Permalänk

Problem med W-lan på bärbar

Vet inte om det här är rätt del att posta i, men jag hoppas jag har gjort rätt för mig!

Jag köpte för ca 3 månader sedan en Sony Vaio (VPC-F11S1E). Jag tog bort den förinstallerade win versionen och smackade in en fräsch Win7 utan bloatware. Alla drivisar är installerade och allt funkade fint!

Men efter ett par veckor så slutade mitt trådlösa nät att fungera. Får ingen kontakt med någon AP, alltså får inte ens upp några tillgängliga APs i listan.
I enhetshanteraren så ligger allt där det ska. Har testat att inaktivera w-lan kortet, både via enhetshanteraren och med hårdvaruswitchen. Det skumma är att om jag stänger av med hårdvaruswitchen så ligger det trådlösa kortet kvar i listan i enhetshanteraren. Bluetooth enhenten som delar samma switch försvinner däremot.

Har testat att ominstallera drivisarna, olika drivisar, men utan framgång. Testat en systemåterställning, funkar inte. Har till och med testat att köpa en usb-sticka för att köra med, men det blir samma sak med den! Det är som om Windows stöter ifrån all den typen av hårdvara. Vet att en kompis hade samma problem, dock i Vista och med hans mus. Han blåste om systemet, men det är gärna inte ett alternativ för mig.

Är det någon som har en aning om vad det kan vara, som har hört om samma problem och kanske sitter på en lösning?
Är grymt tacksam för svar!

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk

Tack för snabbt svar! Tyvärr löser detta inte mitt problem.
Värt att notera är att jag inte kan koppla mig mot något trådlöst nät, vart jag än är. På jobbet, hemma, vännerna, nada. Men här hemma funkar det fint med en annan dator, samt min mobil.

Samma sak på jobbet, där funkar alla andras datorer och mobiler, men inte med min dator.

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Avstängd

det är inte rocket science det här. ditt wlan kort dog, sånt händer. skicka in burken eller köp en ny och byt själv. Alternativt kan du köpa en USB kort, blir lättast.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Redzo:

det är inte rocket science det här. ditt wlan kort dog, sånt händer. skicka in burken eller köp en ny och byt själv. Alternativt kan du köpa en USB kort, blir lättast.

Läste du ens hela mitt inlägg?

Skrivet av DeepSilence:

.....
Har testat att ominstallera drivisarna, olika drivisar, men utan framgång. Testat en systemåterställning, funkar inte. Har till och med testat att köpa en usb-sticka för att köra med, men det blir samma sak med den! Det är som om Windows stöter ifrån all den typen av hårdvara. Vet att en kompis hade samma problem, dock i Vista och med hans mus. Han blåste om systemet, men det är gärna inte ett alternativ för mig.
.......

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Vila i frid

Vad säger Superantispyware? Funkar det om du nätar den med en LAN-kabel? Vad kör du med för Security Suite/Brandvägg?