Kan inte stänga av iPhone

Permalänk
Medlem

Kan inte stänga av iPhone

Tjena!
Min iPhone har fastnat i boot loop och startar om sig hela tiden. Den kommer alltså inte längre än till apple loggan. Jag ska köra restore på den men batteriet är jävligt lågt. Så fort jag kopplar telefonen till el uttaget så sätts den igång och bootar. Den laddar då inte och det blir en ond cirkel.

Jag försöker stänga av skiten men det går inte hur mycket än jag håller ner stäng av knappen. What to do?

Permalänk
Medlem

ta ut batteriet och skicka på service..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

ta ut batteriet och skicka på service..

och då ryker garantin... hmm, inte så bra va? testa att hålla inne både power och home knapp intryckta i ca 10 sek sen släpper du power men håller inne home samtidigt som du har telen inkopplad till datorn. Sen lär du höra hur datorn säger till som vanligt när en usb pryl blir inkopplad. Då är du inne i DFU mode och då kan du göra en restore på den. Eller så lämnar du den på service med en gång.

How To Put The iPhone Into DFU Mode

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem

att ta ut batteriet ur en iphone är inte direkt det enklaste ..

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nackdelarna med att köpa en designprodukt där formen går före funktion, de lär även bli hemska att återvinna när det är dags för det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är nackdelarna med att köpa en designprodukt där formen går före funktion, de lär även bli hemska att återvinna när det är dags för det.

Fördelen är att den är mer vattentålig en vanliga tele som skal och skit glappar på. Ska tydligen klara 15 sek i vatten, typ ner i toan å upp (har aldrig lyckats med det men om man gör det hinner man ta på sig ett par handskar och leta runt bland sk***n;) )

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knape89:

Fördelen är att den är mer vattentålig en vanliga tele som skal och skit glappar på. Ska tydligen klara 15 sek i vatten, typ ner i toan å upp (har aldrig lyckats med det men om man gör det hinner man ta på sig ett par handskar och leta runt bland sk***n;) )

Vem fan använder mobilen när man är på toa? Skulle inte vilja ta i den mobilen i vilket fall.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Off- Topic

Skrivet av Knape89:

har aldrig lyckats med det men om man gör det hinner man ta på sig ett par handskar och leta runt bland sk***n;)

Har du ett par hanskar på toan bara ifall att något sånt här skulle kunna hända :), det har inte jag så jag skulle garanterat inte fixa det på 15 sek. Det skulle ta minst 10 sek innan chocken lagt sig och man skulle börja agera och då skulle det bli att fiska upp den utan hanskar vad man än gjort på toan. Tur man inte har iPhone verkar mest vara problem, måsta doppa händerna i toastolen mm.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Vem fan använder mobilen när man är på toa? Skulle inte vilja ta i den mobilen i vilket fall.

Jag, va fan ska man annars göra, läsa en tråkig tidning när man kan surfa eller spela?. Men va faktist lite ironisk om du inte förstod det... Förklarade bara fördelen med en "disignprodukt".

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Off- Topic

Har du ett par hanskar på toan bara ifall att något sånt här skulle kunna hända :), det har inte jag så jag skulle garanterat inte fixa det på 15 sek. Det skulle ta minst 10 sek innan chocken lagt sig och man skulle börja agera och då skulle det bli att fiska upp den utan hanskar vad man än gjort på toan. Tur man inte har iPhone verkar mest vara problem, måsta doppa händerna i toastolen mm.

Hahahaha, Tack för skrattet!!!! Kolegorna på jobbet insåg precis att jag inte jobbade när jag brast ut i gapflabb;)

BTW, Sorry för allt offtopic

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knape89:

Hahahaha, Tack för skrattet!!!! Kolegorna på jobbet insåg precis att jag inte jobbade när jag brast ut i gapflabb;)

Det var så lite så, jag hade ganska roligt själv när jag jag fick bilden i huvet. Tänkte precis att det finns två tillfällen när man lyckas med något sånt här och det är antingen när man är riktigt full eller dagen efter.
Är man riktigt full är det ganska ok då den mer eller mindre blir steriliserad då man tappar den i toan, värre är det dagen efter när man klämt i sig en halvtaskig kebeb sent på natten.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Rekordmedlem

Jag känner en som tappade sin jobbtelefon i toan, ingen annan vill röra den luren efter det , han fick en personlig ......

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Vem fan använder mobilen när man är på toa? Skulle inte vilja ta i den mobilen i vilket fall.

Det blir en hel del Solitaire, Aftonbladet och IDG när jag sitter på huset, och jag tror jag är långtifrån ensam.
Edit: Dessutom är risken att tappa telefonen antagligen störst innan man utför sina behov, så då är bara vatten. Sedan lägger man bort telefonen och gör sin... grej med tvagning direkt efter.

Är det verkligen så svårt att se bortom sig själv?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Har problemet löst sig eller funkade de inte?

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB