Varför hoppar alla med sina Wow gubbar??

Permalänk

att man tror att de e som i bossfighten för Keristrasza ^o)

jag hoppar när jag e uttråkad (hoppar runt i dalaran)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av sfish:

för att signalera till tanken i en random hc att man har adhd och snart pullar hela jävla instansen om han inte slutar vänta 5 min mellan varje grupp trashmobs

Detta fick mig att garva
Jag hoppar för att som många andra sagt, det är skit tråkigt att bara auto-springa och då lägger man till att hoppa lite

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

i dom Flesta inläggen här så anser folk att man hoppar för att man har tråkigt..
För min egendel så hade jag tråkigt IRL så jag började lira Wow..
Sen när wow är tråkigt då slutar man inte spela.. Man börjar hoppa!!
Vad kommer därefter när hoppande inte räcker till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

i dom Flesta inläggen här så anser folk att man hoppar för att man har tråkigt..
För min egendel så hade jag tråkigt IRL så jag började lira Wow..
Sen när wow är tråkigt då slutar man inte spela.. Man börjar hoppa!!
Vad kommer därefter när hoppande inte räcker till?

Man slutar spela, och börjar hoppa IRL.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nä, när man slutar spela WoW börjar man hänga på forum och prata om det istället

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Nä, när man slutar spela WoW börjar man hänga på forum och prata om det istället

haha

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

"För mycket cartoon känsla"

Läste en kul kommentar för en tid sedan som jag gillar om WoWs grafik kontra andra spel.
De som gör Age of Conan m.fl är perfektionister, medan grafikerna i WoW är konstnärer.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Nä, när man slutar spela WoW börjar man hänga på forum och prata om det istället

Och när du slutar läsa forum hoppar du IRL

Nej men hoppandet är ju ett tidsfördriv i väntan på att raids ska starta etc.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Man har fått reflex i tummen av för mycket kz spelande.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Liva upp en tråkig språngmarsch till nästa quest. Eller "förvilla" motståndarna i BG:s lol

Men... varför i hela världen kan man inte få hoppa upp o ner, eller dansa, på sin flygande mount? Det skulle jag vilja. Med risk att man ramlar av förstås

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

jag tror att man hoppar för att det är det enda man inte kan göra i verkliga livet...alltså springa och hoppa och fortfarande ha samma fart som man hade innan hoppet.

overkligt spel imo

Permalänk
Medlem

För inget annat i spelet är ju overkligt

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Haha. LOL, ännu en av livets små gåtor som uppdagas. Det är en underbar fundering! För mig började hoppandet i Zelda II på Nintendo 8-bit. Då skulle man hoppa mycket. Sedan dess har jag nog bara hoppat för att jag kan. Samt en del för att jag inte har något bättre för mig.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Skrivet av Sayn:

Man slutar spela, och börjar hoppa IRL.

Remember, there is no IRL, there's just AFK.
Kloka ord från chatten.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem

jag böjade med att hoppa jag med, sen började jag göra 360 i luften, jag utvecklade det till en extremsport. sen när jag började hoppa från berg så dog jag...så jag fick göra en ny gubbe, fett surt att förlora sin lvl 80 på att dö från ett hopp va

Permalänk
Medlem

Lol finns många andledningar att hoppa tex i PvP som hunters gör dom hoppar vänder sig 180 grader skjuter vänder tbx. Det är som att dom skulle kunna springa bakåt lika fort som frammåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Varför hoppar alla med sina Wow gubbar??
Jag har inte tänkt på det förut men en av mina arbetskompisar provade wow ett tag och efter en vecka när jag frågade vad han tyckte om spelet så sa han.
"Aldeles för lätt"
"För mycket cartoon känsla"
"varför hoppar alla med sina gubbar" ?

Kan ju hålla med om det han tyckte till 100%..
Det här med allt jävla hoppande det var något jag inte tängt så mycket på förr..
Men efter att han påpekat detta så kan jag inte sluta reta upp mig på alla rabbits..
Vart folk än ska så hoppar man dit.. Ser helt jävla sjukt ut...

Jag hoppar också med min wow karaktär när jag är väldigt uttråkad eller när jag väntar otåligt på att något ska hända, eller när något drar ut på tiden, tex när man väntar på att få en ny gruppmedlem efter att någon lämnat gruppen i förtid.

Vet ärligt talat inte varför beteendet är så vitt spritt, måste bottna i ett dolt mänskligt psykologiskt behov.

stavfels korrikering
Visa signatur

Intel Core i7 3930K 3.2GHz socket 2011, Asus Rampage Extreme IV, Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE LP Quad Channel, Cooler Master Cosmos II Big Tower Black, Corsair AX 1200W 80+ Gold Modulär, Corsair H100 CPU water cooling.

Permalänk

hoppa när man har tråkigt när man färdas från ett ställe till ett annat(även om det saktar ner farten) kan jag köpa,men varför hoppar man när man är i en fight=/?har mött ett antal hordes som hoppar som tokar runt en när dom har attackerat men som bara slutar med att dom hoppar bort sej själva när man strafar åt sidorna och runt dom.
är det för att dom tror att motspelaren ska bli förvirrad eller tror dom att man bara ska stå där som ett fån med ansiktet riktat mot samma riktning?vad?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hoppa när man har tråkigt när man färdas från ett ställe till ett annat(även om det saktar ner farten) kan jag köpa,men varför hoppar man när man är i en fight=/?har mött ett antal hordes som hoppar som tokar runt en när dom har attackerat men som bara slutar med att dom hoppar bort sej själva när man strafar åt sidorna och runt dom.
är det för att dom tror att motspelaren ska bli förvirrad eller tror dom att man bara ska stå där som ett fån med ansiktet riktat mot samma riktning?vad?

För att inte tala om dom som hoppar omkring som tokar i PvE, ungefär som om det skulle funka att förvirra mobsen som vänder sig efter dig hela tiden

Permalänk
Medlem

hehe började "ovanan" med pvp, enkelt många spell/abilitys kan bara göras framifrån o då är det ett bra sätt o inte tappa fart o hoppa 180 .
fast är nog arena skadad då man inte kan stå still i pve^^
Hoppa irl ftw btw:) folk tror nog inte man e klok, fast man förvirrar förmodligen attackerande personer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hoppa när man har tråkigt när man färdas från ett ställe till ett annat(även om det saktar ner farten) kan jag köpa,men varför hoppar man när man är i en fight=/?har mött ett antal hordes som hoppar som tokar runt en när dom har attackerat men som bara slutar med att dom hoppar bort sej själva när man strafar åt sidorna och runt dom.
är det för att dom tror att motspelaren ska bli förvirrad eller tror dom att man bara ska stå där som ett fån med ansiktet riktat mot samma riktning?vad?

Hoppandet i PvP situationer kommer troligtvis ursprungligen från spel som tex CounterStrike där hoppandet kan ge en taktisk fördel, men i WoW så är jag inte helt säker på vilken fördel det kan ge.

Visa signatur

Intel Core i7 3930K 3.2GHz socket 2011, Asus Rampage Extreme IV, Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE LP Quad Channel, Cooler Master Cosmos II Big Tower Black, Corsair AX 1200W 80+ Gold Modulär, Corsair H100 CPU water cooling.