Permalänk
Medlem

VPNa genom jobbets nät - säkert?

Hade med mig min laptop till jobbet idag och såg att det fanns ett nätverk som kallas visitor. Fylldes av förnöjelse men har inte vågat nyttja det ännu. Tänkte mig att jag kunde koppla upp mig mot det sedan vpna till min torrentmaskin som använder windows xp eller till en provisorisk dator hemma hos mina päron där jag bor för tillfället.

Jag kommer ju använda deras nät som en länk mot min vpn, men utöver det kan de väl inte se mina sökningar eller liknande. bara att någon kopplat upp sig mot nätet?

Vad ska man använda för vpn-program på datorn man ska koppla upp sig mot? Tips på bra programvara vore nice.

//Benkaboy

Permalänk
Medlem

jag kör openvpn hem till min maskin när jag inte är hemma. Det fungerar bra tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av =JoNaZ=:

jag kör openvpn hem till min maskin när jag inte är hemma. Det fungerar bra tycker jag!

Ska helt klart kolla närmare på det JoNaZ. Verkar vara relativt populärt att använda.

Kom att tänka på en sak. Jag har ju en torrentmaskin med windows som fjärrstyrs via TeamViewer. Trafiken mellan mig och min windowsmaskin är krypterad. Innebär detta att jobbets nät endast ser trafik passera via porten teamviewer kommunicerar på och inte vad som passerar?