Permalänk
Medlem

Yes, förhoppningvis kommer delarna på Tisdag och då är den nog up & running senare på kvällen. Dock måste jag även föra över saker från min nuvarande till den sen omformatera den och skicka iväg den på posten. Så förhoppningsvis hinner jag installera något spel och testa köra på Onsdag iaf!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Låter toppen det! Väntar med spänning!

Permalänk
Brott mot annonseringsreglerna
Permalänk
Medlem

Snälla nån, göra reklam i någons tråd? Dra.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Intressant. Jag är intresserad av ungefär precis samma paket som dig, fast jag väljer att spara chassi, nätagg och sånt från gamla datorn. Blev nyligen övertygad om att jag skulle välja i5 istället för 1055T. Men här låter det ju som man borde välja 1055T. Frustrerande att det finns två val som är ungefär likvärdiga, svårt att välja. Men just nu lutar det nog lite åt 1055T, men det kan väl svänga tills ikväll. Får nog beställa en dator snart så valet blir gjort.

Permalänk
Medlem

Hehe mjo, satsa på 1055 som jag och klocka de till 3.8GHz med annan CPU-kylare.

Tänk dig 6kärnor på 3.8GHz är rätt fett

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kwame:

Hehe mjo, satsa på 1055 som jag och klocka de till 3.8GHz med annan CPU-kylare.

Tänk dig 6kärnor på 3.8GHz är rätt fett

4GHz är inga problem, tro mig.
Jag har kollat upp en massa resultat sedan Thuban kom och min är bland de sämre jag sett och den ger 4Ghz på 1,525v hur lätt som helst

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Åh nice, vad är den bästa CPU kylaren då? (vill ha en som är tystast och en av de bättre)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Skulle också helt klart tagit sexkärnigt (AMD) då det är svårslaget i applikationer som stöder det (främst i framtiden dvs.)

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Skrivet av kwame:

Åh nice, vad är den bästa CPU kylaren då? (vill ha en som är tystast och en av de bättre)

Jag har bara haft en H50 på en 550BE/720BE och det funkade riktigt bra:) Sedan gick jag över till riktig vattenkylning som är lite bättre men mycket dyrare.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Aha, vetu nå annan luftkyld som är bra?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kwame:

Aha, vetu nå annan luftkyld som är bra?

TRUE, Megahalems och Noctuas kylare är ju pålitliga grejer som är riktigt bra

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av alibababert:

amd systemet
6kärnor > 4 kärnor
amds klockar bättre på standardkylare, då amds standardkylare är bättre, iaf enligt mig.

amds 890 styrkrets är dessutom mycket bättre än p55. du får en framtidssäkrare dator

och sen när var en 6core bättre än 4core i spel ? och vilket spel förutom typ BFBC2 och flight simulator X stödjer 6core för den delen ? för tillfället så slår i5 amds 6core i spel förutom kanske i BFBC2 och FSX
eller så är jag ute och cyklar

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Skrivet av kwame:

Hehe mjo, satsa på 1055 som jag och klocka de till 3.8GHz med annan CPU-kylare.

Tänk dig 6kärnor på 3.8GHz är rätt fett

Jag tar med mig min TRUE från gamla datorn också. Så det blir nog bra.
Ja jo det lutar ju som sagt åt att jag väljer 1055T nu.

Någon anledning till varför du valde gigabyte moderkortet istället för asus förresten? Eller var det bara för att det var billigare?

Permalänk
Medlem

Billigare och hade precis allt jag behöver (USB 3.0, Sata 6,0 Gb/s, crossfire 16/8) samt extra är ju firewire och bra betyg

Så såg ingen anledning till att ta de dyrare

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

och sen när var en 6core bättre än 4core i spel ? och vilket spel förutom typ BFBC2 och flight simulator X stödjer 6core för den delen ? för tillfället så slår i5 amds 6core i spel förutom kanske i BFBC2 och FSX
eller så är jag ute och cyklar

jag har aldrig påstått att det var bättre i spel. bara ett 6 är mer än 4, och att skillnaden i spel är försumbar.

i dagsläget kvittar det typ om du kör i7 980x eller i5 750 eller 1055t eller 965 eller 955... då det är grafikkortet som flaskar

Permalänk
Medlem

Ikopplad nu.. Kommer med svar sen

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Håller just nu på och installerar diverse program och drivrutiner. Några småsaker - hårddisken och grafikkorter är VÄLDIGT tysta. Medföljande fractal fläkten - låter endel, dock tror jag den går i ganska högt varv just nu då massa saker är igång.

Nu till processorfläkten - den SKRIKER, seriöst den mest högljudda fläkten jag någonsin hört. Fyfan vilken jävla skräpfläkt, bäst att den låter tystare när man inte kör några program. Aja, ska iaf köpa ny nästa månad. Om ajg nu ens kmr stå ut och höra detta skrik så länge. Kanske blir tidgare ändå

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har du hunnit testa den mer nu? Vad tycker du mer om datorn, förutom den högljuda processorfläkten?

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

och sen när var en 6core bättre än 4core i spel ? och vilket spel förutom typ BFBC2 och flight simulator X stödjer 6core för den delen ? för tillfället så slår i5 amds 6core i spel förutom kanske i BFBC2 och FSX
eller så är jag ute och cyklar

Det här skulle vara tillräckligt för mig att välja i5 förre 6core då jag vill ha bra grejer för bfbc2.
Men det är väl om jag inte såg fel i ett test inte mycket som skiljer. Mest priset och då talar det väl till 6cores fördel.
Men jag har beslutsångest ändå. Jag måste vara intel hjärntvättad.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligsomfan:

Det här skulle vara tillräckligt för mig att välja i5 förre 6core då jag vill ha bra grejer för bfbc2.
Men det är väl om jag inte såg fel i ett test inte mycket som skiljer. Mest priset och då talar det väl till 6cores fördel.
Men jag har beslutsångest ändå. Jag måste vara intel hjärntvättad.

