Den 27 Juli klockan 18:00 då smäller det!

Permalänk

Den 27 Juli klockan 18:00 då smäller det!

Kommer bli en väldigt jobbig dag. Får ta en whiskey och en cigarr för att fira att paketet kommit och titta igenom i diverse böcker m.m samt lyssna på musiken. (Beställde CE) sen blir det till att spela hela natten lång.

campaign mode dirr.

Kan knappt vänta. Har aldrig känt mig så nördig som nu.

Hur kommer ni göra?

Permalänk
Medlem

Haha förjävla fint dedu=) Hmm jag vet inte hur jag ska göra om jag ska börja med campaignen dirr eller lira lite multiplayer först! Ajja vi får se. Men jag kommer köpa spelet på nån lokal affär i växjö dem bruka ha schyssta priser på nya spel,

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Varför kan inte skiten komma på steam?

Permalänk

Blir nog en uppesittar kväll för mig också, hoppas bara webhallen får iväg det i tid så att man hinner få sitt CE samma dag eller tidigare :/

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Varför kan inte skiten komma på steam?

För att blizzard har derass egna digitala distrobution så varför betala någon annan när man kan göra det själv ;P

Permalänk
Entusiast

bunkra upp med snabb nudlar och central stimulantia sen bli den första i Europa till 1,000 1v1 wins. det är min plan, sova kan man göra när jag nått det målet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bättre att köpa det digitalt, billigare och enklare, den där lådan man får lär ju bara bli liggande någonstans och samla damm.
Men nog fan kommer man sitta och spela som en galning

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Har de ens skrivit vad den digitala kopian kommer kosta ?

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa nog online, då kommer den direkt.. Hehe så najs asså ;D

(gissa om JAG HAR VÄNTAT)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mejor:

Jag ska köpa nog online, då kommer den direkt.. Hehe så najs asså ;D

(gissa om JAG HAR VÄNTAT)

Om du förköper från en bra sida brukar man få det i tid också.

Med min erfarenhet av Blizzard så har jag fått spelen någon dag före officiella släppet!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Men vad menar ni med klockan 18.00? Går det inte att aktivera spelet innan dess, eller menar ni att den digitala versionen släpps då?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av REALIN:

Om du förköper från en bra sida brukar man få det i tid också.

Med min erfarenhet av Blizzard så har jag fått spelen någon dag före officiella släppet!

Det kan vara svårt då spelet släpps på en Tisdag dock, posten brukar väl vara sisådär med att lämna ut paket på måndagar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Paer86:

Men vad menar ni med klockan 18.00? Går det inte att aktivera spelet innan dess, eller menar ni att den digitala versionen släpps då?

Det att det inte går att aktivera eller spela innan dess (1800), den digitala versionen släpps någon dag senare om jag förstått det hela rätt.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Nu börjar jag bli lite osäker. Det kommer att vara ett antal butiker som kommer ha events på natten till den 27:e. Detta innebär att folk som köper spelet den 27:e efter klockan 00:00 kommer inte kunna spela. Men det stämmer troligen inte då det låter helt befängt.

Webhallen kommer ju hålla ett event, där kommer även en representant från blizzard att medverka, Chris Sigaty. Det låter orimligt att dom skulle låta oss vänta i 18 timmar på att spela. Det är nog troligare att blizzard öppnat battle.net för dom som har köpt spelet i butik men dom som köper digitalt får vänta tills 10:00 PST.

Men jag är osäker då blizzard inte har gått ut med någon information att så är fallet. Tills dess kommer rubriken kvarstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mejor:

Jag ska köpa nog online, då kommer den direkt.. Hehe så najs asså ;D

(gissa om JAG HAR VÄNTAT)

Blizzard har sagt att deras egna digitala version av SC2 inte kommer att släppas direkt på releasen utan först "ett par veckor senare" vilket i realtid betyder månader.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Blizzard har sagt att deras egna digitala version av SC2 inte kommer att släppas direkt på releasen utan först "ett par veckor senare" vilket i realtid betyder månader.

nae, det kommer släppas den 27 digitalt. StarCraft II: Wings of Liberty Digital Sales Available July 27 - StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att dem öppnar battle.net klockan 18.00 ? Rätta mig om jag har fel men jag antar att det är för att när klockan är 18.00 här så är klockan 00.00 i korea och de är därför det blir så konstigt för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Hm, konstigt, i deras officiella FAQ stod det att det skulle ta tid först, antar att det måste ändrats då.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Jag är mest sugen på att lira campaign delen, då man ju redan provat på att lira på battle.net i betan. Sen gillade jag campaign delen i SC/BW med.

RekiN: Och det skriver du nu, 2 minuter efter jag beställt det, grundlurad av vad personer skrivit längre upp

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Skrivet av Snorfisk:

Kan det vara så att dem öppnar battle.net klockan 18.00 ? Rätta mig om jag har fel men jag antar att det är för att när klockan är 18.00 här så är klockan 00.00 i korea och de är därför det blir så konstigt för oss.

nja korea är ca 9 timmar före oss. Om dom öppnar battle.net för oss kl 18:00 så är klockan 09:00 hos dom.

Men varför ha massa nattöppna butiker med events och dylikt om man inte kan spela det direkt när man kommer hem och installerar spelet. Känns lite meh. Varför inte vänta till klockan 18:00 och ha eventet då?

Permalänk
Medlem

Föresten, vart står det att de inte kommer starta servrarna förrän 18.00?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hm, konstigt, i deras officiella FAQ stod det att det skulle ta tid först, antar att det måste ändrats då.

På FAQ:en när man klickar vidare därifrån står det:
"Will digital copies of StarCraft II be available as soon as the game is released in stores?
No. They’ll go on sale slightly later, on 07/27/2010 10:00 AM PDT in North America and Latin America."

Ingenting om europa alltså.

EDIT: Fel av mig. Kollade visst på den amerikanska versionen av sidan. Stod visst likadant på den europeiska: "27/07/2010 10:00 CEST in Europe and Russia."

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Varför kan inte skiten komma på steam?

Jag tror Blizzard i långa loppet vill att folk ska använda Battle.net som verktyg. Det är en direkt konkurent emot steam igentligen

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag tyckte jag läste på Kotaku om att digitala varan redan fanns att ladda ner sedan förra veckan

edit:
You Can Download StarCraft II Now (You Just Can't Play It)

Digital Purchasing - Information - Battle.net

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

La just en beställning från spelbutiken. Har inte varit speciellt ivrig och har inte lirat betan heller. Men nu längtar jag till release

Permalänk
Medlem

Ger mig in på SPn direkt, kommer bli sinnes.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Entusiast

mindre än en vecka kvar, dags att köra igenom SC1 igen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Singel player kommer bli så jävla skojj! Och min sem börjar på fredag, hihi så jag ska in til Webhallen på måndag o hämta spelet, o lira hela natten antagligen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Singel player kommer bli så jävla skojj! Och min sem börjar på fredag, hihi så jag ska in til Webhallen på måndag o hämta spelet, o lira hela natten antagligen

Du kommer vara först i kö för spelet släpps inte förrän tisdagen(27:e)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Snorfisk:

Du kommer vara först i kö för spelet släpps inte förrän tisdagen(27:e)

Han bor i stockholm, och planerar att lira hela natten. Jag tippar på: WEBHALLEN.com - Starcraft 2

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II