Väldigt underlig baslåda

Permalänk
Medlem

Väldigt underlig baslåda

Hej!

Har problem med min baslåda. Det är så att den vill stänga av sig efter x antal timmar eller minuters användning. För att få igång den så måste jag slå av på 1/0 knappen och dra ur kontakten. Sedan stoppa tillbaka och därefter slå på. Ibland så slår den av direkt när jag gör så här. Kan inte komma på vad det är för fel. Jag bugar och tackar för alla vettiga svar!

MVH

Permalänk
Medlem

Om basen har varit avstängd en längre tid (t ex över natten). Tar det längre tid då innan den slår av än om du "startar om" den som du beskrev. Gör den det så gissar jag på värmeproblem, det var det första jag kom att tänka på.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Ja precis som du beskriver så kan den vara på längre efter en natts "vila" och det blir väldigt varmt bak på plåten.

Permalänk

Antagligen en dålig lödning nånstans.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Freezer7Pro:

Antagligen en dålig lödning nånstans.

Nej antagligen en alldeles för damig slutstegsmodul. Eller en termo krets som börjar bli till åren.

Vad exakt är det för bas?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Nej antagligen en alldeles för damig slutstegsmodul. Eller en termo krets som börjar bli till åren.

Vad exakt är det för bas?

Kan också vara ett problem. Men det borde inte vara det så länge det inte är fläktkylt.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32