Mest prisvärda hörlurar med mikrofon runt 1000kr

Permalänk

Mest prisvärda hörlurar med mikrofon runt 1000kr

Japp precis som titeln. Kommer använda dem framförallt när jag spelar men också om ja kollar på film.

Det jag prioriterar är kvalite, stänger ute ljud och är jävligt sköna.

Någon som har koll. tack tack

Permalänk
Permalänk
Medlem

HD555 + extern mick

Permalänk
Hedersmedlem

Steelseries gör bra grejer. Jag har testat 5Hv2, men gillade det inte alls ljudmässigt. Allt var jättebra, förutom att det inte fanns någon bas alls. Jag var helt övertygad om att lurarna var trasiga, så jag testade en kompis likadana lurar, men det var samma problem, jag testade även i flera olika datorer. Tydligen har tillverkaren fått för sig att gamers skulle uppskatta ljud utan bas, jag kan dock inte förstå varför.

Kolla på Steelseries Siberia, Sennheiser HD555 och AKG K518. Till de två sista får du köpa en lös mikrofon.

Permalänk
Medlem

Steelseries siberia v2 är jättebra kostar 675 på inet. Jättesköna att ha på sig även jättebra ljud i dem stänger också ute ljud.
Ska själv köpa ett par av dem.
SteelSeries Siberia V2 Vit - Inet.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av osbo22:

Steelseries siberia v2 är jättebra kostar 675 på inet. Jättesköna att ha på sig även jättebra ljud i dem stänger också ute ljud.
Ska själv köpa ett par av dem.
SteelSeries Siberia V2 Vit - Inet.se

HMM ja har hört att dem är bra men de kanske är som han ovan skriver att dem inte har någon bas.

Permalänk
Skrivet av nilsson84:

HMM ja har hört att dem är bra men de kanske är som han ovan skriver att dem inte har någon bas.

tack för tipset de var ett jävligt bra pris och dem verkar bra

Permalänk

Har själv 5hv2 och dom funkar bra till spel.. tänkte dock bytta up mig till dessa SteelSeries 7H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets
fått bra kritik vad jag sett och verkar riktigt schystta. helt nya ska tilläggas

Permalänk

tack för tipset de var ett bra pris. de verkar bra

Permalänk
Medlem

Kanske vänta tills corsair släpper sina? HS1 tror jag dom heter, verkar riktigt nice

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett par steelseries 7h som jag är väldigt nöjda med. Stänger verkligen ut ljudet xD Hör inte alltid när folk ringer på dörren xD

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mina Sennheiser PC 330 G4ME från Dustin. Riktigt bra kvalite och ljud. Priset 795:- var inte heller fel.

Nedan följer en recension för den intresserade:

Sennheiser PC 330 G4ME Headset Review - Introduction

Permalänk
Medlem

SteelSeries SteelSound 5H v2 är för gaming inte för film och musik. Därför det inte finns så mycket bas i dom.

Visa signatur

E8400@3.0_P35-PS3_2048DDR2_4870 512

Permalänk
Skrivet av nilsson84:

HMM ja har hört att dem är bra men de kanske är som han ovan skriver att dem inte har någon bas.

Har v1an brorsan har v2an.Micen är dålig och kabeln knorrar ihop sig vilket är irriterande, bas har den inte alls om du har Xonar DX(eller bättre) kan du få lite bas och i spel så duger dom bra tycker jag

men skulle lätt kolla på Sennheiser HD 555 + extern mic

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Permalänk
Medlem

Köp ett par riktiga hörlurar. Du kommer bara att skratta åt gaming headsets efter det!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

SHP8900 + extern mic.

Eller HD555.

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Köp ett par riktiga hörlurar. Du kommer bara att skratta åt gaming headsets efter det!

ok så ett gamingset är för mycket inriktat på spel för att de ska vara bra ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av osbo22:

Steelseries siberia v2 är jättebra kostar 675 på inet. Jättesköna att ha på sig även jättebra ljud i dem stänger också ute ljud.
Ska själv köpa ett par av dem.
SteelSeries Siberia V2 Vit - Inet.se

Kolla Specen på micen XD -38dB, det är över 4096 gånger lägre ursprungliga nivån.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Nu lutar det mer åt HD555. HIHI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renegade:

Fick precis hem mina Sennheiser PC 330 G4ME från Dustin. Riktigt bra kvalite och ljud. Priset 795:- var inte heller fel.

Nedan följer en recension för den intresserade:

Sennheiser PC 330 G4ME Headset Review - Introduction

Är du nöjd med dem? Är också sugen på att skaffa.. är det bra ljud (mkt bas ) och sitter de skönt?

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson84:

ok så ett gamingset är för mycket inriktat på spel för att de ska vara bra ljud?

Ja. De jag har hört har inte precis varit designade att återge ljud naturligt utan snarare att det boostar vissa områden för att göra dem "bättre" för spel. Musik har låtit absolut skräp i de headsetsen jag hört.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Saken med gaming headset är att de är som ovan specade för att återge vissa detaljer mer än vanligt. Detta exempelvis fotsteg, skott, tydligare detaljer på vilket material man går på etc. Allt för att som de säger höra dem innan de hör dig.

Oftast är det mellanregistret och diskant. Men är olika för olika headset.

Dessa hörlurar är ingen höjdare om du vill ha ett naturligt sound. Inom ljud är inget fel eller bra. Bara för det låter naturligt eller bra för någon betyder det inte att du tycker om ljust det. Lättast är att prova på hörlurar och se om _DU_ tycker om dem. Har för mig att Mediamarkt gör att man kan låna hem hörlurar och om man inte är nöjd byta till sig några andra.

Något är tänka på är Burn in som också kan ändra ljudet när de är nya.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Kör själ med ett par Sennheiser HD280 Pro vilket är ett par studiolurar + en annan mic.
Ljudkvalitén är fantastisk och dom stänger ute annat ljud sjukt bra också.
Kanske lite dyra för vissa men om man älskar musik så gör man

Sennheiser HD280 Pro - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar

Beyerdynamic DT770 Pro 250 är ett par andra lurar som bara är monster när det kommer till ljudet och kvalitén på konstruktion men är ännu lite dyrare.

Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei