Permalänk
Medlem

Jailbreak OS4 Iphone

Var finns den, när finns den och hur får jag tag i den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigimupp:

Var finns den, när finns den och hur får jag tag i den!

Vill du ha multitasking men klarar dig utan cydia tills officiell kommer så kan du jailbreaka redan nu, annars skall den komma imorn vår tid vad jag förstått.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nice.

Det är främst för teman som jag vill jailbrejka in och köra cydia

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad folk menar med att man kan jailbreaka den nu? Jag hittar inget. Jag är främst ute efter att ta bort operatörslåset eftersom min Iphone 3GS är köpt i USA. Kan man göra det nu redan?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Jag förstår inte vad folk menar med att man kan jailbreaka den nu? Jag hittar inget. Jag är främst ute efter att ta bort operatörslåset eftersom min Iphone 3GS är köpt i USA. Kan man göra det nu redan?

Operatörslåset vet jag inget om, men det går att jailbreaka nu om man trixxar lite, har dock inte fått cydia att funka, vet dock att det är folk som fått det att funka.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vill du ha multitasking men klarar dig utan cydia tills officiell kommer så kan du jailbreaka redan nu, annars skall den komma imorn vår tid vad jag förstått.

Vem är det som tänker leverera imorgon? redsn0w? Funkar dom till pc numera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigimupp:

Vem är det som tänker leverera imorgon? redsn0w? Funkar dom till pc numera?

Verkar som det är Pwnage Tool... Wizdaz sitter med översättningar i programmet nu verkar det som. Han sa iaf att det inte är klart inom 30 minuter för ett tag sen ;).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Håll mig uppdaterad

Permalänk
Medlem

Redsn0w kom tydligen först testar det just nu.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Redsn0w kom tydligen först testar det just nu.

Till 3Gs? Redsn0w släppte JB för vanliga 3g i lördags typ

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Får väl ta och testa det med nu när det finns en JB

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Till 3Gs? Redsn0w släppte JB för vanliga 3g i lördags typ

Nej de släppte inte JB till vanliga 3G i lördags. De släppte en JB till 3G som kör iOS 4.0 GM, vilket inte är samma sak som den officiella iOS 4.0 som släpptes igår.

EDIT: för övrigt tror jag inte den släpptes i lördags.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag har en 3g och vill gärna uppdatera. Vilka sidor får ni er information ifrån?

Permalänk

har ett problem, hade JBat min lur innan jag installerade iOS4 gjorde en hel återställning innan detta och nu när det är installerat å klart så kan jag inte återställa min säkerhetskopia?!?!

"iTunes kunde inte återställa iPhone-enheten "xxxx iPhone" eftersom säkerhetskopieringssessionen misslyckades"

Vad är felet och vad kan man göra?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Dedär skulle jag gärna vilja ha svar på... Då ja har jb version 3.1 å vill uppgradera till iOS 4 så skulle de vara trevligt hur jag gör??? Har en massa spel, program, kontater med mera som jag verkligen inte har någon lust att bli av med... Hur gör man? Nu har jag inte kollat spec mycke på nätet så de kanske finns nån bra förklaring? Då får ni gärna länka (för den som har en sådan länk i bakfickan;))

//Knape

Skrivet av onetreehill:

har ett problem, hade JBat min lur innan jag installerade iOS4 gjorde en hel återställning innan detta och nu när det är installerat å klart så kan jag inte återställa min säkerhetskopia?!?!

"iTunes kunde inte återställa iPhone-enheten "xxxx iPhone" eftersom säkerhetskopieringssessionen misslyckades"

Vad är felet och vad kan man göra?

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Nej de släppte inte JB till vanliga 3G i lördags. De släppte en JB till 3G som kör iOS 4.0 GM, vilket inte är samma sak som den officiella iOS 4.0 som släpptes igår.

De har samma versionsnummer, 8A293.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

De har samma versionsnummer, 8A293.

Ja, men det gör det inte till fullständigt samma version. Vilket bekräftas av att betaprogramvaran som kunde jailbreaka med iOS 4.0 GM .ipsw filen inte kunde jailbreaka med den officiella iOs 4.0 .ipsw filen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Spirit och blackra!n kan man jailbreaka 3GS med i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funkar inte på 3GS iaf.

Borde dock inte vara så länge kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Funkar inte, gör en restore med 4.0 och sen startar redsnow och väljer samma fil så säger den
Unable to recognize specified IPSW

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Den funkar väl bara till 3g, inte 3gs=

Permalänk
Medlem

Har en 3g...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Funkar inte, gör en restore med 4.0 och sen startar redsnow och väljer samma fil så säger den
Unable to recognize specified IPSW

funkade för mig

Permalänk
Medlem

jo fick igång det sen, var tvungen att ladda ner ipsw filen som de skrev om på sidan....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

And still we wait...

Permalänk
Medlem

Har en 3gs och installerade 4an igår. Har hört om nå cydia backgrounder, så man kan köra tex spotify i bakgrunden. Stämmer det? Hade vart guld!!

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 3.15GHz | Asus p5b deluxe wifi | 4gb Corsair xms 2 dhx pc6400 | Gecube radeon 3870x2 1gb | 3x 120gb + 160gb HDD | Win7 x64

Permalänk
Permalänk

Kör du windows och har en 3GS, ta en titt här då. Körde in iOS4 igår och det fungerar perfekt.

Jailbreaka iPhone 3gs till ios4 på windows | En teknisk blogg om datorer, iPhone och dreambox

Permalänk
Medlem

Crap, har Jailbreakat min telefon med Spirit och jag har den nya bootromen så jag får la vänta ett tag till

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo