Priest Rotation / spec.

Permalänk
Medlem

Priest Rotation / spec.

Levlar en priest, är nu lvl 49..
Har levlat i disipline.. och har nu skaffat dual spec.
Tänkte prova dpsa lite som shaddow.. Är det någon som har förslag på en hygglig rotation och spec?

Permalänk

shadowpriest.com är en ganska bra källa

Permalänk
Medlem

Går nästan inte att sätta poäng fel i Shadow trädet , bara tryck in poäng där i allt utom Improved Phychic scream / Silence , samt undvik Shadow affinity om du inte ska köra mycket 5 manna med kassa tanks

Är ju skillnad på rotation då du raidar vs kör solo men för solo:
Mindblast - Pain - Devouring Plague - Flay (Räcker oftast , sen är allt dött)
PÅ högre level öppnar man med Vampiric Touch istället då den tar lite tid o kasta , sen pain , devouring , flay
PÅ tuffare fighter så är man tvungen att slänga på sig en pw:shield också , man kan skifta lite som man vill där och ha flay i början för att få upp shadow weaving till max om det är en riktigt seg Elite eller liknande boss man jobbar på att få ner solo.

Normal Raid/5manna är:
Pain - Vampiric Touch - Mindblast - Devouring Plague - Mindflay (som filler) ,
Sen håller man bara koll på cooldown och refreshar Vampiric och Devouring och bombar på med Mindblast så ofta det går.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Normal Raid/5manna är:
Pain - Vampiric Touch - Mindblast - Devouring Plague - Mindflay (som filler) ,
Sen håller man bara koll på cooldown och refreshar Vampiric och Devouring och bombar på med Mindblast så ofta det går.

Inte för att vara petig, (Det gäller ju "bara" lvl 49, men det är bättre att göra rätt från början) men man ska aldrig öppna med SWP på en raid boss då man inte har 5 Shadow Weaving stacks eftersom Pain and Suffering inte refreshar Shadow Weaving, så då sitter man där med en SWP som gör 10% lägre skada.

Sedan går också dots före både MB och MF i prioritet.

En bra öppningrotation är, VT - MB (MB före DP för att få upp Replenishment) - DP - MF - SWP, sen gäller det bara att hålla dots uppe och MB på cd, annars MF.

Permalänk
Medlem

Ska prova snart..
Min server är öppen fast det står att den ska vara nere för underhåll:) dock är jag rätt ensam där nu... Alla tror nog att det inte går att logga in

Permalänk
Medlem

Viktigaste tallent för shadow priest under levlande:

Spirit Tap - WoWWiki - Your guide to the World of Warcraft
Improved Spirit Tap - WoWWiki - Your guide to the World of Warcraft

Med dessa plus ett par abilities som du får under levlandets gång (shadow fiend, dispersion tex) är det väldigt svårt att ooma.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Viktigaste tallent för shadow priest under levlande:

Spirit Tap - WoWWiki - Your guide to the World of Warcraft
Improved Spirit Tap - WoWWiki - Your guide to the World of Warcraft

Med dessa plus ett par abilities som du får under levlandets gång (shadow fiend, dispersion tex) är det väldigt svårt att ooma.

Improved spirit tap är ganska ovärd att specca då man levlar. Man har väldigt låg critchans plus att den ändå inte stackar med vanlig spirit tap.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkar:

Inte för att vara petig, (Det gäller ju "bara" lvl 49, men det är bättre att göra rätt från början) men man ska aldrig öppna med SWP på en raid boss då man inte har 5 Shadow Weaving stacks eftersom Pain and Suffering inte refreshar Shadow Weaving, så då sitter man där med en SWP som gör 10% lägre skada.

Sedan går också dots före både MB och MF i prioritet.

En bra öppningrotation är, VT - MB (MB före DP för att få upp Replenishment) - DP - MF - SWP, sen gäller det bara att hålla dots uppe och MB på cd, annars MF.

Erhm , nu e jag ingen raidande shadowpräst (Shadow som solo-spec) så jag vet 100% men jag citerade ShadowPriest101 från just en sådan raidande präst som kan Shadow 101 Spell rotation
Och refreshas inte pain av flay? isåfall är det ju den första SWP som får lite lägre skada innan den refreshas?

Iallafall idag kom det upp en trevlig nybörjar guide för just shadow på Wow.com som kan vara värd att följa.
Spiritual guidance: Starting a shadow priest from scratch
Men du har rätt , Dots har prio över allt , ingen dot får ramla av bossarna , då förlorar man mycket dps.

Jeje ska inte ge mig in i shadow världen då jag själv är ganska N00b på just raidandet och theorycraftandet bakom shadow och DPS
Jag är bättre på Holy spec och allt bakomliggande där.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Skrivet av Harakiri:

Erhm , nu e jag ingen raidande shadowpräst (Shadow som solo-spec) så jag vet 100% men jag citerade ShadowPriest101 från just en sådan raidande präst som kan Shadow 101 Spell rotation
Och refreshas inte pain av flay? isåfall är det ju den första SWP som får lite lägre skada innan den refreshas?

Iallafall idag kom det upp en trevlig nybörjar guide för just shadow på Wow.com som kan vara värd att följa.
Spiritual guidance: Starting a shadow priest from scratch
Men du har rätt , Dots har prio över allt , ingen dot får ramla av bossarna , då förlorar man mycket dps.

Jeje ska inte ge mig in i shadow världen då jag själv är ganska N00b på just raidandet och theorycraftandet bakom shadow och DPS
Jag är bättre på Holy spec och allt bakomliggande där.

Mind flay refreshar SWP till den del att den förlänger den till dess maximala duration. Den uppdaterar även så att spell powern, du hade vi tillfället du körde MF är den som SWP kommer få. Den uppdaterar däremot inte % increasers, shadow weaving t.ex. Den uppdaterar inte critrating heller. (Det kan ha ändrats) Därför är Nevermelting Ice-Crystal sjukligt bra för Shadow priests & Affliction warlocks.

Summa summarum,
Uppdateras vid varje mind flay: Spell power, haste
Uppdateras inte vid varje mind flay utan ligger kvar till den går ut / läggs ut manuellt: crit rating, damage multipliers