Permalänk

Poison ivy rat - Ingen kommunikation?

Försöker få igång Poison Ivy RAT tillsammans med en motpart, men ingen connection what so ever med mottagaren.. Sen står det om och om igen - Connection attempt *mitt ip* ??

1. Jag får kryss på TEST CONNECTION förutom när jag använder port 8000, då blir det ett kryss med en HAND under?? Was is das?

2. Jag sitter på WLAN, bredbandsbolaget, fritidshus, adsl via telefonjacket och deras eget modem har inbyggt WLAN. Kan det ha med modemets IP att göra? Statiskt/dynamiskt? Har hört att BBB kan vara strul med dessa program..

3. Om jag ska välja vilken port min dator ska kommunicera med mottagaren, VILKEN port vet man funkar då? Eftersom jag alltid får kryss på TEST CONNECTION, lite långsökt att prova ALLA möjliga portar tills det funkar..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ingen aning om hur programmet fungerar.
Partt A, som ska fjärrstyras. har ip A från sin internetleverantör. Är det DSL så är den dynamisk och IPt får man antingen från internetleverantören direkt, dvs publikt ip ELLER från wlan funktionnens DHCPserver i modemet. I senare fallet är ip:t privat.

Samma sak gäller för part B.
Part B som ska koppla upp sig på part A måste veta As publika ip.
Har part A routerfunktion hemma så måste man portforwarda i dennes router.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Fast IP är inget man anger om mottagaren i programmet. Man anger sitt eget IP och vilken port man ska kommunicera genom (där ska det vara samma på Klient som på Server tydligen), sedan skickar man filen till respektive, och när denna trycker på filen så ska Klienten (mottagaren) kopplas ihop med Servern (avsändaren) via den port man angivit..

Permalänk
Medlem

Poison Ivy? Nämen allvarligt talat det skräpet är ute ur leken.
Den senaste heter Darkcomet. Blixtsnabb kommunikation och du behöver inte öppna portar det enda du behöver göra är att skapa en fungerande server. Alltså med din vanliga No-Ip

DarkComet-RAT (v2.0)

Klicka på länken för en tutorial.

Hack Forums

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk

Thanx mate...

Permalänk

Ah det gick inte heller så bra... Inget kommer upp i programmet efter att mottagaren har klickat på filen.. undra vad som går fel..