Permalänk
Skrivet av SteelSeries:

Hej,

Varför 7G finns kvar är att det finns få mekaniska tangentbord på marknaden som håller samma klass, det är ganska ensamt och i mitt tycke komplett. När det kommer till 6Gv2 är det en "bantad" variant där grunderna är desamma men ramen, USB och Ljud är borta på själva tangentbordet. Sen är det USB som standard istället för PS2. Hoppas detta besvarade din fråga

/Henning

Ja! Tack för det snabba och bra svaret.

Permalänk

Tjena , gillar era produkter, kör själv med siberia v1 , Zboard , och ikari optical.
Har två frågor / tips.
Det första är att jag tycker ni borde göra en ny version som är snäppet större än ikari, för oss med stora labbar.
Sedan undrar jag när (om?) Starcraft2 keybordexpasion kommer ut till zboard? , helst på svenska om det är på banan.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr haft dålig erfarenhet av Steelseries produkter, mitt Siberia V1 gick sönder helt utan anledning, höger ear-phone slutade fungera och det var bara några dagar efter att garantin hade gått ut oturligt nog.

En kompis köpte en Steelseries Ikari Laser som var riktigt skön ergonomiskt sett och fungerade perfekt i början men efter ett par veckor så slutade profiler att fungera vilket var 'no big deal', men ett tag senare så slutade lasern att läsa underlag. Kompisen blev besviken på kvalitén och sket i garantin och gick och köpte en Microsoft mus som ersättare. Det enda jag har kvar i från steelseries som håller är Raptor-Gaming musmattan som jag köpte billigt på dreamhack för ett tag sedan!

Må så vara att vi båda har haft otur men det var tillräkligt för att avråda vänner ifrån att köpa steelseries produkter, tyvärr!
Era produkter fungerar mycket bra, men kvalitén är inte övertygande enligt mig, kvalitetsprodukter ska inte gå sönder utan anledning!

Permalänk

sitter med erat MERC, Ikari Optical, QcK Heavy, Siberia v1 och älskar alltihop, den enda som inte är okej i min mening är att micen jag fick med inte funka, men media markt brydde sig inte om det, "inte deras problem" men annars älskar jag er!<3

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Äger detta: 7G / Xai / 9HD

Grymt nice kombo.

Men ... Har ni planer på ny drivrutin/firmware till Xai?
Det är ganska många som har problem med tappade inställningar och buggiga macron.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Avstängd

Välkommna !

jag är otroligt nöjd med era produkter qck och siberia v1 jjag är otroligt nöjd !

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

Har Qck+ musmatta och siberia v1 och tycker båda fungerar riktigt bra !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag har steelseries ikari, steelseries musmatta och jag har steelseries 7h xD. Jag är nöjd med alla produkter jag har köpt av er. Men jag stör mig lite på att 7h sladden är täckt av tyg som gör så att det låter i headsettet när sladden dras mot tröjan. Dock märker jag inte av det nått när jag spelar bara när jag inte lyssnar på något. Dessutom tycker jag att det känns lite onödigt att man kan plocka isär 7h fast det finns väl säker många som uppskattar det. Men jag rekommenderar alla steelseries produkter som jag har inhandlat.

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Medlem

Hallå Steelseries !

Grymma produkter, kör själv med bland annat Ikari-möss. Men era musmattor är otroligt dåliga på att hantera damm! Bytte nyligen från en Razer Mantis Speed till Qck+ Heavy... Nu måste jag rolla den med klädroller varje dag för att den ska hålla sig fräsch. Problem som jag inte alls hade med Mantis. Ta beläggningen tillbaka till testbordet! Förändra inte glidet dock

Permalänk
Medlem

Hejsan steelseries,

vill köpa denna av er:

SteelSeries Gaming Glove - SteelSeries

Vart kan man hitta den i Sverige? hittar den verkligen ingenstans, har köpt ett flertal av er ett par ggr och min nuvarande har massvis med hål i sig!

Tack

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av Celcius:

skulle vara kul om ni kom med olika versioner av 7G, vet att ni använder Cherry Black till det, skulle var kul om ni hade Blue eller Brown också, har känt på ett 7G och visst är det bra kvalité, men man får ingen riktig feedback, något jag saknar iallafall!

Edit: en annan idé till 7G är kanske en version utan numpad, inget man använder ofta i gaming, och något som tar onödig plats, så en version utan numpad hade också varit gött!

Nej nej linjärt is the shit för gaming, när du dubbel tappar eller spammar en knapp vill du inte ha någon "top" som sölar ner Kan dock säga att det kändes lite ovant i början men nu när man är van är det grymt skönt.

Vad jag skulle vilja se är en mekaniskt bord med MX RED(samma som black fast lättare fjädrar i) utan numpad med F-Knapparna direkt eller nästan direkt över siffer tangenterna samt kanske en rad med makro tangenter på vänster sida. Fattar inte vem som kom på den dumma iden att flytta isär F-tangenterna 1 mil ifrån siffer tangenterna.

Enda produkt jag har av er är Sibera V2 som fungerat mycket bra. Är väldigt lätt att positionera med dem, samt klart ljud. Är dock ingen ljudåfil så vet inte bra ljudkvaliteten är men dem fungerar bra för gaming vilket dem är gjorda för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Nej nej linjärt is the shit för gaming, när du dubbel tappar eller spammar en knapp vill du inte ha någon "top" som sölar ner Kan dock säga att det kändes lite ovant i början men nu när man är van är det grymt skönt.

Vad jag skulle vilja se är en mekaniskt bord med MX RED(samma som black fast lättare fjädrar i) utan numpad med F-Knapparna direkt eller nästan direkt över siffer tangenterna samt kanske en rad med makro tangenter på vänster sida. Fattar inte vem som kom på den dumma iden att flytta isär F-tangenterna 1 mil ifrån siffer tangenterna.

Vet mycket väl att linjärt är bättre för gaming, men då jag skriver en hel del så skulle jag vilja ha en switch med lite känsla.
Imo så är vanlig membran bättre än en linjär switch. Men det är för att jag gillar att ha en taktil switch, och om du undrar så sitter jag just nu på ett IBM Model M, vilket använder en taktil switch, som tyvärr är lite för tung för min smak (70g), vilket betyder att Cherry MX blue och brown är det jag söker efter.

Vet också att Cherry black ligger på 60g, men då den är linjär så känns inte det på riktigt samma sätt, tänk laptop tangenter, de ligger oftast över 80g om jag inte minns fel. men de känns betydligt lättare.
Men hade varit nice med MX red också, fast hade nog varit rätt lätt att trycka av misstag då switchen är så lätt.

Permalänk
Medlem

Köpte för ungefär en vecka sedan erat nya tangentbord Steelseries 6G v2 och märkningen på tangenterna a, s och d är i princip borta. Aldrig tidigare ägt ett tangentbord som nöts så fort som detta. Finns det en ny uppsättning tangenter som man kan få tag på eller är det bara att acceptera det eller köpa nytt tangentbord?

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem

Vad är det ni gör vid datorn som kladdar ner musmattan?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Vad är det ni gör vid datorn som kladdar ner musmattan?

Vissa personer dricker t.ex och är man en fumlig gamer så är det lätt att spilla.
Jag tatuerade armen i början på juni så min matta var jag tvungen att tvätta pga all salva som samlades på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Vad är det ni gör vid datorn som kladdar ner musmattan?

Pfft, vad gör man Inte framför datorn? Riktiga gamers reser sig inte i onödan... ^^

Permalänk
Medlem

Mum! Bathroom!

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

5Hv2 är helt klart den sämsta data/hifi produkt jag någonsin ägt.

Två gånger inom garantitiden skickade jag in hörlurarna och nu har den gått sönder igen. Precis på samma sätt.

Symptom:
Det börjar alltid med att ljudet försvinner slumpmässigt, det kan även vara så folk på t.ex ventrilo klagar på att det man säger har störningar.

Problemet är att hörlurssladden börjar glappa vid skarven till den gröna / rosa plasten (ljud / mic) detta har hänt på alla av mina tre 5Hv2 utan speciellt mycket användning.

Hade jag skickat in mina hörlurar vid första symptom och inte väntat tills de är helt trasiga så hade jag säkerligen förbrukat 10 hörlurar och betalat över 1500:- i frakt..

Skäms SteelSeries..

Permalänk
Medlem

Nice att fler kommer hit!

Jag har headset 5Hv2 och QcK matta. Nöjd som faen. Är dock sugen på en större matta

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det känns som det e stora problem på v2... Hoppas jag får v1 som utbyte för jag skickade trots allt in ett v1. ( som nu ligger i paris för FedEx e typ retards?)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av morango:

5Hv2 är helt klart den sämsta data/hifi produkt jag någonsin ägt.

Två gånger inom garantitiden skickade jag in hörlurarna och nu har den gått sönder igen. Precis på samma sätt.

Symptom:
Det börjar alltid med att ljudet försvinner slumpmässigt, det kan även vara så folk på t.ex ventrilo klagar på att det man säger har störningar.

Problemet är att hörlurssladden börjar glappa vid skarven till den gröna / rosa plasten (ljud / mic) detta har hänt på alla av mina tre 5Hv2 utan speciellt mycket användning.

Hade jag skickat in mina hörlurar vid första symptom och inte väntat tills de är helt trasiga så hade jag säkerligen förbrukat 10 hörlurar och betalat över 1500:- i frakt..

Skäms SteelSeries..

Beställ från Inet så är det fri frakt vid reklamation.

Permalänk

Välkomna.
Är väldigt nöjd med mitt 7G, i alla fall själva knappsattsen. USB och ljud in/ut finner jag mindre användbart.
Jag antar att den nya 6G v2 är den jag borde ha om jag skulle skaffa en idag?
En fråga bara (som kräver ett svar):
När får vi ett 6/7 G med buckling spring?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Finns det att köpa löst dom kuddarna som är runt öronen till SiberiaV2? För mina kuddar har förlorat dämpningen i materialet så det är helt platt högst upp nästan

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Välkomna.
Är väldigt nöjd med mitt 7G, i alla fall själva knappsattsen. USB och ljud in/ut finner jag mindre användbart.
Jag antar att den nya 6G v2 är den jag borde ha om jag skulle skaffa en idag?
En fråga bara (som kräver ett svar):
När får vi ett 6/7 G med buckling spring?

Kommer aldrig att komma ett 7G med buckling spring, då det är patenterat av Unicomp.
Så ska du ha ett tangentbord med buckling spring, så får du skaffa ett Model M eller ett Unicomp.

Edit: unicomp håller inte längre patentet, men de är de enda som fortfarande tillverkar Buckling springs, så Steelseries får nog gå genom dom för att kunna tillverka ett tangentbord med buckling spring.

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr säga detsamma som alla andra att mitt 5hv2 usb gick sönder helt random. Satt och spelade och pratade i skype me några polare och så helt plötsligt slutade ljudet fungera i högra "Kåpan?" sen efter ha kollat lite på headsetet har ja insett att det är glapp i vänstra kåpan nånstans. Och så är all text/siffror borta på mitt kvitto fast det har legat i plånboken sen det införskaffades från mediamarkt så ja lär ju inte få ett nytt heller :/

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Vet mycket väl att linjärt är bättre för gaming, men då jag skriver en hel del så skulle jag vilja ha en switch med lite känsla.
Imo så är vanlig membran bättre än en linjär switch. Men det är för att jag gillar att ha en taktil switch, och om du undrar så sitter jag just nu på ett IBM Model M, vilket använder en taktil switch, som tyvärr är lite för tung för min smak (70g), vilket betyder att Cherry MX blue och brown är det jag söker efter.

Vet också att Cherry black ligger på 60g, men då den är linjär så känns inte det på riktigt samma sätt, tänk laptop tangenter, de ligger oftast över 80g om jag inte minns fel. men de känns betydligt lättare.
Men hade varit nice med MX red också, fast hade nog varit rätt lätt att trycka av misstag då switchen är så lätt.

MX red är nice, har dem nu. Trycker inte fel för dem är för lätta, behövs ju fortfarande 2 mm för att dem ska aktiveras.

ps. du skulle nog gilla Filco Majestouch utan keypad med brown/blue ds.

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Kommer aldrig att komma ett 7G med buckling spring, då det är patenterat av Unicomp.
Så ska du ha ett tangentbord med buckling spring, så får du skaffa ett Model M eller ett Unicomp.

Edit: unicomp håller inte längre patentet, men de är de enda som fortfarande tillverkar Buckling springs, så Steelseries får nog gå genom dom för att kunna tillverka ett tangentbord med buckling spring.

Det är inte patenterat av någon alls eftersom patentet har gått ut.
Se Buckling spring - Wikipedia, the free encyclopedia om du inte tror mig
Fast du har säkert rätt i att det bara är unicomp som tillverkar "knappmodulerna" (eller vad det kan tänkas heta).
Jag ser dock inte detta som ett problem då företag beställer saker från varandra hela tiden.

Vill fortfarande ha svar från SS angående detta

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

MX red är nice, har dem nu. Trycker inte fel för dem är för lätta, behövs ju fortfarande 2 mm för att dem ska aktiveras.

ps. du skulle nog gilla Filco Majestouch utan keypad med brown/blue ds.

Skall köpa Filco majestouch sen när den kommer i svensk layout, vilket tydligen kommer i slutet på sommaren, dock tenkeyless i svensk layout kommer sent 2011, enligt Welcome to The Keyboard Company

Edit: btw, vilket tangentbord är det du har? vad jag vet så finns det bara två tangentbord med MX red?

Skrivet av Svartsmurfen:

Det är inte patenterat av någon alls eftersom patentet har gått ut.
Se Buckling spring - Wikipedia, the free encyclopedia om du inte tror mig
Fast du har säkert rätt i att det bara är unicomp som tillverkar "knappmodulerna" (eller vad det kan tänkas heta).
Jag ser dock inte detta som ett problem då företag beställer saker från varandra hela tiden.

Vill fortfarande ha svar från SS angående detta

undersökte det med patentet, då jag inte var säker, därav min edit, skrev dock inte att patentet utgått.

Men tror inte att de skulle sälja så bra imo, vet inte hur 6/7G säljer, men kan tänka mig att de inte är en dundersuccé. Folk vill hellre lägga pengar på features än på skrivkänsla, då de inte vet att mekaniska tangentbord finns, eller inte vet hur bra de egentligen är. Då ser de 6/7G som överprisade tangentbord, där det enda är hög kvalité som ger det höga priset. Och ofta tror de att tex ett Razer lycrosa har lika bra kvalité som 6G.

De flesta av mina kompisar tyckte att jag var dum i huvudet att köpa ett 20år gammalt tangentbord (Model M) men efter att de fick testa så förstod de varför, ingen av dom visste vad ett mekaniskt tangentbord var, men nu överväger ett par av dom att skaffa ett mekaniskt tangentbord i budgetklassen, tex 6G, eller att försöka hitta ett Model M.

Men jag hade gärna sett ett 6/7G med bucklingspring, men då jag redan äger ett bucklingspring tangentbord så kommer jag nog inte köpa ett.

Permalänk
Medlem

Tjena, Har en liten fråga, har haft ett 7G tangentbord i ca 1 år nu och älskar det(även fast det har ett lite för högt pris). Nu är det så att min shift-knapp till vänster har gått i sönder. Det är plasten under knappen som har gått av efter helt vanligt spelande, och knappen har blivit lös och ramlar av hela tiden. Så tänkte kolla om det går att köpa en sådan någonstans eller om det går att få en ersättnings knapp på något sätt. Det enda som behövs är knappen eftersom plasten som knappen sitter på fortfarande är hel.

Är väldigt tacksam för svar.

Mvh nino

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av Celcius:

[SNIPP]undersökte det med patentet, då jag inte var säker, därav min edit, skrev dock inte att patentet utgått.

Men tror inte att de skulle sälja så bra imo, vet inte hur 6/7G säljer, men kan tänka mig att de inte är en dundersuccé. Folk vill hellre lägga pengar på features än på skrivkänsla, då de inte vet att mekaniska tangentbord finns, eller inte vet hur bra de egentligen är. Då ser de 6/7G som överprisade tangentbord, där det enda är hög kvalité som ger det höga priset. Och ofta tror de att tex ett Razer lycrosa har lika bra kvalité som 6G.

De flesta av mina kompisar tyckte att jag var dum i huvudet att köpa ett 20år gammalt tangentbord (Model M) men efter att de fick testa så förstod de varför, ingen av dom visste vad ett mekaniskt tangentbord var, men nu överväger ett par av dom att skaffa ett mekaniskt tangentbord i budgetklassen, tex 6G, eller att försöka hitta ett Model M.

Men jag hade gärna sett ett 6/7G med bucklingspring, men då jag redan äger ett bucklingspring tangentbord så kommer jag nog inte köpa ett.

Det är med sorg i hjärtat jag måste hålla med dig - folk vet inte vad de missar.
För egen del så ser jag inga som helst problem med att ge en tusenlapp för någonting som jag nyttjar flera timar om dagen året runt. Att folk lägger ned mer tid till att hitta en bra CD/DVD-ROM än ett bra tangentbord finner jag högst märkligt.

Jag är väldigt nöjd med min 7G men som sagt: Mer klick åt folket!
Det finns tydligen knappar som motsvarar fjädervikare som kallas för "cherry MX blue".
Jag vet inte så mycket om dessa men du som har originalet (modell M) kanske kan uttala dig i frågan.

EDIT:
nino, banka iväg ett mail till SS, de är rätt enkla att ha att göra med. De skulle nog skicka en knapp om du frågar snällt eller betalar några kronor för frakten.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.