Bild på projektor mindre med AMD kort än med nVidia kort. Hur ändrar jag för AMD?

Permalänk

Bild på projektor mindre med AMD kort än med nVidia kort. Hur ändrar jag för AMD?

Hej.

Jag har en fråga till er, för att se om det är något som går att fixa.

När jag kopplar in en dator med nVidia grafikkort till min Sanyo PLV-Z2000 projektor, och väljer 1920x1080 upplösning så blir bilden x meter.
Tar jag sen en dator med AMD grafikkort och kopplar in med samma kablar, så blir bilden bara 80% så stor på duken.
I båda fallen ser det ut som jag får 1080p upplösning, och inget ser egentligen konstigt ut mer än att bilden bara blev mindre.

Båda grafikkorten har DVI som utgång, och jag använder en DVI - HDMI kabel för att koppla in i projektorn.
Båda datorerna har Windows 7 x64, och uppvisar samma beteende när de är helt nyinstalerade.

Någon som har något tips vad jag kan testa för att få upp bilden på AMD kortet i samma storlek som när jag använder nVidia kortet?

/Jonas

Permalänk
Medlem

Kanske det här inlägget kan hjälpa:
#10123837

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen. Det var precis det jag behövde. Ändrade overscaling till max så fungerade det!

Intressant detalj: När jag har datorn med AMD Radeon grafikkortet inkopplad mina vanliga skärmar så får jag inte upp valet om overscaling. Kopplar jag däremot in den till receivern så får jag fler val.

Så Roger, Tack så mycket än en gång!