Vill du kunna köra spel anpassade för DX11 så välj en sexkärning, DX11 är anpassat för trådning (dra nytta av flera kärnor).

Permalänk

Du kommer bli nöjd oavsett om du väljer en i5 750 eller X6 1055T, långt ifrån alla spel som klarar 6kärnor och FPS förlusten kommer vara marginell även om spelet har stöd för fler kärnor än 4. Sedan tycker jag själv att det inte känns speciellt lockande med AMDs hexacore då den kör på en gammal arkitektur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erbium:

Har du hunnit testa den mer nu? Vad tycker du mer om datorn, förutom den högljuda processorfläkten?

Nu har jag hunnit testa.
Den är grym!

Lite dryg i bootning av OS dock imo, men den klarar Bf Bad Company2 i max på allting även med dx11 osv. Dock inte spelat så mkt andra spel men jag är mycket nöjd

Nu är den äver riktigt tyst och även väldigt kall med nya fläktsystemet. Här är en bild som visar hur jag kör och hur fläktarna blåser. Kör 2 chassifläktar och 2 fläktar på mugen.

Bildr.no
Bildr.no

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Nu har jag hunnit testa.
Den är grym!

Lite dryg i bootning av OS dock imo, men den klarar Bf Bad Company2 i max på allting även med dx11 osv. Dock inte spelat så mkt andra spel men jag är mycket nöjd

Nu är den äver riktigt tyst och även väldigt kall med nya fläktsystemet. Här är en bild som visar hur jag kör och hur fläktarna blåser. Kör 2 chassifläktar och 2 fläktar på mugen.

Bildr.no
Bildr.no

Du ska inte försöka dig på kablarna? Ser förjävligt ut. =D

Nej, men det ser bra ut. Funderar själv på liknande paket inom en snart framtid.

Permalänk
Medlem

Haha, det längs ner är en fläktstyrning + massa överflödiga kablar som jag inte kan ta bort pga icke modulärt nätagg. Sen övriga gick inte dra så mycket bättre..... T.ex onödigt långa kablar osv... Drog väldigt många bakom chassit ändå ser de ut såhär..

Samt endel blev lite sämre efter jag satte ditt monsterkylflänsen (Mugen) och va tvungen och ändra om massa och byta fläktplatser massvis osv...

hahaha lite roligt..

din dator: System: E8500 | HD5850 | 4GB Corsair xms2 | P5Q Pro | HX850 | X25-M G2 80GB | Western Digital Black 640GB | Lian Li K-62 |

min förra dator: E8400, HD5850, 4GB corsair xms2, Western Digital Black 640gb.... sen övriga var dock inte samma som mig... och nu funderar du på liknande paket..

vi tänker lika!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Haha, det längs ner är en fläktstyrning + massa överflödiga kablar som jag inte kan ta bort pga icke modulärt nätagg. Sen övriga gick inte dra så mycket bättre..... T.ex onödigt långa kablar osv... Drog väldigt många bakom chassit ändå ser de ut såhär..

Samt endel blev lite sämre efter jag satte ditt monsterkylflänsen (Mugen) och va tvungen och ändra om massa och byta fläktplatser massvis osv...

hahaha lite roligt..

din dator: System: E8500 | HD5850 | 4GB Corsair xms2 | P5Q Pro | HX850 | X25-M G2 80GB | Western Digital Black 640GB | Lian Li K-62 |

min förra dator: E8400, HD5850, 4GB corsair xms2, Western Digital Black 640gb.... sen övriga var dock inte samma som mig... och nu funderar du på liknande paket..

vi tänker lika!

Jag måste säga att vi är otroligt smarta båda två då ju!
Hoppas du är riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Aha, vetu nå annan luftkyld som är bra?

kan inte rekommendera en stor kylare till amd om du tänker köra 4 ramstickor iaf då dom oftast (alla jag har sätt) täcker åtminstone en av ramslotarna, så bästa kylaren till amd tycker jag är H50

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Jag kör med Mugen, den täcker inte ramstickorna med 2 fläktar som du ser @ bilden

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

Är intresserad av ett lika dant system själv, men vet inte om det är för mycket för mig. Spelar mest Heroes of Newerth, gillar prova lite olika spel. Just ny sitter jag på en amd 64 3200+, hd2600 agp, 2 gb ram. det jag funderar över är om jag ska gå på ett litet sämre system eller köra på ett likande så jag klarar mig några år framöver? Och en sista fråga, har ett aspire atx-as520w, klarar den av detta system eller rekommenderas det ett nytt agg?
/mvh Peter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag behöver inte heller ett sånt här bra system, men tänkte att dt vara lika bra att köra på ändå!
Du kan alltid göra såhär - köp AM3 modekort, helst ett lite dyrare med USB3.0, sata 6.0 och lite mer moderna funktioner så du inte behöver bytta detta. Sen satsar du på en lite billigare processor, någon 4kärning AMD och sen 2GB ram, sen kanske ett grafikkort för runt 1000kr.

Då kan du när du behöver spela mer krävande spel - köpa den nyaste processorn, 2gb extra ram och sen nytt grafikkort och behålla resten.
ELLER, satsa på ett HD5850, och sen om kanske 3-4 år, köpa ett till HD5850 o köra i crossfire och 2gb extra ram och sen en nyare processor.

Eller ja, helt enkelt köra på bra grejer från början

edit: jag skulle kört på ett nytt nätagg så det inte pajar efter ett tag, skulle va fett surt

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080