Permalänk
Medlem

Köpa min första bärbara.

Nu när min stationära håller på att dö så tänkte jag att en laptop kanske vore på sin plats. Jag kräver inte så jätte mycket av den egentligen. Det jag gör på min dator jag har nu, som är en amd athlon 64 +3200 med 1.5gb ram och ett ati 4650hd grafikkort, är att surfa, se på film, musik och spela lite spel så som world of warcraft och lite casual spel.

Redigerar denna då det preics kommit ut 2 st nya på elgiganten som är väldigt lovande.

Elgiganten - Toshiba Satellite L650-11R

och

Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Båda har samma specs förutom processorerna. en ena har en 330m i3 medans den andra har en n830 AMD Phenom II Triple Core

Så vilken ska jag inhandla? Vad jag förstått så är Intels snabbare än amd. Tänkte lägga en beställning efter kl 13:00 idag så svar vore tacksammt.

Permalänk
Medlem

Bumpar denna då jag är i behov av svar idag.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit den med i3,
Båda två duger
Känn lite på kanparna och touchpaden och se vilken du tycker har högst kvalitet

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte då det är Beställ via nätet only.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zertex:

Kan tyvärr inte då det är Beställ via nätet only.

PC CITY i Sickla har båda datorerna i lager, åk dit och kolla på datorerna samt känn efter vilke n du gillar bäst..
Sen kan du ju köpa den ifrån Elgigantens hemsida om du hellre vill det..

Permalänk
Medlem

Här är alla laptops Prisjakt listar som filtrerats på

- skärmstorlek 15-16"
- minne minst 4gb
- core i3
- kostar mindre än 7000kr
- har HDMI

Produktjämförelse hos Prisjakt

Detta efter en snabb koll på de datorer du tog upp. Kvaliteten är väl olika på modellerna, men här får du antingen masa dig iväg och känna, eller lita på reviews från tex prisjakt. Billigare datorer HAR en billigare känsla över sig. För mig är dock innehållet och prestandan viktigare än plastkvalitet.

För dig kanske numeriskt tangentbord och stor hårddisk är jätteviktigt, men här får du sålla själv! Varför filtrerade jag på i3? Tja, enligt denna lista är i3 på ~plats 50, och kollar man ovanför denna placering kommer få andra prisvärda modeller upp Notebookcheck: Mobile Processors - Benchmarklist

Permalänk
Medlem

Det fick bli en Toshiba Satellite L650-11R.

Det som är intressant med den modellen på elgiganten är att den först kostade 5990:- för att sedan kosta 7290:- på bara några timmar. Fick den ändå för 5990:-

Så i3 330m 4gb ddr3 ram och ati radon hd5650. Tyckler det var riktigt shysst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zertex:

Det fick bli en Toshiba Satellite L650-11R.

Det som är intressant med den modellen på elgiganten är att den först kostade 5990:- för att sedan kosta 7290:- på bara några timmar. Fick den ändå för 5990:-

Så i3 330m 4gb ddr3 ram och ati radon hd5650. Tyckler det var riktigt shysst.

Priset är tillbaka på 7290 så det är viss risk att köpet dras tillbaka, tyvärr. Synd, för det var en sweet deal. Acern är ju intressant med sin trippel core men jag vet inte så mycket om amds nya mobila processorer.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Priset är tillbaka på 7290 så det är viss risk att köpet dras tillbaka, tyvärr. Synd, för det var en sweet deal. Acern är ju intressant med sin trippel core men jag vet inte så mycket om amds nya mobila processorer.

Jag pratade med försäljare på elgiganten som fixade den för 5990:- tilll mig. Så jag är glad som fisken.

Permalänk
Medlem

Shysst säljare, tur för dig
Vi andra får vänta på nästa deal istället.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

De sålde den för 5999:- 'bara idag'
så det troliga är ju att giganten höjer priserna på de produkter de vill köra i sina reklamblad 'till reducerad priser'

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

De sålde den för 5999:- 'bara idag'
så det troliga är ju att giganten höjer priserna på de produkter de vill köra i sina reklamblad 'till reducerad priser'

Tror inte det är riktigt sant. Elgiganten hade stora problem med sin hemsida kvällen innan jag köpte datorn. När sidan kom upp, ungefär kl 01:00 så kostade den 5990:- ca kl 11:00 så var den uppe i 7290:-. De erkände själva att de gjort fel pga av strul med hemdisan. Eftersom de lovat mig den för 5990 kl 09:00 så fick jag den för det också.