Service Pack 1 Beta för Windows 7 i juli

Permalänk
Melding Plague

Service Pack 1 Beta för Windows 7 i juli

Det första servicepaketet för Windows 7 är på väg och en betaversion är planerad till i slutet av juli. Främst handlar det om mindre uppdateringar och buggfixar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag utan uppdateringar.

Windows 7 och ett sunt förnuft räcker långa vägar. Då slipper man dessutom strul med uppdateringar som förstör.

Permalänk
Medlem

jag kommer inte just på vad som ska fixas. har inte hittat nått som inte fungerar i windows 7 än kanske riktigt gamla spel men w/e

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Intressant,jag har inte heller haft några som helst problem med win 7 home premium 64bits:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Har problemet med winsxs fixat? Jag vägrar köpa ett ms system som sakta men säkert växer i dyrbara gb´s

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Har problemet med winsxs fixat? Jag vägrar köpa ett ms system som sakta men säkert växer i dyrbara gb´s

Vad är winsxs för nåt?
Jag kör med en intel x25-v 40 gig ssd och har inga som helst problem med den:))

Just nu ligger jag på 14,2 gb ledigt av 37,2 gb:))
Och datorn startar upp på bara 25 sekunder så jag är nöjd:))

Obs jag är lite trött nu så dissa mig inte för mycket nu:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Vad är winsxs för nåt?
Jag kör med en intel x25-v 40 gig ssd och har inga som helst problem med den:))

Just nu ligger jag på 14,2 gb ledigt av 37,2 gb:))
Och datorn startar upp på bara 25 sekunder så jag är nöjd:))

Obs jag är lite trött nu så dissa mig inte för mycket nu:))

Mysteriet om varför WinSxS-mappen i Vista (och Windows 7) tar så mycket plats | Windows, Vista, Internet, Explorer, Wi

Vi är alla vänner på forumet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det tycker jag mer ska vara ett tillval. Om man håller på och installerar/avinstallerar så det går snabbt och enkelt. Istället för att det nu ska vara ett måste i varje Windows version.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte stöd för .png som bakgrundsbild?

Rätt patetiskt faktiskt. :/

Permalänk
Medlem

Bra, men jag tycker också som tidigare postare att de borde gå ett steg längre i att göra Windows mer modulärt och anpassningsbart, detta motverkar dock deras nuvarande plan med flera olika stora versioner.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

jag kommer inte just på vad som ska fixas. har inte hittat nått som inte fungerar i windows 7 än kanske riktigt gamla spel men w/e

ultramon strular för mig :/. har dock inte testat att köra det i kompabilitetsläge...

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Jag tycker att realtekdrivisarna funkar bättre i XP liksom Softth, annars är det över förväntan...

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

Med en samalagd uppdating´s behov av mindre än 10 så känns det väldigt inaktuellt.
Råkar du vara denna person som känner att MS förbättrar ditt liv i varje uppdatering, fram med dammsugaren så har du ditt problem borta, har alltid blivit restprodukter kvar efter installationer/uppdateringar å kommer med all sanolikhet att bestå så länge dom ska köra idiotiska installation´s förelägganden i olika "temporära" mappar.

OT: Med all skit avstängd/inaktiverad så känns inte något behov av att virtuellt förbättra något ^^
Är de nå prestanda relaterad uppfräshning i slutversion så kanske man tar ner å plockar ut just den uppdateringen

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Har problemet med winsxs fixat? Jag vägrar köpa ett ms system som sakta men säkert växer i dyrbara gb´s

Ifall du får ont om utrymme så går det att flytta ut winsxs mappen till en annan hårddisk eller partition, med lite trixande.

Sen så tycker jag iofs att microsoft borde erbjuda möjligheten att stänga av den här funktionen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om max 85 HZ kommer ändras till 120 hz?:)

CItera!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fras:

Fortfarande inte stöd för .png som bakgrundsbild?

Rätt patetiskt faktiskt. :/

Fungerar felfritt för mig, har testat flera olika png filer som skrivbordsbakgrunder...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Någon som vet om max 85 HZ kommer ändras till 120 hz?:)

CItera!

Om du ställer om i skärminställningarna så fungerar det redan nu och har gjort sen beta av win 7. Viktgit att du inte har PnP drivrutinen för skärmen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

ultramon strular för mig :/. har dock inte testat att köra det i kompabilitetsläge...

Testat senaste versionen av UltraMon? kan vara en beta faktiskt, men funkar klockrent i ultimate x64 för mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwelln:

Själv kör jag utan uppdateringar.

Windows 7 och ett sunt förnuft räcker långa vägar. Då slipper man dessutom strul med uppdateringar som förstör.

Hur ska sunt förnuft kunna skydda dig mot välkända säkerhetshål?

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Själv kör jag utan uppdateringar.

Windows 7 och ett sunt förnuft räcker långa vägar. Då slipper man dessutom strul med uppdateringar som förstör.

Det är inte så bra om man aldrig uppdaterar sitt OS.
Låt mig gissa, ditt W7 är pirat och du är för lat för att kolla igenom varje uppdatering manuellt.
Jag har nog ALDRIG haft en windows uppdatering som har förstört något på nåt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Själv kör jag utan uppdateringar.

Windows 7 och ett sunt förnuft räcker långa vägar. Då slipper man dessutom strul med uppdateringar som förstör.

Som man har skrivit här ovan, hur i hela fridens namn tänker du? Enda sättet du inte kan åka illa ut är om du klipper av nätverkskabeln och aldrig kommunicerar data till din dator. Nej, vad du ska göra är att åka och köpa windows 7, hålla den uppdaterad och sluta vara en del av bootnets etc.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Hur ska sunt förnuft kunna skydda dig mot välkända säkerhetshål?

haha precis tänkte samma sak klart man installerar updateringar. Man kan ju alltid rulla tillbaka om något går fel.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Dynamic Memory! Hårt slag mot Vmware

Permalänk
Skrivet av Fras:

Fortfarande inte stöd för .png som bakgrundsbild?

Rätt patetiskt faktiskt. :/

Vad menar du? Funkar utmärkt med alla jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Själv kör jag utan uppdateringar.

Windows 7 och ett sunt förnuft räcker långa vägar. Då slipper man dessutom strul med uppdateringar som förstör.

Det är sådana som du som sprutar ut maskar på LAN.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Med en samalagd uppdating´s behov av mindre än 10 så känns det väldigt inaktuellt.

Problemet är att allting som installeras hamnar mer eller mindre där (såsom jag förstår det). Du installerar ett spel, ja då hamnar filer från installationen där. Du installerar ett program som du vill testa, samma sak där.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

ultramon strular för mig :/. har dock inte testat att köra det i kompabilitetsläge...

jasså?
vilken version kör du?
kört 307 länge nu utan några problem

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

undrar om det är värt att testa beta, det är ju inte som vista när man ville få bättre prestanda och testade allt som kom

Permalänk

Förstår inte varför man skulle vilja testa betan, service paketet innehåller ju inget nytt, det innehåller bara alla uppdateringar som har kommit under året, onödigt värre. De borde slopa service paket tramset helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

jasså?
vilken version kör du?
kört 307 länge nu utan några problem

3.0.3

ska testa med nyare version, kommer säkert funka då =). har vart lite på latsidan o inte orkat

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb