iPhone 4G vilka kommer ha den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nej, det där priset är inget smakprov eller officiellt pris för sverige, kommer aldrig vara.
I sverige säljs inte olåsta iPhones, har aldrig gjorts, därmed är det där grå-import och kan inte räknas som ett "street price".

Det är hur enkelt som helst att se vad en iPhone kommer att kosta i sverige (dock bunden till Tre), genom att gå in på Start Privat, välja kontantkort och sen välja en iPhone. Svårare än så är det inte.

Så här?

iPhone 3GS 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden för att fråga vilken operatör jag bör välja.

först lite historia, Jag körde TRE i flera år fram till 2007 då iphone 2g släpptes i usa, då gick jag över till telia kontantkort, 2008 skaffade jag 3g'n med iMidi abonemanget i 2år - det största misstaget i mitt liv.
i snart två år har jag betalt summor mellan 600kr - 1300kr trotts att telefonen inte använts så extremt mycket alltid.

Bortsätt från telias priser så är jag jättenöjd med mottagningen osv. och tre var jag jätte nöjd med då jag hade dom.

Vågar jag fortsätta med Telia eller ska jag gå över till TRE igen?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Den kommer kosta runt 7000 olåst. (730 euro) i Frankrike.

Jag vill ha den endast för kameran, hahaha. Och tunnheten/hållbarheten.

Sen lär man väl se att 85% fixar fula ***** skydd som gör den till en tegelsten endå. Vad är meningen att hålla den repfri, om du endå inte ser mobilen förrän du säljer den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Den kommer kosta runt 7000 olåst. (730 euro) i Frankrike.

Jag vill ha den endast för kameran, hahaha. Och tunnheten/hållbarheten.

Sen lär man väl se att 85% fixar fula ***** skydd som gör den till en tegelsten endå. Vad är meningen att hålla den repfri, om du endå inte ser mobilen förrän du säljer den?

Borde den inte vara väldigt stötkänslig i kanter och hörn i och med att glaset ligger utanpå och inte nerfällt i ramen?
Tycker det känns liter dåligt i mina ögon då glas inte klarar så mycket kraft när det kommer på kanten av det.
Bara en tanke, vet inte om dom har gjort något för att förstärka så det håller för mer än att tappas på en kudde.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caveo:

Jepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag personligen är lite emot låsta telefoner vare sig jag kommer använda (i mitt fall tre) tills dom kursar.
Sen tycker jag inte om när dom i vissa mobiler lägger till egna länkar.
Men framför allt så är återsäljningsvärdet högre på en olåst.

Ja men förutsatt att du har din telefon i ett år så kan du ju låsa upp den för 300 kr.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Ja men förutsatt att du har din telefon i ett år så kan du ju låsa upp den för 300 kr.

jo det sant men oftast så stannar mjukvaran kvar som är tex trespesifik i den.
Jag ser det lite som regionskodning på film/spel, onödigt och bara till besvär.
Anledningen med mjukvaran med låsta knappar eller extra skit inlaggt kvarstår. dock kan man ju flasha om mobiler hemma själv nu för tiden. men man måste fortfarande leva med det tills man kan låsa upp den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Borde den inte vara väldigt stötkänslig i kanter och hörn i och med att glaset ligger utanpå och inte nerfällt i ramen?
Tycker det känns liter dåligt i mina ögon då glas inte klarar så mycket kraft när det kommer på kanten av det.
Bara en tanke, vet inte om dom har gjort något för att förstärka så det håller för mer än att tappas på en kudde.

Ska vara aluminosilicate glass enligt Apples hemsida. Wikipedia gav en träff på fiberglas. Om du sett bilden från presskonferansen verkar den ju iallafall kunna böjjas rätt rejält.

------

Apple - iPhone 4 - View photos and images of iPhone 4

Kollar man på närbild så verkar det endå finnas en slags gummi/plast ram som skyddar displayen från att skadas direkt från sidan iallafall. Har sätt några äldre iPhones med sprucken skärm dock, så hoppas de fixat detta nu. En polare hade en med sprucken display, och enligt Apple butikerna så kunde han inte få den utbytt då det enligt dom inte ska gå att ha sönder den om man tar hand om den och inte slänger iväg den. Så enda alternativet var isånnafall att köpa ett kit från ebay och försöka fixa det själv. Den blev dock stulen innan han hann fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Ska vara aluminosilicate glass enligt Apples hemsida. Wikipedia gav en träff på fiberglas. Om du sett bilden från presskonferansen verkar den ju iallafall kunna böjjas rätt rejält.

------

Apple - iPhone 4 - View photos and images of iPhone 4

Kollar man på närbild så verkar det endå finnas en slags gummi/plast ram som skyddar displayen från att skadas direkt från sidan iallafall. Har sätt några äldre iPhones med sprucken skärm dock, så hoppas de fixat detta nu. En polare hade en med sprucken display, och enligt Apple butikerna så kunde han inte få den utbytt då det enligt dom inte ska gå att ha sönder den om man tar hand om den och inte slänger iväg den. Så enda alternativet var isånnafall att köpa ett kit från ebay och försöka fixa det själv. Den blev dock stulen innan han hann fixa det.

ah. hoppas det håller då.
Inte sett något från presskonferansen, bara bilder från div sidor/forum/ tidiga tester.
men som du säger så var den gamla också "oförstörbar" enligt apple.
Håller tummarna för att det funkar.
Btw någon som kan bekräfta att multitasking inte fungerar fortfarande?
Hörde av något att den pausar all appar när man gör något annat så man likt förb.. inte kan lyssna på musik eller liknande när man skriver sms eller liknande.
Dom kan väll knappast kalla det multitasking i så fall?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

ah. hoppas det håller då.
Inte sett något från presskonferansen, bara bilder från div sidor/forum/ tidiga tester.
men som du säger så var den gamla också "oförstörbar" enligt apple.
Håller tummarna för att det funkar.
Btw någon som kan bekräfta att multitasking inte fungerar fortfarande?
Hörde av något att den pausar all appar när man gör något annat så man likt förb.. inte kan lyssna på musik eller liknande när man skriver sms eller liknande.
Dom kan väll knappast kalla det multitasking i så fall?

Här är bilden jag menar.

Från Engadget:

It's sandwiched front and back by aluminosilicate glass, which very scratch resistant and strong (30 times harder than plastic, says Apple), and similar in theory to the impervious Gorilla Glass we whaled on recently.

-----

Inte testat multitasking, då jag bara har en iPod touch 16gb. Kan ju dock lyssna på musik och göra andra saker, som alltid, men inte från andra program dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Här är bilden jag menar.

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/06-08-1...

Från Engadget:

It's sandwiched front and back by aluminosilicate glass, which very scratch resistant and strong (30 times harder than plastic, says Apple), and similar in theory to the impervious Gorilla Glass we whaled on recently.

-----

Inte testat multitasking, då jag bara har en iPod touch 16gb. Kan ju dock lyssna på musik och göra andra saker, som alltid, men inte från andra program dock.

Ser ju onekligen böjbart ut ^^
jag tänkte på detta "testet"
iPhone 4 test images | iFix your i Blog

Höll inte för ett platt fall

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ser ju onekligen böjbart ut ^^
jag tänkte på detta "testet"
iPhone 4 test images | iFix your i Blog

Höll inte för ett platt fall

Ouch! Får vänta och se tills den kommer ut helt enkelt.

Här har du test på andra touch mobiler Svensk vinter släcker smart telefon - Testfakta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Ouch! Får vänta och se tills den kommer ut helt enkelt.

Här har du test på andra touch mobiler Svensk vinter släcker smart telefon - Testfakta

verkar vara en epedemi ibland touchmobiler det där med sprukna skärmar.

Hoppas inte min HD2 möter detta öde ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Sergeant44:

Att du betalade 4500:- för mobilen i butiken betyder inte att det är total kostnaden för mobilen, nej det är abonnemangskostnaden som tillkommer också, dina 79:-/mån eller vad det var. Du får ju lägga ihop dina siffror lite, 4500 + 1422 (79*18 din månkostnad): 5922
Nu har dessutom priset på 3GS sänkts en del då den nya modellen väntar strax runt hörnet. Men helt olåst så kostar en 3GS som sagt 6900:- respektive 8000:- för 32GB. Dubbelkolla prisjakt i annat fall.
Simpel as that.

Hur räknar folk som räknar som du...?

Jag betalade 4595 kr totalt för min iPhone 3Gs 32MB när detn släpptes förra året. Visst, det var med ett abonnemang, men du kan väl inte räkna in abonnemangskostnaden i priset för telefonen heller...? Alla andra som köper en obunden olåst iPhone, har de inga abonnemang, inga abonnemangskostnader eller kostnader för att ringa och surfa m.m.....??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Hur räknar folk som räknar som du...?

Jag betalade 4595 kr totalt för min iPhone 3Gs 32MB när detn släpptes förra året. Visst, det var med ett abonnemang, men du kan väl inte räkna in abonnemangskostnaden i priset för telefonen heller...? Alla andra som köper en obunden olåst iPhone, har de inga abonnemang, inga abonnemangskostnader eller kostnader för att ringa och surfa m.m.....??

Förhöjd månadsavgift.
Ofta är mobilpriset inräknat i abonemangskostnaden oavsett om du tar en mobil eller inte och sen ytterligare lite extra om du sen tar en mobil.
samt att man får en mindre rabbat på mobilen också om man tar ett abonemang som tack.

Väljer du att ringa din operatör (telia, tre etc) ock säg att du vill betala av hela mobilen nästa räkning så får du hem en saftig sådan.
väljer man riktigt dyra abonemang så kan extra mobilkostnad utgå helt dock.
Jag valde att betala av min HD2 redan efter en månad och då fick jag hem en räkning på 3500kr utöver leveranskostnaden på 2000kr som jag fick betala när jag fick hem den. obs deras billigaste abonemang på 69kr/mån

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

jo det sant men oftast så stannar mjukvaran kvar som är tex trespesifik i den.
Jag ser det lite som regionskodning på film/spel, onödigt och bara till besvär.
Anledningen med mjukvaran med låsta knappar eller extra skit inlaggt kvarstår. dock kan man ju flasha om mobiler hemma själv nu för tiden. men man måste fortfarande leva med det tills man kan låsa upp den.

Har tre specifik mjukvara för iPhone? Ganska säker på att de inte har det, Telia, Halebop, Tele2 och Telenor har det inte iaf :p. Enda skillnaden att köpa den olåst från början är att du direkt kan använda andra operatörer, att du inte behöver vänta ett år.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Har tre specifik mjukvara för iPhone? Ganska säker på att de inte har det, Telia, Halebop, Tele2 och Telenor har det inte iaf :p. Enda skillnaden att köpa den olåst från början är att du direkt kan använda andra operatörer, att du inte behöver vänta ett år.

om dom får för apple så har dom det men tvivlar då htc stoppar dom för att fiffla med deras mobiler.
tänker på det i allmänhet bara ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

ah. hoppas det håller då.
Inte sett något från presskonferansen, bara bilder från div sidor/forum/ tidiga tester.
men som du säger så var den gamla också "oförstörbar" enligt apple.
Håller tummarna för att det funkar.
Btw någon som kan bekräfta att multitasking inte fungerar fortfarande?
Hörde av något att den pausar all appar när man gör något annat så man likt förb.. inte kan lyssna på musik eller liknande när man skriver sms eller liknande.
Dom kan väll knappast kalla det multitasking i så fall?

Apple har aldrig påstått att deras mobiler är oförstörbara, bara att de är välbyggda och tåliga, vilket är helt sant. Men som allt annat kan de gå sönder om man tappar dem och har oturen att det tar illa.

Multitasking har i princip alltid funnits på iPhone, men med begränsningen till Apples egna fasta appar i vissa kombinationer. Man har t ex alltid kunnat lyssna på musik och surfat samtidigt.

Nu blir det ju ännu mer multitasking då iOS4 har multitasking även för tredjeparts-appar.

Man kommer givetvis att kunna lyssna på musik från olika källor och göra annat, eller köra navigatorn, det sa de ju på presentationen. Men många andra appar kan pausas när man startar nåt annat just för att det oftast inte finns någon anledning att de står och går i bakgrunden och kostar processorkraft och batteri. T ex ett spel pausas och när man kommer tillbaka till det så är det exakt som när man lämnade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Apple har aldrig påstått att deras mobiler är oförstörbara, bara att de är välbyggda och tåliga, vilket är helt sant. Men som allt annat kan de gå sönder om man tappar dem och har oturen att det tar illa.

Multitasking har i princip alltid funnits på iPhone, men med begränsningen till Apples egna fasta appar i vissa kombinationer. Man har t ex alltid kunnat lyssna på musik och surfat samtidigt.

Nu blir det ju ännu mer multitasking då iOS4 har multitasking även för tredjeparts-appar.

Man kommer givetvis att kunna lyssna på musik från olika källor och göra annat, eller köra navigatorn, det sa de ju på presentationen. Men många andra appar kan pausas när man startar nåt annat just för att det oftast inte finns någon anledning att de står och går i bakgrunden och kostar processorkraft och batteri. T ex ett spel pausas och när man kommer tillbaka till det så är det exakt som när man lämnade det.

"oförstörbara" står jag själv för då dom pratade väldigt gott om hållbarheten så jag i alla fall fick det budskapet till mig. där av ""

Ah, menar det, multitasking kan ju inte var att allt pausas när man minimerar men det du säger låter mer logiskt och riktigt.
Kände jag var tvungen att fråga i och med hur illa det lät och Apple gör ju trots allt inte skit ^^; även om deras videosamtal var lite fail i mina ögon.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog skaffa en, mest för skärmen. Sitter på en 32gb 3Gs nu.

Permalänk
Musikälskare

Då jag har en 3G som börjar bli ganska trött blir de nog ett köp

Men inte direkt vid lanseringen så klart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

Ni som vill skaffa iPhone 4 vad har ni för mobiler nu? Det är nog mer intressant

har en Nexus One som åker direkt ut på blocket när jag får vantarna på en iphone 4.

tveksam till om tele2 verkligen kommer haka på denna gång heller. de skyltar inget så som de andra gör om att lämna intresseanmälan för iphone 4. De har inte ett år efter att 3gs kom ut på marknaden sålt nå iphones, mer än ett visst parti de köpte upp. vilket är både märkligt o korkat med tanke på hur bra iphone sålt. vissa rykten säger att de har för få "egna" butiker för att de ska få sälja, men det vet man ju inte om det är sant.
sitter själv på tele2 nu, men skulle nog kunna tänka mig byta, tele2 är visserligen biliga i samtal, men tycker man får rätt lite data för pengarna på deras surfpaket man kan lägga till.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

Ni som vill skaffa iPhone 4 vad har ni för mobiler nu? Det är nog mer intressant

Kommer gå från en snart 5 år gammal SE P990i.

Permalänk
Medlem

Förbokade min igår hos Apple i UK. Har en 3Gs idag

Permalänk
Medlem

Postade precis i andra tråden innan jag såg denna, men kan lägga in det kort här.

En tomte på Telenor som sa att Iphone 4 16GB kommer kosta 7800kr hos dom o då antar ja att han menar att det är grundpriset utan abonnemang. Försökte kolla på deras sida vad en telefon i den prisklassen kostar med abonnemang o så men verkar inte finnas någon så dyr.

Sen vet ja inte om man ska tro på honom klart heller. Dom kanske inte har fått något pris o han bara drog till med en gissning, men låter inte helt overkligt.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4.0 GHz, Nvidia Titan X 12GB (Pascal), Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, Samsung 750-Series EVO 500GB, Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jebbster:

Postade precis i andra tråden innan jag såg denna, men kan lägga in det kort här.

En tomte på Telenor som sa att Iphone 4 16GB kommer kosta 7800kr hos dom o då antar ja att han menar att det är grundpriset utan abonnemang. Försökte kolla på deras sida vad en telefon i den prisklassen kostar med abonnemang o så men verkar inte finnas någon så dyr.

Sen vet ja inte om man ska tro på honom klart heller. Dom kanske inte har fått något pris o han bara drog till med en gissning, men låter inte helt overkligt.

Det skulle inte förvåna mig om Telenor vill ha de pengarna.

Se min post i andra tråden #10167853

Vore bra om nån mod kanske kunde slå ihop trådarna.....

Permalänk
Skrivet av RainesX:

"oförstörbara" står jag själv för då dom pratade väldigt gott om hållbarheten så jag i alla fall fick det budskapet till mig. där av ""

Ah, menar det, multitasking kan ju inte var att allt pausas när man minimerar men det du säger låter mer logiskt och riktigt.
Kände jag var tvungen att fråga i och med hur illa det lät och Apple gör ju trots allt inte skit ^^; även om deras videosamtal var lite fail i mina ögon.

Tycker väl inte Apples videosamtal i iP4 ska sägas vara fail, eller...?

Jag menar, det är ju en funktion och en ganska avancerad sådan, som det är fritt för var och en att använda eller inte, precis som alla andra funktioner i luren. Vissa kanske inte har minsta intresse för det, andra upptäcker att det kan vara användbart.

Att det sen funnits videosamtal i vårt 3G-nät i några år nu, är ju en annan sak då detta inte funnits i USA tidigare. Att videosamtal floppat gravt hos oss beror ju antagligen till stor del på att det var svindyrt att ringa videosamtal och att bildkvaliteten var tämligen halvdan.

Men om nu Apple fixat bra kvalitet på detta och så det går att köra över WiFi (vilket det inte gick förut vad jag vet) så finns ju möjligheten att folk börjar tycka detta är en bra grej, och hänger då fler mobiltelefontillverkare på så det finns fler att köra videosamtal mot än bara iPhone 4, och sen att operatörerna släpper in det för en vettigare slant i 3G så kanske Apple lyckats få fart på detta ordentligt.

Permalänk
Medlem

iphone 3GS

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Tycker väl inte Apples videosamtal i iP4 ska sägas vara fail, eller...?

Jag menar, det är ju en funktion och en ganska avancerad sådan, som det är fritt för var och en att använda eller inte, precis som alla andra funktioner i luren. Vissa kanske inte har minsta intresse för det, andra upptäcker att det kan vara användbart.

Att det sen funnits videosamtal i vårt 3G-nät i några år nu, är ju en annan sak då detta inte funnits i USA tidigare. Att videosamtal floppat gravt hos oss beror ju antagligen till stor del på att det var svindyrt att ringa videosamtal och att bildkvaliteten var tämligen halvdan.

Men om nu Apple fixat bra kvalitet på detta och så det går att köra över WiFi (vilket det inte gick förut vad jag vet) så finns ju möjligheten att folk börjar tycka detta är en bra grej, och hänger då fler mobiltelefontillverkare på så det finns fler att köra videosamtal mot än bara iPhone 4, och sen att operatörerna släpper in det för en vettigare slant i 3G så kanske Apple lyckats få fart på detta ordentligt.

Men reklamen de gjorde om iphone 4 med bland annat video samtalen var riktigt larvig.
De snackar och löjlar till sig mer än vad de behöver....

Permalänk
Medlem

Man ska över pölen till USA i juli, är det någon idé att skaffa sig en sån där iPhone 4 eller? Tänkte på om de ens fungerar här i Sverige, antar att de går har jailbreaka. Är väl inte sådär jättenoga med garanti osv om nu telefonen är billig. Vet inte vad de kostar utan abonnemang dock. Nån som har koll?

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb