Musknapparna slutar fungera på ett konstigt sätt

Permalänk
Medlem

Musknapparna slutar fungera på ett konstigt sätt

Hej där alla Sweclockers, har ett märkligt problem som dök upp för några dagar sedan som jag undrar om någon har information om. Har sökt men inte hittat något svar så tänkte ni kanske vet något.

Jag kör Windows 7 Ultimate och för några dagar sedan så slutade musknapparna fungera på min Razor Deathadder mus. Det som var konstigt var att musen fungerade att röra på och när man vänster/högerklickade på Taskbaren så fokuserades den men när man sedan skulle klicka i fönstren (t.ex. firefox och irc) så vägrade det fönstret ta knapptryckningen. Det gick även inte att högerklicka på skrivbordet. Det enda jag kunde göra var att starta om datorn och då fungerade allt som vanligt igen.

Sedan i morses så gjorden den samma sak, knapparna slutade fungera i de aktiva fönstrena och efter ett tag poppa en blåskärm upp med ett fel i stil med "STOP: 00000000F, 0X0000000" (skrev aldrig upp exakt vad som stod dock så siffrorna bara ett exempel). Tangentbordet fungerade utan problem när musen "dog" så det gick att tabba sig runt och sätta på Mouse Keys o styra genom keypaden.

Som sagt, detta har hänt en fyra-fem gånger de senaste dagarna och den sista slutade som sagt med blåskärm. Jag avinstallerad Razer-drivrutinerna och uppdaterade till senaste vilket var nästan två versioner nyare och felet har ej uppstått än men känns ändå som det kommer komma tillbaka, första gången det hände hade datorn varit på i fyra dagar så känns som problemet kan uppstå när som helst.

I alla fall, någon som känner till detta problem, att musknapparna slutar fungera i de aktiva fönsterna?

Moderkort: Gigabyte GA-MA790GP-DS4H (bios version - date: f1 - 07/18/2008)
CPU: AMD Phenom X4 9850 Black Edition (quad-core)
Grafikkort: ATI Radeon HD 5770 1GB
OS: Windows 7 Ultimate (v 6.1 build 7600)

Tack på förhand för alla svar.

Mvh mLs

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Installera om Windows

Permalänk
Medlem

Gjort en ominstallation nu och rätt som det var efter installerat grafik och antivirus så hände samma sak, musknapparna bara dör och tar en 15 min innan de kommer tillbaka om man inte bootar om datorn då funkar de som de ska. Tangentbordet funkar som vanligt o båda sitter på samma usb så kan ju inte vara den tycker man. Testade med en annan mus och samma sak där, windows 7 vägrar ta musklickningar i fönster, ibland tar han själva programmet i taskbaren men kaninte klicka på något innuti det...

Gud så irriterande, va fanken kan de vara... :/

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Vekar som att när jag har Razer Deathadder drivisarna installerde kommer problemet oftare samt måste boota om datorn för det ska fungera. När jag kör utan kommer det inte alls lika ofta o den går att använda efter bara några minuter... men fortfarande, kan det vara musen som börjat balla ur eller nåt måtro?

Så himla konstigt för windows säger ju inte att han tappat kontakten den bara slutar fatta vad vänster och högerklick är på vissa saker... o detta är på ett nytt o fräscht windowsinstallation...

Blir galen här...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutinerna för moderkort/chipset?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Inte senaste, men det konstiga var att jag har kört med samma över ett halvår och har inte installerat något utan detta bara började hända nyligen. Kört en halv dag med en mini-mus nu som jag hade liggandes och än har inte något hänt så känns nästan som om det är Razer Deathaddern som har sett sina bästa dagar, jävligt surt då jag bara haft den 1½ år eller nåt, möss brukar ju hålla längre...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Var o köpte mig en Logtiech MX518 och inget hänt än så länge så kan nästan garantera att det var den andra musen som börjat dö.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord