Vilken är den mest vidriga lukten du vet?

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Men det funkar utmärkt om man själv nyss rökt. Vidriga människor tål vidriga människor, kanske

Usch, man ska inte behöva röka! Rökning är crap.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Låter som brist på fylla ifrån ditt håll.

va?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Ja, strular man med en brud och bryr sig om röklukten/smaken så lider man ju helt klart av för lite promille i blodet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Lik som legat i värme, finns få dofter som motsvar detta. Men då detta är inte hör till vanligheterna så lägger jag min röst på röklukt och rökare.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ja, strular man med en brud och bryr sig om röklukten/smaken så lider man ju helt klart av för lite promille i blodet.

Haha, håller faktiskt med! XD

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ja, strular man med en brud och bryr sig om röklukten/smaken så lider man ju helt klart av för lite promille i blodet.

Och man måste vara packad för att göra det? Intressant, mycket intressant ^^ .

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Ett bränt Grafikkort luktar inte så värst gott

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

En lukt som jag inte klarar är den som ett töjt öra ger ifrån sig när personen som har töjningen inte har tvättat denna på ett antal dagar... Det luktar då rutten gammal hud i stort sett

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan komma att tänka på just nu är rutten vattenmelon, fy fasiken! Farsan hade köpt hem en vattenmelon utan att kontrollera den alltför noga, det skvalpade rätt så rejält om den när man skakade på den. Tog ett tag att vädra ur den avskyvärda doften.

- EDIT -
Kanske ska klargöra att vi delade på den för att se insidan varpå odören slog till.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

otvättade könsorgan.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk

Något som garanterat framkallar kärkningar är nog en blandning utav ovan som jag sett. Lukten av var i näsan samtidigt som en kattlåda full med kattbajs/kiss sitter under handfatet, samtidigt som någon har spytt i toaletten dagen innan och det har samlat rester under kanten och gosat till sig en varm sommarnatt. Samtidigt som man drar upp gammalt hår/slem/hudrester ur avloppet till duschen som består av gammal gjutgärn från tidigt 60-tal. Mmmmmmmm... mumma. Jag tror nog att jag skulle spy garanterat med samtliga fall ovan inklusive.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

räk/kräftskal som legat ute i värme ett tag.

Surströmming luktar dock nostalgi!

Permalänk

Det värsta jag vet är stanken från en person som har pissat ner sig, svettats mycket och inte dushat på flera dagar. Det är en ganska speciell lukt som jag nästan spyr direkt av.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Smörsyra luktar inte godis direkt !
Fick ta en sniff på en kemilektionen en gång. När jag kom till nästa lektionen tyckte folk man lukta apa. Fattade inte varför till en början, kopplade inte att det satt sig i kläderna.

"smörsyra (n-butansyra, CH3CH2CH2COOH) är en karboxylsyra som vid rumstemperatur är en trögflytande vätska med en extremt obehaglig lukt."

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Smörsyra luktar inte godis direkt !
Fick ta en sniff på en kemilektionen en gång. När jag kom till nästa lektionen tyckte folk man lukta apa. Fattade inte varför till en början, kopplade inte att det satt sig i kläderna.

"smörsyra (n-butansyra, CH3CH2CH2COOH) är en karboxylsyra som vid rumstemperatur är en trögflytande vätska med en extremt obehaglig lukt."

Jag minns att dom hällde ut smörsyra i ventilationen när jag gick i skolan. En hel korridor fick utrymma...

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk

Kiss och bajs kan lukta rätt vidrigt.
Annars rökare luktar väldigt illa.

lik brukar inte lukta så mycket mer än när det just är under förmultning före och efter luktar det knappt något.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ingen. Inge lukt alls är vidrig enligt mig.
Jag kan stå och sniffa surströmming 5mm från näsan i en minut utan att känna ett dugg. Det ni! Det tror jag inte att det är många som klarar

Nej. Inte direkt...
Jag har anosmi, känner inga lukter så därför finns det inga lukter jag avskyr då jag aldrig ens känt en lukt. Det har dock sina nackdelar som tyvärr är större än fördelarna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

No offence om någon känner sig träffad! Vidrigaste lukten kommer från somalier.
Jag vette fan vad dem gör men det är någon slags äcklig sötsliskig doft, fyfan alltså..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Ingen. Inge lukt alls är vidrig enligt mig.
Jag kan stå och sniffa surströmming 5mm från näsan i en minut utan att känna ett dugg. Det ni! Det tror jag inte att det är många som klarar

Nej. Inte direkt...
Jag har anosmi, känner inga lukter så därför finns det inga lukter jag avskyr då jag aldrig ens känt en lukt. Det har dock sina nackdelar som tyvärr är större än fördelarna.

Fy fan så tråkigt att inte ha något luktsinne! Jag brukar lukta på allt möjligt och kan inte tänka mig att inte kunna känna något. :/

OT, hatar röklukt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

ruttet lik.
man måsste verkligen känna lukten av ett ruttet lik innan man ens kan föreställa sej den lukten,många tror att den inte är någe speciell,men det luktar förjävligt...svett lukt,dålig andedräkt,protein som stått i en shaker ett bra tag,eller nått liknande,pfft,kommer inte ens i närheten utav denna lukt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

ruttet lik.
man måsste verkligen känna lukten av ett ruttet lik innan man ens kan föreställa sej den lukten,många tror att den inte är någe speciell,men det luktar förjävligt...svett lukt,dålig andedräkt,protein som stått i en shaker ett bra tag,eller nått liknande,pfft,kommer inte ens i närheten utav denna lukt.

Får man fråga hur du har kommit i kontakt med ett lik? Inte för att jag inte tror på dig, jag är bara nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Fy fan så tråkigt att inte ha något luktsinne! Jag brukar lukta på allt möjligt och kan inte tänka mig att inte kunna känna något. :/

OT, hatar röklukt.

Det är inte så illa som man kan tro faktiskt. Nu vill jag inte låta macho men jag nämnde ju att jag inte har känt någon lukt alltså vet jag inte riktigt vad jag går miste om.
Dock så är det jobbigt att t.ex. inte kunna känna hur man själv luktar och att alltid fråga föräldrarna och fråga om hjälp när man ska köpa deo eller liknande.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av RealMadrid:

Får man fråga hur du har kommit i kontakt med ett lik? Inte för att jag inte tror på dig, jag är bara nyfiken.

i mina yngre dar så jobbade jag med isolering.
fick i uppdrag at isolera nere i bår avdelningen på s-valls sjukhus.
där kom jag i kontakt med dom.
lik som hade legat där ett tag och blivit riktigt skrynkliga osv,ingen trevlig upplevels och kusligt som fan var det att stå där ensamen och isolera,vet att det låter löjligt,men man hade känslan hela tiden att ett lik skulle smyga sej på bakom en=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

CSM101

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av mangemani:

i mina yngre dar så jobbade jag med isolering.
fick i uppdrag at isolera nere i bår avdelningen på s-valls sjukhus.
där kom jag i kontakt med dom.
lik som hade legat där ett tag och blivit riktigt skrynkliga osv,ingen trevlig upplevels och kusligt som fan var det att stå där ensamen och isolera,vet att det låter löjligt,men man hade känslan hela tiden att ett lik skulle smyga sej på bakom en=/

Jag förstår vad du menar, fyfan vilken äcklig känsla..

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

OH SNAP!!

Permalänk
Medlem

Hade en kund inne som STANK av gammal svett... det luktade i hela butiken, fyllde kontoret och ända in i köket... det var inte najsigt...

Men det värsta var nog en gammal tant på ålderdomshemmet som hade skitit ner sig nåt så in i helvete... blöt, droppande avföring som legat och tryckt i tarmen ett par dagar... INTE najs! Där höll jag på att addera mitt maginnehåll till den allmänna röran

Permalänk
Medlem

När jag fortfarnade var inom kockyrket så fick jag rensa ut ett 200liters kokkärl som hade puttrat i 30gradig värme med benbitar och kött som skulle bli fond, Problemet var att nån missat att det stod där hela helgen.

Luktade lagom myisgt...

Permalänk
Hedersmedlem

En shaker med gammalt protein- eller gainerpulver blandat med vätska... som man glömt i träningsväskan. Fy helvete vad det luktar illa.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Bränt skin.. skin? heter det verkligen så? Bränd hud. finns verkligen inget värre..