Permalänk

Först datorbygget max 8k!!!

Hej kära sweclockare!!

Som rubriken antyder ska jag ta mig an mitt första datorbygget. Känns både spännande och nervöst!

När jag blev medlem här för mindre än ett år sedan kunde jag absolut ingenting om komponenter och att bygga ihop en egen dator var inte att tänka på! Nu kan jag lite mer om komponenter men är absolut ingen professor inom ämnet!

Jag har plockat ihop lite delar och skulle behöva feedback från er. Ni får gärna komma med förslag vad jag bör tänka på vid första datorbygget! Några vanliga tabbar man ska se upp för etc.

Förutsättningar:
- Bygger själv
- Ej win7, det löser jag på annat vis
- CD/DVD läsare tar jag från nuvarande dator.
- Max 8k i budget, ej mer!
- Datorn ska användas för spel.
- Stöd för SLI

Uploaded with ImageShack.us

1) Klarar nätagreggetet 2st överklockade GTX 460 och en överklockad processor med H50 kylning i framtiden? Har ingen erfarnhet av Cougar alls.

Tacksam för svar!!
/ Odelinskij

Permalänk
Medlem

Har inte heller nån erfarenhet av Cougar, så jag sökte och fann denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/8... och i den en länk till ett test: Stort test av nätaggregat - Del 2: 550 - 650 W - MikroDatorn

Jag skulle valt Corsair 650w istället för Cougar 700w. Resten av datagrejerna du valt ser dock bra ut!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

Tack för svaret, jag kör på ett Corsair 650 TX istället!