Gigabyte GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk

Gigabyte GTX 460 1GB OC SLI

Tja!
Jag ska inom några veckor köpa x2 Gigabyte GTX 460 1GB OC i SLI
och undrar vad det är som skiljer alla dessa kort, jag är ute efter ett väldigt tyst men välkylt kort. är detta valet för mig? eller är det värt att spendera 500 spänn mer på ett external exaust?
Jag har ett 800D med x10 fläktar (lite modifierat) i som går i prima cirkulation och kommer ha ett moderkort med x2 pci ex x1 platser emellan grafikkorts socklarna, + att jag har datorn ståendes i en källare med kallt stengolv. Är det rätt val med gigabytes version eller är det helt fel nu med att inte köra external exaust?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör på gigabyte OM det finns lite plats mellan korten och att chassit är väl ventilerat (Kör dem själv i FD R2 sjukt bra kort!)

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

jag hittade inte det jag sökte där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh:

jag hittade inte det jag sökte där

Sätt på dig glasögonen och läs igen. Alla dina frågor är besvarade i tråden, 5 gånger om.

Permalänk
Medlem

Har du 2 platser mellan korten så är det rätt val för din del! Korten kommer gå svalt och de kommer vara tysta så du kommer förmodligen vara helt utan problem ! så det är bara att köra på !

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Skrivet av Skjulet:

Har du 2 platser mellan korten så är det rätt val för din del! Korten kommer gå svalt och de kommer vara tysta så du kommer förmodligen vara helt utan problem ! så det är bara att köra på !

tack då kör jag på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh:

jag hittade inte det jag sökte där

Är det endast en pci plats mellan pci-expressen så ska du satsa på referenskylning. Har du 2 platser mellan satsar du på gigabytes specialkylare

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |