Permalänk
Medlem

Moderkortstankar

Hej jag hade tänkt inhandla ett nytt moderkort till min dator så jag får bättre minnen m.m.
Men nu vill jag bara handla moderkortet men är osäker om de fungerar med min nuvarande processor.

Den processorn jag har är en https://www.webhallen.com/hardvara/61290-intel_core_2_duo_e66...

Och de är då detta moderkort jag är sugen på https://www.webhallen.com/hardvara/106636-asus-socket_775-atx...

Alt detta https://www.webhallen.com/hardvara/91896-asus-socket_775-atx_...

Min processor finns inte med på deras hemsida under stöd men tänkte att de kanske är för den är så gammal? Den är i 65nm och alla nya 775or är i 45nm som jag har förstått de.
Men vad tror ni fungerar de att slänga i min gamla i någon av dessa moderkort endå, tänkte båda har ju i alla fall socket 775.

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Din cpu har samma socket som moderkorten och de står i listan på båda korten att dom stödjer core 2 duo, vilket är den typen av cpu som du har. så de ska bara vara att köra på.

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag aldrig mer att köpa ett ATX full size bord igen. Köp ett M-ATX så kan du ha det i en HTPC sen när du uppgraderar din stationära dator. En liten tanke jag fick bara

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

Själv kommer jag aldrig mer att köpa ett ATX full size bord igen. Köp ett M-ATX så kan du ha det i en HTPC sen när du uppgraderar din stationära dator. En liten tanke jag fick bara

Själv kommer jag aldrig mer köpa m-atx. om jag inte har planerat ett bygge som kräver just ett m-atx.

Permalänk
Avstängd

Vad sitter du med för Moderkort idag och vad ska det användas till!? samt vad har du för minnen idag då det står att du vill ha bättre minnen!?

ska du överclocka skulle jag säga kortet med P45Chip sen ett par trevliga 800MHz minnen, då kan du gå upp till 400FSB innan Minnena börjar hänga med..

men det beror ju på vad du ska använda det till!

MVH

Permalänk
Medlem

Jag tackar för alla svar
jag använder bara min dator till film (PMS) och musik som mest spelar nästan aldrig så ingen överklockning är nödvändig
Ville mest baraha nytt moderkort slänga in lite DDR3 minnen och en ssd och en stor hdd till lagring

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tandapa:

Jag tackar för alla svar
jag använder bara min dator till film (PMS) och musik som mest spelar nästan aldrig så ingen överklockning är nödvändig
Ville mest baraha nytt moderkort slänga in lite DDR3 minnen och en ssd och en stor hdd till lagring

Släng möjligvis bara in en SSD och skit i moderkort och minne då det bara kommer att kosta och inte smaka något alls. jag bytte från 800MHz DDR2 till 1333MHz DDR3 och kände ingen direkt skillnad..

så svaret på din fråga. Köp en SSD óch kör med dina gamla minnen och ditt gamla moderkort!

MVH