Permalänk
Medlem

Hjälp, min skärm äter tid!

Hej.
Min skärm ( Samsung SyncMaster 226BW ) har problem att starta upp, varje gång jag startar den så blinkar lyset sakta. Om man trycker på "source" så händer ingenting förrän kanske 2 minuter av tryckningar då börjar en ruta ANALOG ruta visa sig och blir till DIGITAL sen försvinner den. Efter ytterligare 2 minuter av tryckningar visas skrivbordet lite efter DIGITAL men försvinner. Efter ytterligare en minut fungerar skärmen som den skall till nästa gång den eller datorn stängs av. Jag har provat att ominstallera/uppdatera både grafikkortets och skärmens drivrutiner men inget verkar hjälpa.

Permalänk
Medlem

Antagligen håller skärmen på att ge upp, hade en en skärm som höll på samma sätt, ett tipps är att använda en hårtork och blåsa varmluft så den värms lite snabbare, men bered dig på att skaffa ny snarast

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Har haft samma problem med en Samsung 2053BW. Varje påslagning av skärmen tog längre o längre tid och efter ett tag fungerar den inte alls bara helt svart.

Någon som vet om man kan lämna in en sådan skärm på lagning eller är det mer värt att köpa en ny?

Visa signatur

creactive

Permalänk

Min 226BW betedde sig precis likadant. Efter att ha hållit på så ett par månader tog det ca 2 timmar för den att få in bild (jag är en fattig student som inte har råd att köpa saker på sommaren). Ett trick jag använde mig av var att ändra brightness. Dra upp den till full någon minut, sedan ner på minimum så brukade min skärm få in bilden.