Permalänk
Medlem

Bästa laptop-kylare?

Tjena. Ber om ursäkt ifall det finns en liknande tråd, men jag hittade ingen.

På det senaste när jag gibbat på min 17"-laptop börjar den till slut dra ner FPSen varannan 5-sekundsperiod, alltså: i fem sekunder går det i ca 40 fps, sen droppar det till 10 fps i 10 sek.

Misstänker att det har med värme att göra såhär på sommaren. När jag känner på den när den blir såhär är datorn extremt varm dessutom. Kan jag ha rätt i att det beror på värmen?

Isf ber jag om tips på de bästa laptop-kylarna. Väldigt tacksam för hjälp!

MVH Axel.

Permalänk
Casemod-mästare

du bör nog blåsa ur den... för om den är full med damm så kyler det dåligt annars ställ laptopen på en bok eller liknande, så fläkten får mer luft

Permalänk
Medlem

Jag har dammsugit den och ställt den på höjder för att försöka öka luftflödet.

Men man kanske inte ska "suga", utan blåsa ur den?

MVH Axel.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Axy:

Jag har dammsugit den och ställt den på höjder för att försöka öka luftflödet.

Men man kanske inte ska "suga", utan blåsa ur den?

MVH Axel.

dammsuga en dator suger (lol), så ta fram kompressorn och blås ur den eller köp tryckluft på burk, annars funkar lungorna fint eller om du vill skruva isär den och blås ur den, för jag tror den är damm i kylaren om den fortarande kyler dåligt när du ställt upp den du kan oxå kolla temps i gpu-z och core temp

Permalänk
Medlem

Datorfläktar, blåser dom ut luft eller suger in luft :)?

Permalänk
Medlem

Heh, den är på 67 grader av att bara surfa, med "Hög Prestanda" iofs.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sånn här till min dator, Komplett.se - Cooler Master NotePal U2 Notebook Kylare

Kanske i minsta laget för en 17 tummare men min laptop blir inte ens varm längre av att spela.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"