Permalänk
Medlem

Ny dator, Bästa tips belönas!

Har en budget Runt 7k, så om det är 6 eller 7500 spelar ingen roll.

Datorn skall användas till WoW 99%. Jag har skärm och har tänkt att bygga den själv.

Och hur står det till med vista? är det något man köper eller är man så olaglig så man kan ladda ner det och ha det fungerandes felfritt?

Bästa tips till dator får mitt Hon account!

Permalänk
Avstängd

Man får inte diskutera olagligheter här på forumet.
Men i vilket fall så kommer jag med ett paket för runt 7708 kronor.

HoN accounts har jag runt 10 styckna så det kan du spara själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av agent57:

Man får inte diskutera olagligheter här på forumet.
Men i vilket fall så kommer jag med ett paket för runt 7708 kronor.

HoN accounts har jag runt 10 styckna så det kan du spara själv.

Permalänk
Medlem

agent57's förslag är helt klart det bästa du får för pengarna! Jag tar gärna hon-kontot

Permalänk
Medlem

Okej, skall bara höra lite kritik från andra på forumet, ser bra ut iaf! Tack:)

Permalänk
Medlem

vad är det för hemsida du beställer ifrn btw? så att frakten blev gratis med sweclockers?

Permalänk
Medlem

Nackdelen med det chassit är att nätdelen sitter där nere (vilket är bra) men där finns inga hål i botten så i värsta fall får man montera nätagget med fläkten uppåt som blåser på grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nhum:

vad är det för hemsida du beställer ifrn btw? så att frakten blev gratis med sweclockers?

Inet.se

Fraktfritt är gott.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra förslag du fick nog det enda bra du kan få för den nätta summan
Här är fraktfritt länken till inet.se
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

agent57's förslag är riktigt bra för den pengen!

Permalänk
Medlem

Det luktar seger!

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Välj inte det chassit. Välj ett bättre. Det låter som fan i det chassit.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Antec 300 är mycket uppdaterat sen jag hade det förra året

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Braid:

Nackdelen med det chassit är att nätdelen sitter där nere (vilket är bra) men där finns inga hål i botten så i värsta fall får man montera nätagget med fläkten uppåt som blåser på grafikkortet.

Nu skickar ju det nätagget, liksom andra nätagg ut luften ur chassit. Nätagget tar alltså chassiluften och skickar ut denna ur chassit så det finns ingen risk att varmluft från nätagget hamnar på grafikkortet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Entusiast

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/untitledda.bmp .

+ Stöd för SLI när du känner för en uppgradering

Mvh :]

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nu skickar ju det nätagget, liksom andra nätagg ut luften ur chassit. Nätagget tar alltså chassiluften och skickar ut denna ur chassit så det finns ingen risk att varmluft från nätagget hamnar på grafikkortet.

Jo det stämmer men hur ska nätagget skicka ut luften ur chassit om där inte finns några ventilationshål?
Det jag menar med grafikkortet är att grafikkort är alltid monterade med fläkten ned och nätagget sitter under grafikkortet. Det kommer blåsa mot varandra. Detta lär ju inte vara något som helst problem men är inte "optimalt" för luftflödet. Ville bara påpeka detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Braid:

Jo det stämmer men hur ska nätagget skicka ut luften ur chassit om där inte finns några ventilationshål?
Det jag menar med grafikkortet är att grafikkort är alltid monterade med fläkten ned och nätagget sitter under grafikkortet. Det kommer blåsa mot varandra. Detta lär ju inte vara något som helst problem men är inte "optimalt" för luftflödet. Ville bara påpeka detta.

Nu är det mycket fel... fläkten på ett grafikkort suger ju luft under fläket och skjuter den på grafikkortet inte tar luften från grafikkortet och ett nätagg suger ju luft från lådan och skickar sedan ut det bakom alltså på baksidan av chassit, Antec 300 har nu fått en uppgradering så att agget sitter lite högre upp så det är ingra problem att motera agget med fläkten neråt och dom låter inte så mkt heller, byggde ihop en dator med det chassit igår

Permalänk
Skrivet av Braid:

Jo det stämmer men hur ska nätagget skicka ut luften ur chassit om där inte finns några ventilationshål?
Det jag menar med grafikkortet är att grafikkort är alltid monterade med fläkten ned och nätagget sitter under grafikkortet. Det kommer blåsa mot varandra. Detta lär ju inte vara något som helst problem men är inte "optimalt" för luftflödet. Ville bara påpeka detta.

Grafikkort har insug undertill och blåser ut luften baktill, så blåsa mot varandra kommer de inte göra. Däremot är det inte optimalt att grafikkortet då suger in delvis uppvärmd luft.

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Braid:

Jo det stämmer men hur ska nätagget skicka ut luften ur chassit om där inte finns några ventilationshål?
Det jag menar med grafikkortet är att grafikkort är alltid monterade med fläkten ned och nätagget sitter under grafikkortet. Det kommer blåsa mot varandra. Detta lär ju inte vara något som helst problem men är inte "optimalt" för luftflödet. Ville bara påpeka detta.

Näj näj näj. Som andra redan påpekat är det en hel del stora fel här.
Läs mitt inlägg ovan igen. Nätaggsfläkten blåser ut ur chassit som jag sade, inte in på grafikkortet. Så nätagget KAN INTE blåsa på grafikkortet om man inte vänder fläkten i sitt nätagg vilket skulle vara mycket dumt och ingen gör detta...

Dessutom blåser inte grafikkorten ner luft heller. Antingen pressas denna åt sidorna efter flänsarna eller så blir även denna luft blåst ur chassit beroende på hur grafikkortet är kylt.

Alltså, fläktarna blåser inte mot varandra, utan från varandra på sina respektive komponenter som är tänkta att kylas.

Den enda interaktionen av luft mellan detta nätagg och grafikkort är att de hämta luft ur samma utrymme, men detta är såklart inget problem. Luften kommer inte att ta slut ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av westlingofsweden:

Grafikkort har insug undertill och blåser ut luften baktill, så blåsa mot varandra kommer de inte göra. Däremot är det inte optimalt att grafikkortet då suger in delvis uppvärmd luft.

Ja, alltså nätagget kommer ju att stråla ut en del värme på grafikkortet som kommer öka temperaturen. Det spelar dock ingen roll här om nätaggets fläkt är vänd uppåt eller nedåt.
Alternativet är att nätagget sitter högst upp och då då hamnar denna strålvärme på kylflänsen för processorn istället.
Vilket som är optimalt beror väl på rätt många faktorer. Överklockning, kylfläns, grafikkortslösningar och chassival bland annat.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Mer prisvärd dator än såhär hittar du inte. Finns inget som är sämre i paketet än i det andra datorerna och om du i framtiden inte tycker grafikkortet räcker till så kan du köpa ett till och köra sli. Paketet är INOM din budget och du kan lägga till ett operativsystem (förslagsvis W7) utan att gå över budget. Eller så kan du byta till ett bättre chassi om du är ljudkänslig och i så fall även byta processor då den låter lite gran.

WoW kommer flyta på hur bra som helst utan lagg över huvudtaget.

MVH
Jakob