Permalänk
Medlem

Man man använda en Zalman MFC1-Plus i R3? Alltså ha den som den är tänkt (inte inskjuten en massa) och ändå stänga dörren? Eller tar rattarna i?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Man man använda en Zalman MFC1-Plus i R3? Alltså ha den som den är tänkt (inte inskjuten en massa) och ändå stänga dörren? Eller tar rattarna i?

Den behöver skjutas in om du inte tar bort lite av dämpmaterialet i dörren. Men vad gör det att skjuta in den en aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olleblue:

Tja, har haft mitt r2 i typ en 2 månader nu, men aldrig fått usb, eller audio att funka. Vad ska jag göra?

Installera drivrutiner till fronten från din mobos hemsida.

Visa signatur

i5 750 || Asus P7P55D-E PRO || 8GB Corsair XMS3 || XFX 5770 ||Fractal R2

Permalänk
Medlem

Det verkar vara svårt att få svar på det här så jag frågar här också:
Är verkligen bilderna på R3 rätt? På hemsidan vissas http://www.fractal-design.com/img_prod/blbild_2_2.jpg som bild på insidan av R3 Black Pearl. Om man sedan tittar på den vita (http://www.fractal-design.com/img_prod/AWbild_4_1.jpg) så ser den helt annorlunda ut (t.ex. är hålet för processorkylaren mycket större).

Dessutom om man tittar på bilderna på R2 Black Pearl (http://www.fractal-design.com/img_prod/inner_empty.jpg) så är den helt exakt lik R3 bilden (titta t.ex. på hur kablarna hänger exakt likadant). Är R2 och R3 verkligen exakt likadana på insidan? Enligt texten är ju mycket förbättrat men inte enligt bilderna. Jag antar att det är fel bilder på hemsidan och fel bilder i Sweclockers artikel men det vore kul att få det bekräftat.

Visa signatur

/Warman

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Warman:

Det verkar vara svårt att få svar på det här så jag frågar här också:
Är verkligen bilderna på R3 rätt? På hemsidan vissas http://www.fractal-design.com/img_prod/blbild_2_2.jpg som bild på insidan av R3 Black Pearl. Om man sedan tittar på den vita (http://www.fractal-design.com/img_prod/AWbild_4_1.jpg) så ser den helt annorlunda ut (t.ex. är hålet för processorkylaren mycket större).

Dessutom om man tittar på bilderna på R2 Black Pearl (http://www.fractal-design.com/img_prod/inner_empty.jpg) så är den helt exakt lik R3 bilden (titta t.ex. på hur kablarna hänger exakt likadant). Är R2 och R3 verkligen exakt likadana på insidan? Enligt texten är ju mycket förbättrat men inte enligt bilderna. Jag antar att det är fel bilder på hemsidan och fel bilder i Sweclockers artikel men det vore kul att få det bekräftat.

Du har rätt i att vissa av bilderna på R3 är fel. Vi kommer att åtgärda detta.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av aluminium:

Tror jag läste att Define XL kommer att släppas någon gång i september, kan ni bekräfta det? Kommer det finnas fönster som tillbehör?

Det stämmer, dock kommer den nog finnas på lager först i oktober i Sverige. Fönster kommer finnas som tillbehör, men inte vid releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Det stämmer, dock kommer den nog finnas på lager först i oktober i Sverige. Fönster kommer finnas som tillbehör, men inte vid releasen.

Skulle det inte komma fönster till R2 med?
Har inte sett till något sådant.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Du har rätt i att vissa av bilderna på R3 är fel. Vi kommer att åtgärda detta.

Tack för svaret. Det kommer bli ett R3 chassi om någon månad just på grund av många 3.5" i ett lagom stort chassi!

Visa signatur

/Warman

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av KKay:

Skulle det inte komma fönster till R2 med?
Har inte sett till något sådant.

Det kommer under hösten, fast till R3 då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Det kommer under hösten, fast till R3 då.

Men det kommer passa till R2, right?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Lovar ni att det kommer ett fönster till R3 Under hösten eller?
Isf vad väntas priset bli?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Otålig som jag är så undrar jag när vi kan tänkas få se en sneak peak/teaser på TBA-modellen.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Det kommer under hösten, fast till R3 då.

Fungerar samma sidopanel även till R2 ?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Någon ny information om den vita? Fortfarande 26:e som gäller?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av majje:

Fungerar samma sidopanel även till R2 ?

Japp

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av krillin:

Någon ny information om den vita? Fortfarande 26:e som gäller?

Stämmer

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av nfskillen:

Lovar ni att det kommer ett fönster till R3 Under hösten eller?
Isf vad väntas priset bli?

Det skall komma under hösten, pris är ännu ej satt

Permalänk
Medlem

Hej, det verkar som om ni missade min fråga för ett par sidor sedan, så jag postar den igen.

Har ni möjligtvis funderat på att lansera ett gäng externa lagringschassin? Med er design och finfina priser så hade det varit ett par givna köp för mig för de allra flesta som finns nu ser så "flashy" och "tacky" ut med stora och fula loggor och krimskrams... 1st 2.5" chassi, 1st 3.5" chassi och 1st 2x 3.5" chassi med USB 3.0 och e-SATA hade verkligen inte suttit fel med er diskreta och stilfulla design!

Visa signatur

O.o

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Wanuvas:

Hej, det verkar som om ni missade min fråga för ett par sidor sedan, så jag postar den igen.

Har ni möjligtvis funderat på att lansera ett gäng externa lagringschassin? Med er design och finfina priser så hade det varit ett par givna köp för mig för de allra flesta som finns nu ser så "flashy" och "tacky" ut med stora och fula loggor och krimskrams... 1st 2.5" chassi, 1st 3.5" chassi och 1st 2x 3.5" chassi med USB 3.0 och e-SATA hade verkligen inte suttit fel med er diskreta och stilfulla design!

Hej!

Tyvärr kommer vi nog inte att släppa några externa lagringschassin. Marknaden är väldigt svår eftersom HDD-tillverkarna säljer externa diskar för ungefär samma priser som interna diskar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Hej!

Tyvärr kommer vi nog inte att släppa några externa lagringschassin. Marknaden är väldigt svår eftersom HDD-tillverkarna säljer externa diskar för ungefär samma priser som interna diskar...

Hmm, det kan jag iofs förstå. Tänkte inte så långt dock.

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Beställde ett Define R3 från Inet som levererades igår och det första jag möts av när jag öppnar kartongen är en manual för Define R2!

Blev såklart väldigt överaskad och förvånad minst sagt. På kartongen stod det ju R3 och sen kollade jag upp skillnaderna mellan R2-R3 och kom fram att jag iallafall hade fått en R3a. Phew!
Men det kan ju ändå vara något att kolla upp för FD så det blir rätt. Det kanske bara är jag som fått fel manual?

Sen hade bitumen-materialet på ena sidan lossnat och låg bara i en hög, men plattade ut det och sen ställde på massor böcker så jag hoppas att det fick ordentligt fäste nu över natten. Annars får det väl bli att limma eller reklamera. Gårdagens positiva överaskning är väl att jag fick sidorna att lossna utan att behöva ta i.

Permalänk
Medlem

Att så många har problem med bitumen plattorna är lösa, varför fixar ni inte detta?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte bara ställe an snabb fråga angående chassisidan med plexi som finns till r3:an, kommer den passa på ett r2?

Edit:
Ops, så visst svar på exakt samma fråga ett par inlägg uppåt...

Permalänk
Medlem

Jag skulle jätte gärna vilja veta hur det för på mATX chassit! Skulle man kanske kunna få en liten hint?

Edit: HABAHABAHABA! Läste igenom tråden nu, JA! Ge mig NU!
Då blir det till att börja spara till ny dator till jul då!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga om det är allmänt känt eller om det är något fel med min sidoplåt.

Kör jag en 120MM som insug på sidan så låter den något fruktansvärt, medan om jag kör den som utsug så låter den precis som den ska.
Har testat FD fläkt och SlipStream.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Har en Fractal Design Shape fjärr kopplad till datorn. Har även en universalfjärrkontroll (Logitech Harmony One) men har ett litet problem.

Harmonyn kopierar Shape's layout förutom på volym-knapparna då dessa är kopplade till förstärkaren. När jag höjer eller sänker ljudet öppnas en ny internetruta upp... Man kan alltså säga att den skickar ut samma kommando till båda enheterna, och självklart betyder kommandot olika saker.

Har letat nu i snart en vecka efter en lösning.. Har testat olika program men får inte ordning på det. Hur ska man göra för att plocka bort dessa kommandon ur datorn?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Med risk för att vara tjat men jag undrar bara om allt går enligt planerna med r3 vit?

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde skicka ett R3 till YouTube - 3DGAMEMANs kanal! Han gör grymma reviews på chassin

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Tycker ni borde skicka ett R3 till YouTube - 3DGAMEMANs kanal! Han gör grymma reviews på chassin

Glöm inte Linustechtips, fast han bara göra unboxing höhö Och first look.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Glöm inte Linustechtips, fast han bara göra unboxing höhö Och first look.

Han har ju gjort på en review R2 och skillnaden på R3 och R2 är inte så stor.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce