SVT Play Livesänding VM hackar

Permalänk
Medlem

SVT Play Livesänding VM hackar

Jag sitter med datorn i sign samt Flash 10.1. Vanliga videos på SVT Play fungerar felfritt men jag har problem med att livesändningarna hackar. De första sekunderna efter att streamen är startad så är bilden klanderfri, men strax därefter märker man en tydlig nedgång i bildfrekvensen. Ljudet berörs inte av detta.

För det första: har någon annan liknande problem? Om inte, vilken inställning skulle det möjligvis kunna vara som orsakar detta?

Streamen finns här: Fotbolls-VM | SVT Play

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

SVT som vanligt då

Eller bara många tittare, vad har du för webbläsare ?

Under minuten som jag såg så flöt allt på ..

Permalänk
Medlem

Det visade sig att en nedgradering från Flash 10.1 var det som krävdes. Allt flyter på perfekt nu, men det är lite synd att inte kunna utnyttja hårdvaruaccelerationen i 10.1...:(

Permalänk
Medlem

nergraderade jag me.. nu flytar det på bra..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

SVTplay gör något fel antagligen. Fotboll live på TV4play fungerar fint med 10.1.

Det går att köra två olika flashversioner, installera 10.1 för Chrome/Firefox etc, och 10 för IE8.

Permalänk
Medlem

Vart finns den att ladda ner?
Hittar ju bara 10.1!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Archived Flash Player versions

Stort arkiv med alla os/versioner, så du får leta lite, det är väl 10,0,45,2 som var senaste innan.