Permalänk
Medlem

Vänta eller Köpa?

Hej.

Nu har jag kollat efter laptops en vecka ungefär efter att min förra dator gav upp. Men jag tycker det är sjukt svårt att hitta i denna djungeln av datorer.

Men jag har iallfall kommit fram till Asus UL30VT-QX030V som val. ganska prefekt för mej förutom att det inte finns e-sata eller usb 3! När kommer detta till laptops? Kommer det finnas till hösten så man ska vänta eller kommer det ta några år till? Ska jag vänta med att köpa till hösten eller köpa nu?

mvh
jonatan

Visa signatur

Cuisvis homine est errare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronking:

Hej.

Nu har jag kollat efter laptops en vecka ungefär efter att min förra dator gav upp. Men jag tycker det är sjukt svårt att hitta i denna djungeln av datorer.

Men jag har iallfall kommit fram till Asus UL30VT-QX030V som val. ganska prefekt för mej förutom att det inte finns e-sata eller usb 3! När kommer detta till laptops? Kommer det finnas till hösten så man ska vänta eller kommer det ta några år till? Ska jag vänta med att köpa till hösten eller köpa nu?

mvh
jonatan

Hade du lagt denna i
Bärbara datorer - köpråd
så hade det varit större chans att du hade fått ett bra svar.

Permalänk
Medlem

Är i exakt samma situation, förutom att min nuvarande dator inte är helt död.
Jag har framförallt spanat in Acer timelineX serie. Som är likvärdig med asus-datorn. Men den har nyare CPU och grafikkort!
Men tyvärr varken E-sata eller USB 3.0.
Den finns för övrigt att kolla på hos OnOff i Linköping.

Den dator du har kollat upp släpps snart i en modernare tappning under namnet U35.
Är fortfarande oklart om den kommer ha E-sata elelr USB 3.0

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

Jag har visst råkat posta den här tråden fel, om någon kunde flytta den skulle det vara kanon.

Är det så att de flesta datortillverkarna släpper nya datorer två gånger om året? På hösten/sensommar och årsskiftet? Eller kommer det nya lite då och då?

Visa signatur

Cuisvis homine est errare