Permalänk
Medlem

CSS Knappar

Hellu!

Jag har följt en guide på nätet om hur man gör snygga knappar med css (How to make sexy buttons with CSS)

Men när jag försöker få in den på min hemsida stöter jag på ett problem, inget händer. Eller om man ska vara noga, jag "åker högst upp" på sidan jag är på.
Jag vill att Button1.Click1 skall köras!

Såhär ser min kod ut:

<a class="button" id="Button1" runat="server" onclick="Button1_Click1" href="#"> <span>Bord</span> </a>

Jag har tom testat att göra en fuling med den här koden men det fungerar inte heller:

<asp:HyperLink ID="Button99" runat="server" OnClick="Button1_Click1"> <a class="button" href="#"><span>Bord</span></a> </asp:HyperLink>

Kodar i ASP.NET. och hoppas att någon har lite bättre koll på det här än vad jag har. Vad gör jag för fel?.

Permalänk
Medlem

Var är javascripten för Button1.Click1 functionen du anropar då?

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrazy:

Var är javascripten för Button1.Click1 functionen du anropar då?

Där har du nog felet, jag trode jag kunde aktivera min funktion som ligger i .cs-filen direkt. Kan jag köra den funktionen med hjälp av javascript?

EDIT: Hittade detta, ska försöka mig på det och återkommer.
ASP.NET AJAX callbacks to Web Methods in ASPX pages

Permalänk
Medlem

CSS är enbart för styling av element. Vad är det du vill ska hända när man klickar på länken?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

CSS är enbart för styling av element. Vad är det du vill ska hända när man klickar på länken?

Jag vill att min Button1_Click1 körs. Det den gör är att den sorterar ut alla bord-items jag har och visar dessa. Det fungerar som det ska när jag kör en vanlig ASP:Button och har "onclick" på denna.

Det är alltså en metod jag har i min .cs-fil som gör nedanstående, detta vill jag ska hända när man klickar på knappen.

System.Collections.Generic.List<ShoppingFurnitureCartItem> newItems = new System.Collections.Generic.List<ShoppingFurnitureCartItem>(); foreach (ShoppingFurnitureCartItem item in ShoppingFurnitureCartItems.ShoppingFurnituresItems) { if(item.Name.Contains("Bord")) newItems.Add(item); } Repeater5.DataSource = newItems; Repeater5.DataBind();

Permalänk
Medlem

Finns många lösningar men för dig är det nog lättast med en asp:LinkButton

LinkButton Class (System.Web.UI.WebControls)
ASP.NET LinkButton Control

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordis:

Finns många lösningar men för dig är det nog lättast med en asp:LinkButton

LinkButton Class (System.Web.UI.WebControls)
ASP.NET LinkButton Control

Tack nu funkar det!