Uppgradera för ca 4500:-. Behöver tips.

Permalänk

Uppgradera för ca 4500:-. Behöver tips.

Hej på er.

Idag har jag en gammal Intel P4 3.0ghz Socket 478 med 3GB minne.
Den fungerar kanonbra å så men känner att jag vill ha nytt som har stöd för HD-film osv.
Använder datorn mestadels för vanlig surf och mycket film och musik. Men den klarar inte HD alls idag.
Kan tilllägga att jag inte spelar spel alls.

Jag önskar få hjälp av er att sätta ihop ett paket med komponenter för 4000-4500:- då jag inte har någon större koll idag på vad som är bra osv.
Vet att jag behöver: Nättagg, Minnen, Moderkort, CPU, ev. grafikkort om inte moderkortet har ett bra.

Hoppas ni finner lust att hjälpa mig.

Hälsningar,
Kensy

Permalänk
Medlem

Slängde även med en hårdisk "because you're worth it"

Permalänk
Skrivet av jocke92:

http://img5.imageshack.us/img5/7751/4ku.png

Slängde även med en hårdisk "because you're worth it"

Tack för svar!
Den lär utan vidare piska mitt nuvarande system antar jag?
Hur väl fungerar ett internt grafikkort för film/hd film?

Om jag byter ut moderkortet till ett Asus M4A88TD-V EVO/USB3 så har jag USB3 och SATA 6GB inför framtiden när priserna på dessa rasar och samtidigt så klarar jag max 4500:- gränsen.
Kommer nog ha datorn lika länge som jag haft min nuvarande och då blir det några år antar jag.

Permalänk
Medlem

Tycker absolut du ska byta till ett Asus M4A88TD-V EVO/USB3 och sen i övrigt köra på det jocke92 har givit som förslag,

Asus M4A88TD-V EVO/USB3 har ett ATI 4250 integrerat grafikkort och det ska absolut kunna klara hdfilm

Visa signatur
Permalänk

Man tackar.

Har lagt allt i varukorgen nu och skall bara ta en funderare tills ikväll å se om allt "känns" rätt.

Så om ni tycker nått skall ändras så finns det ännu tid för det i ca 3 timmar till

Tack igen.

Edit:

Nu är det beställt. Hoppas och tror att jag kommer bli nöjd

Tack.

Permalänk

Hej på er.

Vet inte om det är OK med trådbumpning elller dyligt men chansar (orkar inte kolla reglerna just nu).

Jag vill bara tacka er för hjälpen och fick hem delarna i Fredags och är ihopsatt i Fredags också. Allt verkar fungera jättebra. Originalfläkten låter inte alls mycket och inte heller nätagget.
Filmerna flyter på och även en del spel funerar som tänkt.

Tack för hjälpen killar!