Ny version av imac snart?

Permalänk
Medlem

Ny version av imac snart?

Hej hej. Ny i forumet.

Det är så här att jag tänkte köpa en stationär dator nu när min gamla pc kruppade ihop helt. Har sneglat lite på mac nu och försökt att läsa på så mycket som möjligt innan köp och en imac verkar vara perfekt för det jag letar efter. Tänkte bränna loss på 27 tum med i5 processor eftersom jag får en fin studentrabatt.

Men jag har lite frågor som jag inte riktigt hittar information om.

1: Kommer det en ny version av imac snart och är det isåfall värt att vänta?
Jag kollade lite på buyers guide och det står så här :"Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle". Bör jag vänta eller spelar det ingen större roll pris och prestandamässigt. Eller är det någon som vet något om det?

2: Kan man lämna in den för installation av andra komponenter?? Säg att jag vill uppgradera den på något vis senare. Kanske skaffa mer ram eller sätta in en ssd disk? Eller måste jag ha en extern hdd för mer lagring? Timecapsule finns ju också.

3: Läste något om att det har varit strul med 27 tums skärmarna. Är det någonting som har åtgärdats och hur mycket strul har det varit??

Tacksam för svar. Kommer säkert att fylla på med mer frågor allt eftersom.

Permalänk
Medlem

1. Ingen vet när eller vad dom släpper nya produkter, det är helt upp till dig.

2. Ja, kan man uppgradera ram minnet och hdd'n. (Har dock bara gjort det själv så har ingen aning om det går att skick in för uppgradering, men troligen går det)

3. Så vitt jag vet så är det det strulet dom hade borta nu

Permalänk

Uppdaterades inte iMacen i slutet av förra året? Skulle tro att det dröjer ett halvår till innan det kommer nya, men det är inget jag skulle hålla andan över

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConVicTen:

Uppdaterades inte iMacen i slutet av förra året? Skulle tro att det dröjer ett halvår till innan det kommer nya, men det är inget jag skulle hålla andan över

Den uppdaterades Oktober 2009. Som Macrumors.com's "buyers guide" säger så är det 196 dagar sen. iMac har historiskt sett uppdaterats med ett snitt på 221 dagar - dvs. det inte otroligt om vi får se en uppdatering om en månad eller två.

Jag är själv lite småintresserad av en uppdaterad iMac 27".

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Skrivet av b0bzor!:

Den uppdaterades Oktober 2009. Som Macrumors.com's "buyers guide" säger så är det 196 dagar sen. iMac har historiskt sett uppdaterats med ett snitt på 221 dagar - dvs. det inte otroligt om vi får se en uppdatering om en månad eller två.

Jag är själv lite småintresserad av en uppdaterad iMac 27".

Aah, ok då
Av nån anledning fick jag för mig att de brukade uppgradera iMac och MB(P) en gång om året... måste ha varit trött ;D

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Blir nog att vänta ett tag så får jag se.
Är väldigt sugen på en imac men jag hoppats på att 21 tum kommer finnas med i5/i7 snart..