Skiva med Windows XP Home OEM SP3 Swe

Permalänk
Medlem

Skiva med Windows XP Home OEM SP3 Swe

Hej.

Det är så att jag har flera datorer med medföljande svenska Windows XP Home OEM-licenser. Jag skulle vilja slippa att ladda ner alla service packs och böka med nLite, så jag undrar om någon vet var man kan ladda ner en orörd skiva med Windows XP Home OEM SP3 Swe någonstans?

Observera att det måste vara en svensk Windows XP Home OEM-skiva, och ingen annan version (till exempel engelsk) för att licensnycklarna skall fungera. Jag hoppas inte detta bryter mot några regler, då jag faktiskt har lagliga nycklar (och jag vill ha orörda skivor). Kanske någon vänlig själ med en egen skiva kan göra en kopia åt mig?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men du behöver inte ladda ner alla Service Packs, det räcker med bara att ladda hem SP3 så har man det uppdaterat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har en XP Home Edition OEM SP3 svensk skiva nånstans..

Och precis som Superlight skriver behöver du integrera SP3.

Ladda ner sånt här är olagligt oavsett om du har en giltig licens eller inte då du absolut inte har upphovsrättsinnehavarens tillstånd att ladda ner (förutom från msdn om du har ett konto där).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag har en XP Home Edition OEM SP3 svensk skiva nånstans..

Och precis som Superlight skriver behöver du integrera SP3.

Ladda ner sånt här är olagligt oavsett om du har en giltig licens eller inte då du absolut inte har upphovsrättsinnehavarens tillstånd att ladda ner (förutom från msdn om du har ett konto där).

Jag har inte äns tänkt på att man kan ladda ner Windows XP från MSDNAA. Det är nog den smidigaste lösningen, plus att jag får en Pro version.

Känns rätt dumt att det är olagligt att ladda ner installationsskivan. Resultatet av att slipstreama en egen skiva med SP3 integrerat borde ju vara precis detsamma? Och vad gör man om man tappat bort sin egen skiva?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Slarvar man bort den så lånar man, ringer MS eller laddar ner (via msdn såklart;)).
Eller så håller man bara reda på sina grejer!.

Olagligt att ladda ner självklart att det är, du har ju inte tillåtelse av MS att ladda ner deras programvara från t.ex TPB. Det är lite av en gråzon dock.

Att slipstreama sin skiva är ju klart man får, men det kräver fortfarande att man har OS skivan;).

Permalänk
Medlem

Problem att komma in, men om något gratis alternativ borde det vara detta:
Microsoft Windows XP Service Pack 3 OEM Preinstallation Kit

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nja, det där kräver fortfarande installationsmediet, alltså xpskivan.
Som det står är det OEM Preinstallation kit, med den skapar men OEM skivor..

Huruvida man kan få tag på xp via den länken vet jag dock inte, men skall ta reda på.