chassi för filserver

Permalänk
Medlem

chassi för filserver

Jag är på jakt efter ett nytt chassi till min filserver då den har 8 diskar och det börjar att bli trångt i det. Vilket chassi har massor av utrymme för hårddiskar men inte kostar en arm och ett ben?

Visa signatur

<?php echo $me > $you ? 'I own you!' : 'Hello, sir!'; ?>

Permalänk
Medlem

de finns kanske inte så mycket att välja på när du ska ha mer än 8 diskar.
men 2 av dessa rack så har du plats för 16 diskar. gör du om 5,25 platserna där så får du totalt 22 platser.¨

I denna fulltower kan du få in totalt 16 diskar med 5.25>3.5 konverterare.
Själv hade jag kört på racken för då kan du enkelt köpa till ett ytterligare senare och byggt på dom andra.

Permalänk

Länken till fulltower funkar inte, men jag antar att du tänkte på antec 1200 kanske?

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Det jag har kollat på är RPC-4020 och Define R2

Define R2 för att den är ljuddämpad och rymmer det jag redan har.

Visa signatur

<?php echo $me > $you ? 'I own you!' : 'Hello, sir!'; ?>

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter precis samma sak ett tag nu. Behöver ett stort chassi med många hårddiskplatser som inte kostar skjortan.

Jag kommer förmodligen köra på NZXT Whisper kombinerat med två stycken Lian Li EX-34NB för att göra om 5,25" platserna till 3,5". Det blir totalt 18 stycken 3,5" platser relativt billigt.

Permalänk
Medlem

Funderar på att sälja min RPC-4020, dock vet jag inte vad man kan ta för den, det var grupp köpet som gjordes förra året genom en här på forumet, chassit fungerar kanon.

Jag har fått tag i ännu bättre saker via jobbet

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drömmaren:

Länken till fulltower funkar inte, men jag antar att du tänkte på antec 1200 kanske?

Det skulle ha blivit länkat till ett lian li, kommer tyvärr inte ihåg vilket.
Men RPC-4020 tyckte iaf jag så bra ut. bra med HDD platser för framtiden och i rack. (har en förkärlek till rack.)

Permalänk
Medlem

Det lär nog bli ett RPC-4020 när filservern behöver uppgraderas. Har 8TB i den nu med 2 raid 5. 4TB i varje. 8x1,5TB

Visa signatur

<?php echo $me > $you ? 'I own you!' : 'Hello, sir!'; ?>