Permalänk
Medlem

Tema och info på deviantart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Naaajs! Använder inte det just nu (fick inte temat att dyka upp bland val av fönsterramar, linux mint o metacity) Däremot hittade jag ditt tema Zuki som jag använder nu och är MYCKET nöjd! Grymt Lasse! \o/

osså en bild för o visa hur fint det blev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Naaajs! Använder inte det just nu (fick inte temat att dyka upp bland val av fönsterramar, linux mint o metacity) Däremot hittade jag ditt tema Zuki som jag använder nu och är MYCKET nöjd! Grymt Lasse! \o/

Det följer bara med Emerald teman.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Det följer bara med Emerald teman.

aha.. tyckte jag såg en mapp med en gtk-mapp i också

upptäckte just hur ovärt det var att blurra mitt spotifynamn på vänstersidan när jag inte brydde mig om o blurra det på högersidan :E

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

aha.. tyckte jag såg en mapp med en gtk-mapp i också

Jag menade att det bara följer med Emerald teman och inte Metacity teman, utöver det medföljande GTK-temat.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jaha får väl bidra då
Formaterade om igår pga fail vid installation av XFCE

Komplett med linux/ati hataren som blev censurerad

Permalänk
Medlem

Linux mint e najs Var längesen jag körde XFCE.. tror det var när jag hade slackware 9 nån gång under stenåldern Undra hur XFCE är nu..

Permalänk
Medlem

crille631, länk till till wallpaper plix

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Skrivet av Werdes:

Jaha får väl bidra då
Formaterade om igår pga fail vid installation av XFCE

http://pici.se/pictures/AbrwAcSbk.png

Komplett med linux/ati hataren som blev censurerad

Namnet står ju längst upp i steam rutan så varför censa de andra? XD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Werdes:

Jaha får väl bidra då
Formaterade om igår pga fail vid installation av XFCE

http://pici.se/pictures/AbrwAcSbk.png

Komplett med linux/ati hataren som blev censurerad

Jävla windowsfasoner att formatera om för en sån struntsak ;P typiskt *buntu...

Permalänk
Medlem

Relativt ny installation av debian (måndags). Har inte orkat byta till något annat än de standardbakgrunder som finns Tycker de duger utmärkt.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Jävla windowsfasoner att formatera om för en sån struntsak ;P typiskt *buntu...

Njo, men alla ikoner försvann och skit när jag skulle ta bort alla gnome paket ^^
Enda problemet jag har nu är att vid boot "startas ubuntu i låggrafiksläge etc." så jag får avsluta till konsol och ta startxfce4, nog för jag inte installerat drivrutinerna än

Permalänk
Hedersmedlem

Ytterligare någon finjustering av det utseendet mitt skrivbord har haft de senaste ~5 åren.

Debian, Fluxbox. Temat är modifierat från ett original som hette ThreeAM vet jag, men söker jag på "threeam fluxbox" så är första träffen en av mina tidigare poster i denna tråd där jag pratar om det .

Taskbaren är Fluxboxs inbyggda, men menyn som är öppen för visualisering är en fbpanel-instans hörandes till den lilla Debian-ikonen nere till vänster. (Satte mig för ett tag sedan och tänkte patcha fbpanel så att man kunde ändra ikonstorlek vilket jag saknat, och upptäckte efter en stunds kodgranskande att funktionen precis lagts till i koden, odokumenterat . Nyckelord: "iconsize".)

Visar upp GUI:t i senaste utvecklingsversionen av Audacious vilket jag gillar skarpt. Förhoppningsvis kommer jag aldrig mer behöva falla tillbaka till Winamp/XMMS-utseendet för att hitta ett GUI som passar mina behov.

Bakgrunden är från... internet någonstans. Känns som att det kan gå veckor utan att jag ser den.

Pidgin, CheckGmail, Audacious och Opera medverkar med ikoner nere vid klockan.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Rätt default. Docky och Guake terminal.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon122270:

Kan tipsa om Tilda, ifall du inte gillar den feta ramen runt terminalen

Permalänk

Arch med Gnome.

Permalänk
Medlem

Info på dA.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Nyinstallerat, så jag har bara fixat det viktigaste; bash.

Enbart standard Kubxuntu annars.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testar dubbla skärmar.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en Thinkpad Edge 13

Ubuntu 10.04 (för att undvika drivrutinsproblem) med awesome.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Hedersmedlem

@ Kuufukuji,

Är det inte jobbigt för dina ögon med en så ljus arbetsmiljö? Det har egentligen visats att böcker med klart vitt papper med svart text tröttar ut ögonen klart snabbare än samma svarta text mot svagt grå bakgrund.

Permalänk
Medlem

rent

smutsigt

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

F4ke vad är det för font du använder i terminalen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark Defender:

F4ke vad är det för font du använder i terminalen?

Gohufont, Gohufont homepage

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

@ Kuufukuji,

Är det inte jobbigt för dina ögon med en så ljus arbetsmiljö? Det har egentligen visats att böcker med klart vitt papper med svart text tröttar ut ögonen klart snabbare än samma svarta text mot svagt grå bakgrund.

Det är faktiskt inget jag har märkt av, varken på laptopen eller min desktop där jag också kör väldigt ljust. Nu har jag dock inte använt laptopen särskilt mycket så det är möjligt att jag märker av det vid senare tillfälle

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuufukuji:

Köpte nyligen en Thinkpad Edge 13

http://fasting.gummianka.com/dump/desktop-laptop_2010-08-11_1...

http://fasting.gummianka.com/dump/desktop-laptop_2010-08-11_2...

Ubuntu 10.04 (för att undvika drivrutinsproblem) med awesome.

Snyggt! Måste säga att jag är riktigt avundsjuk också, Edge'arna är riktigt shyssta datorer. Tog du den med Intel eller amd?
Jag köpte en UL30a i septembras, och även om jag är nöjd så hade jag ju alla gånger köpt en edge om jag hittat den först )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Snyggt! Måste säga att jag är riktigt avundsjuk också, Edge'arna är riktigt shyssta datorer. Tog du den med Intel eller amd?
Jag köpte en UL30a i septembras, och även om jag är nöjd så hade jag ju alla gånger köpt en edge om jag hittat den först )

Jag tittade faktiskt själv på UL30 när de kom. Jag är med andra ord väldigt glad att jag väntade med mitt laptopköp så jag kunde skaffa en Edge istället

Jag köpte den med AMD då den kostade 2000 mindre. Må vara så att batteritiden är sämre och att den, enlgit recensioner, är varmare så är jag ändå fullt nöjd. 4-6h batteritid är ändå inte fy skam. Dessutom som student försöker jag hålla i mina pengar

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.