Hemmabio, sony dz280 - Porblem

Permalänk
Medlem

Hemmabio, sony dz280 - Porblem

Hej alla, testar även här då jag tycker att kompetensen här är hög

Har ett problem med systemet jag införskaffade igår, ett Sony dav dz280, som jag funderar på att lämna tillbaka då det inte riktigt verkar fungera som jag ska, men innan dess tänkte jag kolla här om jag kan få hjälp med mitt problem.

Problemet som uppstår är att när jag väl tittar på tv så kan jag ej få ut ljudet (som går via HDMI) via tv och recivern. Har en DIGITALBOX om det gör någon skillnad!?
Har en LH LH3000 tv, kan jag välja att ljudet ska gå ut via hdmi 1 t.ex isåfall hur?

Har kopplat enligt manualen och testat de 2 alternativ som finns
1 - SCART från reciver till TV
2 - SCART & HDMI från reciver till TV

Men inget utav dessa fungerar att få ut ljudet från tv'n till recivern.

Finns det något sätt att lösa detta problem, eller ska jag lämna tillbaka paketet och gå på något annat som har en optisk ingång? Detta är min prisklass så ingen ide att säga att jag ska gå och köpa mig ett highend system för 15-20 loppor.

Tack på förhand

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

hej du ...du kan ej få ut ljudet från teven med hdmi då du ej har hdmi ut från din teve tyvärr har du bara hdmi in men du kan fixsa det med en komponent kabel ...lycka till

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Men har inte digitalboxen någon optisk kontakt?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb