Köpa Flash Templates eller inte?

Permalänk

Köpa Flash Templates eller inte?

Jag är kompositör (numera för film), och vill ha en representabelt snygg hemsida, men har inte mycket kunskaper i programmering eller grafiskt skapande. Det är helt ok priser enligt mig att köpa färdiga Flash Templates på t ex Flash Templates eller Flash Templates | TemplateMonster men jag behöver hur som helst någon som anpassar den för mina önskemål (bilder och text).

.. eller bör jag kontakta någon annan medlem som vill ställa upp för samma summa och programmera hela hemsidan från grunden? Tror ni jag får liknande snygg flash hemsida? Vad tycker ni? Köpa färdig template eller be någon fixa en åt mig..

Permalänk
Medlem

Att få en liknande snygg hemsida skulle jag väl inte säga, det beror ju på kunskapen hos din kompis/vem det nu är som gör jobbet åt dig.
Jag skulle kunna tänka mig att köpa en hemsida om din hemsida inte ska användas som att visa hemsidor du gjort, eller annat designande då det krockar lite med tanke på att du inte gjort hemsidan själv.

Annars ser jag inget fel i att köpa någon. Jag skulle dock inte gilla att köpa en sida som dem säljer igen om du förstår vad jag menar.
För mig ska en köpt hemsida förbli köpt och dem ska således ta bort den från sitt "lager" och inte sälja det igen.
Och sidan ska inte innehålla en massa reklam, för det ska i mina ögon falla bort iom att du faktiskt betalat för din hemsida.

Detta är bara mina tankar.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Absolut, ingen reklam bör ju förekomma. Den ska presentera mig som kompositör, och tanken på att den kanske säljs igen till någon annan stör mig egentligen inte. Just den template som man i såna fall köper är ju inte direkt lika vanligt förekommande som gratis wordpress templates till bloggar..

Men här på forumet borde det ju finnas riktgt bra folk som man kanske kan samarbeta med för att anpassa en köpt Flashsida..

Permalänk
Medlem

Om du inte stör dig på det så skulle jag köpt den. Det är ju faktiskt vad du själv tycker och inte andra som är det viktiga.
Angående att det bör finnas bra folk på detta forumet som kan tänkas sammarbeta; garanterat.
Dock kan det hända att pengen höjjs en del. Men att få en riktigt personlig och unik hemsida är ju ett grymt + i mina ögon iallafall

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag håller med iXam, oerhört bra snubbar/damer over there!

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Tänk efter om det verkligen är en flash-sida du vill ha, vilka fördelar respektive nackdelar det ger. Tex så blir det sämre google-rank med flash, ofta är det jobbigt att navigera runt på flashsidor (tex brukar inte scroll-hjulet fungera på musen), det är inte alltid man kan markera text (vilket är dåligt om man vill kopiera tex ett telefonnummer) och du kan inte surfa in på sidan från en iphone eller ipad. Nu kanske det väger upp att sidan blir "flashig" och snygg osv, men du bör iaf tänka igenom nackdelar respektive fördelar om du inte redan gjort det.

Permalänk

iXam - Innebär det alltså att designers och programmerare konkurrerar med varandra om vem som gör bästa sidan, varav denna person får pengarna för produktionen?

vb.. Du har rätt, är värt att titta lite på vilka för och nackdelar det finns.. Men funkar javascript-sidor för Iphone osv?

Permalänk
Medlem

Som nämndes ovan vill jag bara poängtera hur viktigt detta verkligen är. Tänk efter om det verkligen är en hemsida i flash du är ute efter. Personligen tror jag att Flash kommer vara stendött inom ett par år. Då är det surt att tidigare ha investerat dyra pengar i det. Flash är en gammal teknik och nytt är på ingång, mycket av det som görs i flash går ersätta med javascript idag - För att inte tala om HTML5.

Jag arbetar själv på en firma som levererar sådanahär typer av produkter. Vi avråder starkt våra kunder ifrån Flash.

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av busta_rhyme:

iXam - Innebär det alltså att designers och programmerare konkurrerar med varandra om vem som gör bästa sidan, varav denna person får pengarna för produktionen?

vb.. Du har rätt, är värt att titta lite på vilka för och nackdelar det finns.. Men funkar javascript-sidor för Iphone osv?

Ja, mer eller mindre Javascript fungerar, men precis som att firefox stödjer vissa saker och IE8 stödjer andra, så skiljer det lite mellan javascript-motorn i iphone och den i IE8 vilket gör att man måste tänka på det när man bygger sidan. Kanske är det inte är viktigt att alla effekter ser exakt lika ut överallt, men man bör åtminstone kunna hitta fram till kontaktinformation från en iphone tycker jag. Hur viktigt det är för dig får du själv avgöra såklart, men jag skulle inte skapa en sida som inte fungerar från ipad idag..

Tänk på att samma sak även gäller vanlig html/css, man måste tänka på att den ska fungera i "alla" browsers när man gör den. En klar nackdel jämfört med flash som mer eller mindre funkar lika överallt där flash är installerat.

Permalänk

Vad rekommenderar ni då? Om man vill ha en snygg konstnärlig clean hemsida, korta menyer där det visuella är viktigare än mångfalden av funktioner. Utan att behöva betala mer än nödvändigt för det.. Om det finns snygga Flash sidor för 65 USD, vad finns det för alternativ till lika snygga sidor för samma kostnad?