Lista på SweClockers StarCraft 2-spelare!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lordh:

http://sc2sig.com/s/eu/392412-1.png?1281628646

eller

http://sc2sig.com/s/eu/392412-1.png?1281628664

Vill uppdatera den jag redan har :).

Någon som vet vad rankingen baseras på? Har 40-27 i matcher och leder men inte tusan går jag upp till guld

De uppdateras automatiskt, du behöver inte göra nya när du fått fler poäng.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Var rank 1 för några sekunder sedan >:3 mycket irriterande, men det ska vi snabbt åtgärda ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fucking awesome!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swift89:

Du kanske menar MMR (Match Making Rating) den är inte samma sak som din pts. Vilket motstånd du får går efter den

Jag har mött flera från guld, bland de bästa 10 rankerna där och vinner. Men inte tusan går jag upp för det...

Skrivet av Firkraag:

De uppdateras automatiskt, du behöver inte göra nya när du fått fler poäng.

My bad!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Lordh:

Någon som vet vad rankingen baseras på? Har 40-27 i matcher och leder men inte tusan går jag upp till guld

Skrivet av fusiob:

Rankingen säger nada vad jag har förstått. Vet inte så mycket men vad jag hört så har man en "hidden rating". När den går uppåt går du till Guld.

Nån får gärna rätta mig om detta dock.

Skrivet av swift89:

Du kanske menar MMR (Match Making Rating) den är inte samma sak som din pts. Vilket motstånd du får går efter den

Poängen baseras på wins/losses och har mer att göra med hur mycket du spelat än hur bra du är. Har sett Copper-spelare som haft enorma poäng.

MMR baseras på dina resultat mot spelare över och under dig. Är du i botten av Silver blir du ofta matchad mot toppspelarna i Bronze, likaså blir du matchad mot botten i Gold om du är i toppen av Silver själv.
Vinst mot högre rankade spelare ger positiv MMR och avancerar dig till slut till Gold, medan förlust mot lägre rankade spelare sänker din MMR och riskerar att till slut skicka ner dig till Bronze. Vinster eller förluster mot lika rankade spelare påverkar egentligen bara din ranking i Silver league.

MMR sänks också successivt om du inte spelar, vilket är varför du efter en tids inaktivitet kan ha degraderats från Silver till Bronze.

*Edit:
Kan tilläggas att Battle.net ökar och sänker din MMR rätt kraftigt om din WLR blir för förskjuten. En spelare med 10 wins 1 loss kommer att matchas mycket högre än en spelare med 20 wins 6 losses, och detta gör också att en spelare kan avancera rätt snabbt om han aldrig eller mycket sällan förlorar.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Jag har mött flera från guld, bland de bästa 10 rankerna där och vinner. Men inte tusan går jag upp för det...

Vet hur det är, ett 3v3 team jag är i vinner mot allt (1a i världen i gold är vi nu) möter bara favored alltså från plat/diamond. Vinner typ 75-80% av dom matcherna men går aldrig upp ändå, helt konstigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Poängen baseras på wins/losses och har mer att göra med hur mycket du spelat än hur bra du är. Har sett Copper-spelare som haft enorma poäng.

MMR baseras på dina resultat mot spelare över och under dig. Är du i botten av Silver blir du ofta matchad mot toppspelarna i Bronze, likaså blir du matchad mot botten i Gold om du är i toppen av Silver själv.
Vinst mot högre rankade spelare ger positiv MMR och avancerar dig till slut till Gold, medan förlust mot lägre rankade spelare sänker din MMR och riskerar att till slut skicka ner dig till Bronze. Vinster eller förluster mot lika rankade spelare påverkar egentligen bara din ranking i Silver league.

MMR sänks också successivt om du inte spelar, vilket är varför du efter en tids inaktivitet kan ha degraderats från Silver till Bronze.

*Edit:
Kan tilläggas att Battle.net ökar och sänker din MMR rätt kraftigt om din WLR blir för förskjuten. En spelare med 10 wins 1 loss kommer att matchas mycket högre än en spelare med 20 wins 6 losses, och detta gör också att en spelare kan avancera rätt snabbt om han aldrig eller mycket sällan förlorar.

Ok, då vet jag :). Tycker det bara är lite konstigt att jag aldrig avancerar fast jag vinner mot guld men det är väl bara att kämpa på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Permalänk

TS: eSGe hamnade nog lite fel..

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mackansson:

TS: eSGe hamnade nog lite fel..

hurså? jag uppdaterar denna när folk går upp/ner i ranker. dock kan jag ju inte göra det 24/7 så jag uppdaterar när jag ser att någon gått upp/ner.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Define 7 • Asus ROG Maximus XII Hero • Intel i9-10900K • Noctua NH-D15 • G.Skill 32GB • NVIDIA RTX 2080 Ti • Seasonic Prime TX 850W • 3x 1TB
 Samsung S21 Ultra 512GB
🎧 SONY WH-1000XM3
🎮 Sony Playstation 5 Digital | Sony Playstation 4 Pro | Sony Playstation 3 | Xbox Series X | Xbox 360 | Nintendo Switch (2019) | Nintendo Wii U | Nintendo Wii | Nintendo 3DS XL |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 930 + H50, MB: Asus p6x58d premium, Minne: 3*2 gb 1600mhz GPU: Sapphire vapor-x 5850, PSU: Corsair HX 650W, Disk1: Intel X25 G2 80gb, Disk2: WD caviar black 1 TB 64mb

Permalänk
Medlem

3v3

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Entusiast

du behöver inte posta igen när du gått upp i rank, bilden uppdateras automatiskt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

du behöver inte posta igen när du gått upp i rank, bilden uppdateras automatiskt.

Det vet jag, dock hade jag force 1v1 på min första bild, detta är 2v2.
Eller vill du ha bild på bästa team ranken ?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Heineken89:

Det vet jag, dock hade jag force 1v1 på min första bild, detta är 2v2.
Eller vill du ha bild på bästa team ranken ?

du kan välja vilket lag du vill, men även när du ändrade till 2v2 så fixades bilden automatiskt

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Rankingen säger nada vad jag har förstått. Vet inte så mycket men vad jag hört så har man en "hidden rating". När den går uppåt går du till Guld.

Nån får gärna rätta mig om detta dock.

Din så kallade "Trueskill" AKA "Match Making Rating" ändras efter varje match du spelar. Notera att varje gång den går upp möter du högre motstånd och varje gång den går ner lägre. Du spelar inte bara mot folk i din egen liga. Om du visar att du kan vinna emot dom som är högre än dig så kommer du gå upp en, möjligtvis två, liga(or).

Permalänk
Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)