Permalänk
Medlem

fast eller mobilt bredband??

har nu 8mbit på fast bredband som är ganska dåligt bryter å massa.
men i dag så ringde Tele2 till oss å fråga om vi vill bytta till 21Mbit mobilt.
så garantera dom att man minnst ska få 16mbit. och så sa dom att de va obegränsad nerladdning ska man lita på de??
finns de några fördelar eller nackdelar med mobilt??

Permalänk
Medlem

Finns det ens 21mbit mobilt bredband för tele2? Det blir väl först när dom får 4G och det har dom väl inte än? Nu är inte jag så insatt men så trodde jag iallafall att det var

Permalänk
Medlem

jo de sa dom att de skulle komma snart. glömde att säga de:)
men arafal åter till frågan

Permalänk
Medlem

Nu är det väl så att HSDPA har en teoretisk max hastighet på 14,4 Mbit/s om jag inte minns fel.
Med andra ord, säljaren verkar försöka blåsa dig eller är bara anmält dum.

Dessutom får du väl rätt kassa svarstider med mobilt bredband, så gillar du online spel är det ju inte bra.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Skulle rekommendera dig att hålla kvar vid din 8-lina för det tar nog en sisådär 5-10 år innan luftburen internet blir så pass pålitligt att man kan lita på att man får vad man får. (Jag är alltid emot när en säljare säger: "i teorin så...". Den dagen en säljare säger: "I praktiken kan du få 20 Mbt/s som lägst"... Då slår jag till direkt).^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

nackdelen med mobilabredband (3G) är att dom kan ha seg ping, men med ett bra modem kan man få ner pingen till runt 50ms, 4G har mycket snabbare ping men har mycket begränsad täckning i nuläget.
Jag skulle absolut välja mobiltbredband framför ADSL och sedan ha tex en Dovado 3GN router hemma att köra 3G modemet i när man e hemma.

Permalänk
Medlem

så blir de mycke dåligare i spel med mobilt?
de är så att de är något fel på våran telefon linje så när de börjar bli kväll så lägger de av var 10min
och när de regnar så kan man inte spela alls.
och som alla vet så när man ringer dom så försöker dom göra allt för att slippa göra något.
så att gräva upp kabeln är nog ute slutet

Permalänk
Skrivet av zxc1992:

så blir de mycke dåligare i spel med mobilt?
de är så att de är något fel på våran telefon linje så när de börjar bli kväll så lägger de av var 10min
och när de regnar så kan man inte spela alls.
och som alla vet så när man ringer dom så försöker dom göra allt för att slippa göra något.
så att gräva upp kabeln är nog ute slutet

Ja du kommer att få sämre "ping" när du spelar om du kör trådlöst istället för över ADSL. Troligtvis rätt mycket sämre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://i42.tinypic.com/zsplcg.jpg

Visa signatur

~~W0ds

Permalänk
Hedersmedlem

För allt i världen, byt inte till 3G om du någonsin tänker spela ett spel online.

Permalänk

Be säljaren att ha båda under tre månader utan extra kostnad för att jämföra. Tekniken är ju ny så det är inget orimligt krav och det kostar dem inget egentligen om de vill ha över folk till den nya tekniken.

Permalänk
Medlem

Du kommer garanterat få en begränsad mängd data också, sedan kostar det extra eller så sänks hastigheten.