Permalänk
Medlem
Skrivet av bopprock:

länken skvallade om dustin home
KABEL HDMI-HDMI V1.3 GULDPLÄTERAD FLAT 7.0M - Specifikationer
deltaco är väldigt prisvärt i de flesta avseenden

Ja precis varför köpa en supra kabel för flera tusen när en deltaco är lika bra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Ja precis varför köpa en supra kabel för flera tusen när en deltaco är lika bra?

Precis! Ska man lägga pengar på en suprakabel så ska man också ta hem en expert som kalibrerar tv:n på plats. Annars är det totalt onödigt! Deltaco FTW!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av dala56:

http://i34.tinypic.com/r0tvm8.jpg

Mina 175 trötta ponnyhästar i Saaben har blivit 215 starka hingstar. Och det märktes kan jag meddela! Det känns som en helt annan motor, fruktansvärt mycket bättre drag!(steg 1, bara mjukvara)
Snabbt och mycket smidigt ordnat, och jag kan ändra tillbaka till original på 2 minuter om det skulle falla mig in.

Kanske något för dig som köpt ny Saab logoz? Du har 1.8t men det är samma motor som 2.0t vilket betyder att du också kan komma upp till 215 hästar med bara en enkel mjukvaru-tuning.

Har också en sådan magisk låda till 9-5:an.
Men ett roligare steg3 i.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Precis! Ska man lägga pengar på en suprakabel så ska man också ta hem en expert som kalibrerar tv:n på plats. Annars är det totalt onödigt! Deltaco FTW!

Deltaco gör skitkontakter, 4kablar jag har haft så har dem gått sönder och fick en jävla massa störningar, köpte supra som är KVALITET och det håller ännu

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Min Lensbaby Muse kom igår med posten.
Inte riktigt vän med den än

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Sigma 70-200/F2.8 DG HSM Macro II till Canon

ACER TimelineX 3820TG

Mina senaste två inköp

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Verktygset - kostade inte så mkt så vi får se hur kvalitén är

Permalänk

Blev med bil idag bara så där.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Skrivet av ReloadMaster:

Blev med bil idag bara så där.

[IMG]http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-IMG_0083.JPG[IMG]

Nice! Vilken motor?

Permalänk
Skrivet av RealMadrid:

Nice! Vilken motor?

3.2:a dock har den gått en del men som första bil är den verkligen trevlig.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

14mm f/2.8. Funkar bra, och priset var rätt

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Skrivet av ReloadMaster:

3.2:a dock har den gått en del men som första bil är den verkligen trevlig.

Inte dåligt Riktigt snygg var den iaf!

Permalänk
Skrivet av ReloadMaster:

Har du meddelat styrelserummet om detta hittepå?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Hunnit prova objektivet? Om ja, fungerar det bättre än förväntat? Funderar på att köpa den eller Canon's men kan inte bestämma mej :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoneZ87:

Hunnit prova objektivet? Om ja, fungerar det bättre än förväntat? Funderar på att köpa den eller Canon's men kan inte bestämma mej :S

Nog är det provat allt
Jag skrev såhär på fotosidan:

Citat:

Betyg: 4/5
PLUS: Motorn är mycket snabb och tyst, intern fokusering, bra byggd, gedigen
MINUS: Aningen oskarp, AF frontfokuserar, relativt tung, kromatisk aberration

Förord: Jag är ökänd för att vara svår att imponera på.
Jag har nu ägt detta objektiv i ~1 vecka, och är i det stora hela nöjd. Motorn är otroligt tyst och snabb. Den är gedigen och stabil. Både fokuserings- och "zoomringen" fungerar mycket bra. Kort och gott; allt det yttre är mycket bra!

Till det negativa hör dock att jag saknar den där extra skärpan. AF är inte "spot on", utan frontfokuserar, vilket gör att manuell fokusering är ett måste om man vill få till den där perfekta fokuseringen. Att kalla gluggen för "Macro" tycker jag är lite väl vågat, då närgränsen på 1m och skärpan inte riktigt lever upp till vad jag anser en macroglugg ska leverera. Kromatisk aberration är också ett problem, och något man ofta får redigera bort i efterhand, vilket tar sin lilla tid. Kan även uppfattas som tung, men det beror ju även på hur fotografen är uppbyggd

Men i det stora hela tycker jag att det är en bra "all around"-glugg. Är det framförallt macro man är ute efter skulle jag dock rekommendera någon annan. Men till porträtt, uteliv... ja, allt där små detaljer inte är i specifik fokus leverar gluggen ett utmärkt jobb.

Jag använder gluggen tillsammans med Canon EOS 500D.

Liknande produkter: Canon 70-200/2.8 L USM
Tamron 70-200/2.8

Köpt hos: Privat

Pris: 6000.00

Möjligt att man slipper frontfokuseringen med ett kamerahus som har "fine-tune AF"-inställningar, men min 500D saknar detta.
I dagsläget skulle jag försöka få tag i en begagnad Canon glugg istället. Men visst presterar den fint! Dock, enligt mig, inte fullt tillräckligt fint för de pengarna.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Precis! Ska man lägga pengar på en suprakabel så ska man också ta hem en expert som kalibrerar tv:n på plats. Annars är det totalt onödigt! Deltaco FTW!

Finns fler än en anledning till att köpa dyrare kablar, en av dem är att de förmodligen har bättre QC på de dyrare, så man slipper få kablar med defekter och dylikt. Om jag inte vore student skulle jag också köpa dyrare kablar av just denna anledning, speciellt de analoga då defekter kanske endast gör ljudet sämre, svårare att upptäcka. :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vad har jag gått och gjort nu...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Köpt dig en fräck analogare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Finns fler än en anledning till att köpa dyrare kablar, en av dem är att de förmodligen har bättre QC på de dyrare, så man slipper få kablar med defekter och dylikt. Om jag inte vore student skulle jag också köpa dyrare kablar av just denna anledning, speciellt de analoga då defekter kanske endast gör ljudet sämre, svårare att upptäcka. :).

På analoga kablar kan jag förstå, och köper själv lite "dyrare" kablar.
Men att påstå att man får bättre/sämmre ljud ellr bild på olika hdmi kablar är rent av tokigheter.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Skrivet av J0hAnN48:

Ja precis varför köpa en supra kabel för flera tusen när en deltaco är lika bra?

Det kanske handlar lite om stil också? Varför besudla ett påkostat system med billiga standard HDMI-kablar? Som att köra Merca med navkapslar.

Har man intresse för hemmabio eller dylikt så ser jag inga som helst problem med att lägga ut en extra slant på digitala kablar. Det är helheten som räknas.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tre tavlor jag köpte på auktion i USA i juni kom i veckan med FedEx.
Sjukt snygga i mina ögon!

Ursäkta kvalitén, mamma har stulit min kamera då hon ska på semester strax, och har bara iPhonen att ta bilder med.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk

Fick just lite grejs från inet, kul med spel, men lite tråkigt att det bara var en aktiveringskod för steam
Internet är ju framtiden o allt, men det känns ändå kul att ha något fysiskt xD

Skrivet av Mr. Bravo:

Det kanske handlar lite om stil också? Varför besudla ett påkostat system med billiga standard HDMI-kablar? Som att köra Merca med navkapslar.

Har man intresse för hemmabio eller dylikt så ser jag inga som helst problem med att lägga ut en extra slant på digitala kablar. Det är helheten som räknas.

Snarare som att köra merca med ett oljefilter från mekonomen.
Det syns inte och funkar lika bra.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Snarare som att köra merca med ett oljefilter från mekonomen.
Det syns inte och funkar lika bra.

Ja, precis.
Jag menar att köpa dyra hdmi kablar eller dyra optiska kablar är som att tro att bilderna blir bättre på en dyr digitalkamera om du har en dyr usb-kabel till överföringen till datorn.
Aja, folk får lägga pengar på vad de vill. Och det är säkert mycket bättre kvalité så de inte går sönder lika lätt men att tro att det ska på något vis bli en bättre bild eller bättre ljud om man kör det digitalt är ju bara dumt. Inte för att jag såg att någon skrev något sådant men det finns ju folk som tror det.
Kablar för analog överföring har jag full förståelse för att man vill ha bra grejer.

OnTopic:
Köpte en mattebok idag som heter NT/c+d.
Har studieledigt från jobbet och pluggar lite.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Unnade mig själv en liten födelsedagspresent förra veckan.

PS3 Modnation Racer Edition
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/SDC12758.JPG

Och spelen MGS4 och LBP. MGS har jag spelat ut och det kan vara ett av de vackraste spel jag någonsin spelat. Slutet fick mig nästan att gråta.
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/SDC12760.JPG

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

MGS har jag spelat ut och det kan vara ett av de vackraste spel jag någonsin spelat. Slutet fick mig nästan att gråta.
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/SDC12760.JPG

Visst är det! Så grym känsla spelet igenom!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rl:

Visst är det! Så grym känsla spelet igenom!

Absolut! Värt alla 239kr jag betalade för det! Hade kunnat betala 800 för det och fortfarande varit lika nöjd. Ska spela igenom det igen, igen och igen. Klara det på alla svårighetsgrader. Trodde att jag skulle bli knäpp på längden på alla filmer men jag älskar det eftersom man kan pausa i dem.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

På analoga kablar kan jag förstå, och köper själv lite "dyrare" kablar.
Men att påstå att man får bättre/sämmre ljud ellr bild på olika hdmi kablar är rent av tokigheter.

Ne, men dyrare kablar lär ju som sagt ha bättre QC, så du kanske slipper dra om kablar för att det är glapp nåstans eller dylikt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Ne, men dyrare kablar lär ju som sagt ha bättre QC, så du kanske slipper dra om kablar för att det är glapp nåstans eller dylikt.

Med stor betong på lär/borde! Förövrigt så tror jag inte ett skit på dyra kablar oavsett analogt/digitalt.
Edit: Förutom att dyra kablar oftast är ganska mycket coolare, men det kan man ju fixa själv

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska nog köpa en ny HDMI-kabel. Bitarna blir bara bättre då. Man får +bitar, de är bättre än vanliga bitar.
HiFi Huset

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lite väl mycket oft nu? Låt folk köpa vad dem vill. Ingen kabeldiskussion här!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!