Permalänk
Medlem

Ownit uppkopplingstid

Hejsan!

Jag undrar bara hur lång tid inkopplingsperioden tog för er med Ownit bredband.

Skicka in mina papper för 1 vecka sedan, men fortfarande inget internet? Tycker inte det borde vara så svårt att aktivera porten i switchen?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett snöre? Vill minnas att ownit endast har fiber, så det avgränsar ju saken en bit, men i övrigt är det svårt.

Oftast går det vägen dig - > ownit -> stadsnät och sedan därifrån kan det ta en extra tur förbi fastighetsägare eller någon el/nätverksfirma innan det måste tillbaka till stadsnät igen. I värsta fall alltså.
I andra nät kan ownit sjävla gå in och trycka på en stor grön knapp så är det igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Hur långt är ett snöre? Vill minnas att ownit endast har fiber, så det avgränsar ju saken en bit, men i övrigt är det svårt.

Oftast går det vägen dig - > ownit -> stadsnät och sedan därifrån kan det ta en extra tur förbi fastighetsägare eller någon el/nätverksfirma innan det måste tillbaka till stadsnät igen. I värsta fall alltså.
I andra nät kan ownit sjävla gå in och trycka på en stor grön knapp så är det igång.

Ja antagligen pappret gå via ex antal stationer innan slutdest. Bara att vänta! *sigh*

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

jag skrev ut sådantdär avtal och scannade in, skickade via mail, några dagar efter ringde jag och fick lösenordet, sen var jag uppkopplad

Fick dock ringa 2gånger, nån brud som vägrade först när jag ringde, andra gången var det en kille som svarade.

edit: skickade in mailet måndag kväll, ringde på fredagen när jag flyttade in.

Permalänk
Ownit Broadband AB

Hej från Ownit

Hej Eckim!

Tack för att du skickat in din beställning till oss. Jag tittar gärna närmare på ditt ärende för att se vad som sker. Skicka över info till mig.

Tack på förhand och hoppas du blir nöjd med oss!

Bästa hälsningar

Erik Jönsson

Affärsområdeschef Företag
Ownit Broadband AB
erik.jonsson@ownit.se

Visa signatur

Öppettider kundtjänst:
Vardagar: 08:00 - 20:00
Helger: 10:00-18:00
Växelnummer: 08 525 07 300
#InItToOwnit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownit Broadband:

Hej Eckim!

Tack för att du skickat in din beställning till oss. Jag tittar gärna närmare på ditt ärende för att se vad som sker. Skicka över info till mig.

Tack på förhand och hoppas du blir nöjd med oss!

Bästa hälsningar

Erik Jönsson

Affärsområdeschef Företag
Ownit Broadband AB
erik.jonsson@ownit.se

Sånt här gillar vi. Bra som fan att ni faktiskt tar kontakt med kunder som klagar på att det tar tid, har problem mm.

Finns vissa andra företag som borde ta efter *host host*

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Jag har bara gott att säga om Ownit. Jag har sett till att min förening varit kund där senaste 4-5 åren.