Permalänk
Medlem

bildupladdning

har suttit nu i timmar men inte kommit till något resultat..... någon som vet hur man gör sin egen imagevenue.com och imageshack.us.. vad ska man ha för att det ska fungera.
ja jag ska ha det för privat bruk bland dom jag känner. och det får gärna vara med php kod med.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

tror du inte jag kollat alla dessa ***** länkar redan

Permalänk
Skrivet av FleXi:

tror du inte jag kollat alla dessa ***** länkar redan

Varför skriver du då här?

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Varför skriver du då här?

vad tror du så någon kan hjälpa mig så klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av malvack:

ja men vart ska jag lägga koden då. i vilken eller vilka php filer jag lägga koden då eller vad ska jag döpa dom till eller ska alla ligga i samma fil det är det jag inte fattar

koden fungerar ju inte alls "No input file specified."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FleXi:

ja men vart ska jag lägga koden då. i vilken eller vilka php filer jag lägga koden då eller vad ska jag döpa dom till eller ska alla ligga i samma fil det är det jag inte fattar

koden fungerar ju inte alls "No input file specified."

Låter som du är intresserad av ett färdig kod/färdigt system som bara är att lägga in?(i stuck med imageshack t.ex.)

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem

Ang. länken malvack skrev. HTML koden har du i t.ex. index.html och PHP koden i upload_file.php (som det står på sidan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FleXi:

tror du inte jag kollat alla dessa ***** länkar redan

Vad trött jag blir, det första resultatet är en tutorial på hur du gör.

Det enda den inte nämner är att du måste ha en webbserver om du inte har det innan.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Vad trött jag blir, det första resultatet är en tutorial på hur du gör.

Det enda den inte nämner är att du måste ha en webbserver om du inte har det innan.

vad är så tröttande . dom säger inte hur du gör. dom har bara koden. men dom säger inte att göra index.html och lägga in koden där och sen göra upload.php eller vad nu filen ska heta och sen lägga in php koden där utan dom lägger upp massa olika koder så man inte vet va ska jag lägga in på rätt ställe

Permalänk
Medlem
Skrivet av FleXi:

vad är så tröttande . dom säger inte hur du gör. dom har bara koden. men dom säger inte att göra index.html och lägga in koden där och sen göra upload.php eller vad nu filen ska heta och sen lägga in php koden där utan dom lägger upp massa olika koder så man inte vet va ska jag lägga in på rätt ställe

Det står klart och tydligt om du läser texten runt kodstyckena på sidan som länkades!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem