Permalänk
Medlem

Datorn startar om i Starcraft 2

Tjena, Jag har inte använt datorn till spel på säkert 8 månader tills nu när starcraft kom ut som är ett givet köp.
Men till problemet, datorn får för sig att reboota helt utan förvarning inne i spelet.
Och med utan förvarning menar jag att det inte börjar lagga eller liknande före omstart.
Men jag börjar tro att jag har lokaliserat problemet till nätagget. Eftersom så fort jag startar starcraft så märker jag att nätagget lever om extra mycket, och i exakt samma sekund som jag trycker på "quit" i sc2 så försvinner ljudet från nätagget..
Så jag laddade ner HWmonitor och kollade lite.
Eftersom jag har noll koll så vänder jag mig hit.
Är det normalt att +12V värdet sjunker från 12.10 V till 11.5-7 så fort man startar ett spel?
Börjar tro att nätagget inte orkar driva runt skiten av nån anledning och därför startar om.

Kör win7 64bit
E8400@3gz
4 gig ram
Gigabyte EP45-DS3
Hd sapphire radeon 4850
ett tagan420 tror jag det är

Har testat nu att dra ut alla hårddiskar (5) utom systemdisken för att se om den rebootar iallafall under spel. Kan ju säga att jag fortfarande upplever samma voltdipp när jag startar spelet fast jag dragit ut dom andra hårddiskarna. 420w kanske är lite för att driva allt det där men det har funkat utmärkt förut i andra spel osv.
tack

kan ju meddela att jag han spela i 1 minut ingame innan skiten rebootade igen.

Om jag nu ska köpa ett nytt nätagg, vad rekkomenderar ni för nått till detta system?

Permalänk
Medlem

Ditt nätagget kanske är gammal och sliten?

Började med att låna ett annat nätagg för att det är enklast. Minns EJ vilka andra saker kunde orsaka omstarterna men tror att det både kunde vara delar och något i Windows.

Permalänk
Medlem

jo jag ska gå över till grannen med datorn när han behagar att vakna ur sin skönhetssömn och testa med hans nätagg. Återkommer med svar

Permalänk
Medlem

visade sig att det var nätagget ändå, gick utmärkt att lira med ett 650watts

Permalänk
Hedersmedlem

Många Tagan använde tyvärr riktigt dåliga kondensatorer vilket gör att de går sönder i förtid. Har själv råkat ut för det på ett antal byggen eftersom jag trodde märket stod för kvalitet. Tyvärr ett misstag.:(

Numera köper jag endast Corsair.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro