Permalänk

Gaming Headset

Hejsan! Jag letar efter ett nytt headset efter att mitt gick nyligen sönder... Det ska användes till mest gaming men också lite musik. Budgeten ligger runt 800kr.

Tack på förhand!

Permalänk

Har hört att Razer Caracharias ska vara bra. Under din budget: Razer Carcharias - Hemelektronik - CDON.COM

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Komplett.se - Steelseries Siberia V2 White

+Bra ljud
+Snyggt
+Kompfortabelt
Inga som helst nackdelar. Har själv detta headsetet och jag är grymt nöjd.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 540 Cube White | Corsair HX 620W | MSI Z77-MPOWER | Intel Core i7 3770K 4,4 Ghz (Ivy Bridge) | Corsair H100i | Corsair 16GB (2x8049MB) CL9 2400Mhz VENGEANCE RED | Samsung Samsung 840-Series 120GB | Intel 540 250GB | 500GB Samsung F3 7200rpm SATA 3Gbit/s|EVGA 980 SC Referens | Asus Rog Swift PQ279Q G-SYNC 165Hz | BenQ XL2420T 144Hz | Sennheiser PC363D |

Permalänk
Skrivet av Lapton:

Komplett.se - Steelseries Siberia V2 White

+Bra ljud
+Snyggt
+Kompfortabelt
Inga som helst nackdelar. Har själv detta headsetet och jag är grymt nöjd.

!

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lapton:

komplett.se - steelseries siberia v2 white

+bra ljud
+snyggt
+kompfortabelt
inga som helst nackdelar. Har själv detta headsetet och jag är grymt nöjd.

+1

men kolla dig inte i spegeln eller visa dig utomhus med lurarna på

Permalänk

Hur bra är Steelseries Siberia V2 på att stänga ute ljud från omvärlden ??

Är själv på jakt efter ett par nya hörlurar, men har stora krav på hur de kan stänga ute ljud...

Permalänk
Medlem

Nya Sennheiser PC360 sägs vara en vinnare. Är mer eller mindre ett par HD555 med inbyggd mic.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Tack för alla svar, har funderat på V2an tidigare, blir väl mellan den och Carcharias

Permalänk
Medlem

Jag älskar mitt Siberia V1. Ljudkvaliteten är faktiskt helt okej, även fast jag är en ljudnörd.
Hade V2 i några timmar men lämnade tillbaka för att det inte passade alls på mitt huvud, dock så har jag ett rätt så stort huvud.
Dessutom så tycker jag att ljudet är bättre i V1 eftersom dom är halvöppna medan V2 är slutna. Dessutom blir V2 väldigt varma efter att tag, en kompis till mig har V2.

Annars finns väl Creative Aurvana Live som ska vara samma lur som DENON AHD1001 Hörlur | Hi-Fi Klubben

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare