Sony Ericsson X10 eller Samsung I9000 Galaxy S?

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson X10 eller Samsung I9000 Galaxy S?

Nå, vilken av nämda ovan ska man välja?
Just nu så lutar det åt galaxy'n då dens skärm verkar vara helt makalös och själva telefonen i sen helhet väldigt snabb. Men det jag undrar om denna är: Hur blir bilderna med den då den varken har lampa eller blixt. (om någon har en galaxy S, vore kanon om du kunde ladda upp nån bild du tagit med mobilens kamera vid bra ljus samt vid lite mörkare områden)

X10 har jag bara sett och känt på väldigt lite, så ingen aning om hur den är. Men folk verkar tycka att den är underbar men att batteritiden är dålig. Jaja, nog om det... Vilken ska jag välja tycker ni och varför

Tack på förhand

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Galaxy råspöar den, X10 är en ganska medioker telefon överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

det ända X10 kanske är något bättre på är kameran och stillbilder, på resten är Galaxy S bättre eller mycket bättre.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hitta denna precis, Nokia N8 Nokia N8 pictures, official photos

Verkar lovande, men har haft nokia ett tag och tycker deras telefoner blir för sega efter ett tag.

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem
Skrivet av aframo:

Hitta denna precis, Nokia N8 Nokia N8 pictures, official photos

Verkar lovande, men har haft nokia ett tag och tycker deras telefoner blir för sega efter ett tag.

Nokia har verkligen lyckats sätta fulheten i zenit med denna modell. Urinärgad metall? Ja tack!
Jag har fingrat på en Galaxy S i9000, den var underbar. Tror inte du kommer bli besviken med den. Kameran har dessutom fått riktigt bra kritik.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Läste nån som skrev att N8 kommer augusti eller october. Men a Galaxy S verkar bli köpet ändå tror jag :).
Tog en närmare titt på N8 och konstaterade direkt att jag inte orkar med de ikoner o skit den har.

Vore kanon om någon som har Galaxy S som kan ladda upp några bilder så man kan se kvaliten på kameran

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem
Skrivet av aframo:

Läste nån som skrev att N8 kommer augusti eller october. Men a Galaxy S verkar bli köpet ändå tror jag :).
Tog en närmare titt på N8 och konstaterade direkt att jag inte orkar med de ikoner o skit den har.

Vore kanon om någon som har Galaxy S som kan ladda upp några bilder så man kan se kvaliten på kameran

Test av Samsung Galaxy S | Swedroid
Där finns en del testbilder.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Galaxy S är bättre på allt förutom :

Kameran är bättre på X10 och dessutom saknar Galaxyn blixt/LED-lampa.

Designen på Galaxy S är så äckligt lik iPhone så att jag vill spy ! Samma sak med ikoner i telefonen. Snott nästan rakt av ifrån iPhone. Usch!!
Köper man en Androidtelefon så vill man ha en Androidtelefon och ingen kopia av iPhone.

Men annars är Galaxy S den klart bästa telefonen som finns idag.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Skrivet av Davil_79:

Galaxy S är bättre på allt förutom :

Kameran är bättre på X10 och dessutom saknar Galaxyn blixt/LED-lampa.

Designen på Galaxy S är så äckligt lik iPhone så att jag vill spy ! Samma sak med ikoner i telefonen. Snott nästan rakt av ifrån iPhone. Usch!!
Köper man en Androidtelefon så vill man ha en Androidtelefon och ingen kopia av iPhone.

Men annars är Galaxy S den klart bästa telefonen som finns idag.

Man kan stänga av touchwiz;)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Tycker personligen det är en orättvis jämförelse, Galaxyn slår X10an på fingrarna rakt av. Jag menar, har X10an ens fått Android 2.1 ännu? Kalla mig partisk men jag gick själv igenom valet och kvalet och hoppade över Desire också som jag håller som bättre än X10 även den.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

errrrrrr? ni vet att x10an inte har multitutch va? sjukt jobbigt om man surfar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Skrivet av kriller007:

errrrrrr? ni vet att x10an inte har multitutch va? sjukt jobbigt om man surfar.

Stavning?! Jag blir så ledsen för Sverige när det blir mer och mer amerikaniserat och ett simpelt ord som touch inte stavas rätt!

Dock har du rätt i det du försöker säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Tycker personligen det är en orättvis jämförelse, Galaxyn slår X10an på fingrarna rakt av. Jag menar, har X10an ens fått Android 2.1 ännu? Kalla mig partisk men jag gick själv igenom valet och kvalet och hoppade över Desire också som jag håller som bättre än X10 även den.

Ingen direkt jämförelse här, utan jag tänkte jag ska köpa en ny mobil men står mellan dessa 2. men x10 är väll bara att uppgradera till version 2.1 i värsta fall. men jag kommer nog köra på en Galaxy S

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem
Skrivet av aframo:

Ingen direkt jämförelse här, utan jag tänkte jag ska köpa en ny mobil men står mellan dessa 2. men x10 är väll bara att uppgradera till version 2.1 i värsta fall. men jag kommer nog köra på en Galaxy S

Vad jag menar är att X10an inte har fått Android 2.1 ännu, dvs du kan inte uppgradera ännu...Det känns lite gammalt på något vis när 2.2 är runt hörnet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Valde själv mellan X10 och SGS och det blev en SGS för någon vecka sedan. Bättre telefon. Och eftersom jag inte använder kameran på mobilen till något mer än lite skitbilder samt för att komma ihåg saker så spelade inte kameran in i valet. Tycker ingen mobil ger bilder av någon större kvalité, ska det fotas så är det systemkameran som följer med.

Bilderna är inte helt usla om man bara förminskar dem lite, funkar ju på hemsidor/bloggar/lite sådant.

Tre exempel tagna idag:

Soluppgång tagen ut genom fönstret i 84km/h

Exempel på text

Och här en 100% crop.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Aldrig mer Sony Ericsson för min del, kvalitén på deras mobiler har sjunkit logaritmiskt under de senaste åren.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Stavning?! Jag blir så ledsen för Sverige när det blir mer och mer amerikaniserat och ett simpelt ord som touch inte stavas rätt!

Dock har du rätt i det du försöker säga

sorry pluggat svenska b i 3 år med g- som resultat.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Stavning?! Jag blir så ledsen för Sverige när det blir mer och mer amerikaniserat och ett simpelt ord som touch inte stavas rätt!

Dock har du rätt i det du försöker säga

Jag blir ledsen för att Sverige blir mer och mer Amerikaniserat...

Permalänk
Skrivet av kriller007:

sorry pluggat svenska b i 3 år med g- som resultat.

Ahaa, ajdå :/ Då rekommenderas en krogrunda istället... enklaste sättet att lära sig svenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1M3R:

Valde själv mellan X10 och SGS och det blev en SGS för någon vecka sedan. Bättre telefon. Och eftersom jag inte använder kameran på mobilen till något mer än lite skitbilder samt för att komma ihåg saker så spelade inte kameran in i valet. Tycker ingen mobil ger bilder av någon större kvalité, ska det fotas så är det systemkameran som följer med.

Bilderna är inte helt usla om man bara förminskar dem lite, funkar ju på hemsidor/bloggar/lite sådant.

Tre exempel tagna idag:

http://linki.se/i9000_sunrise.jpg

Soluppgång tagen ut genom fönstret i 84km/h

http://linki.se/i9000_text.jpg

Exempel på text

http://linki.se/i9000_100p.jpg

Och här en 100% crop.

Tack för bilderna

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Lätt samsungen. visst har x10 bättre kamera, men i övrigt är den sämre i allt. att de sen heller inte inte ens kan hålla med android 2.1 när alla andra håller på med 2.2 är ju löjligt av SE.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Har själv SGS och sambon X10, det känns som det är mer än en generation mellan de lurarna till SGS fördel...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

tycker som en föregående talare att samsungen är pinsamt likt iPhone. Säkert bra telefon, men skulle inte köpa den av nämd anledning.