har blivit lurad.
Hoppas att detta bara är felaktiga uppgifter annars får Erik J. problem med trovärdigheten.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...