Prissättning av 1½ år gammal bärbar

Permalänk
Medlem

Prissättning av 1½ år gammal bärbar

Tjena,

Jag ska sälja min bärbara som jag köpte för dryga 18 månader sen, och istället skaffa en macbook. Tänkte fråga om någon har en bra ide vad jag kan tänkas sätta för pris på den. Datorn är en Acer Travelmate 5730G med följande specs:

15.4'' WXGA LCD
Windows Vista Business
Intel Core 2 duo P8400 (2.26GHz, 1066 MHz FSB, 3MB L2 cache)
Radeon HD3470
3gb DDR2 RAM
250gb HDD
1 extra batteri, dvs det är med 2st 6-cells batterier

Batterierna har kanske laddats dryga 10 gånger vardera max, datorn kan jag nog säga är lite sparsamt använd, mest under enstaka resor och besök hos föräldrarna samt en del film-tittande hemma.

Väldigt tacksam om ni kunde säga mig ungefär vad jag kan tänkas få för denna, nypris när jag köpte den för 18 månader sen var 8000kr exklusive batteriet som jag inte minns vad det kostade. Skulle jag kunna sätta upp drygt 5000kr för den?

Tack på förhand!
Tobias

Permalänk
Skrivet av Melothe:

Tjena,

Jag ska sälja min bärbara som jag köpte för dryga 18 månader sen, och istället skaffa en macbook. Tänkte fråga om någon har en bra ide vad jag kan tänkas sätta för pris på den. Datorn är en Acer Travelmate 5730G med följande specs:

15.4'' WXGA LCD
Windows Vista Business
Intel Core 2 duo P8400 (2.26GHz, 1066 MHz FSB, 3MB L2 cache)
Radeon HD3470
3gb DDR2 RAM
250gb HDD
1 extra batteri, dvs det är med 2st 6-cells batterier

Batterierna har kanske laddats dryga 10 gånger vardera max, datorn kan jag nog säga är lite sparsamt använd, mest under enstaka resor och besök hos föräldrarna samt en del film-tittande hemma.

Väldigt tacksam om ni kunde säga mig ungefär vad jag kan tänkas få för denna, nypris när jag köpte den för 18 månader sen var 8000kr exklusive batteriet som jag inte minns vad det kostade. Skulle jag kunna sätta upp drygt 5000kr för den?

Tack på förhand!
Tobias

Jag tror ingen vill betala 5000 kr för den... men kanske på blocket eller tradera.

3500 kr är nog närmare verkligheten enligt mig.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Motsvarande idag går ju på ca 5000:- ny och då är det Windows 7 också.

Permalänk
Medlem

3500 - 4500kr låter rimligt. Hur mycket du får beror ju helt på hur intresserad köparen är. Jag skulle nog prova med 4500kr först, du har ändå inget att förlora på det!

Visa signatur

Marge, det krävs två för att ljuga. En för att ljuga och en för att lyssna - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket, jag hade hoppas på lite mer eftersom jag har två batterier som är nära på oanvända. Men 4500kr får jag vara nöjd med om jag lyckas. Men om en liknande dator går på 5000kr idag så kan det vara problematiskt kanske.

Jag ska göra ett försök på 4500kr så får jag sänka mig om det ser ut att vara omöjligt. Tack för hjälpen!