Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk

Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Som sagt, här kan ni skriva vad ni tycker ska ändras på sidan, om ni hittar buggar eller annat

Själv tycker jag den orangea "raden" ovanför varje inlägg kunde varit lite diskretare, men jag antar att man vänjer sig efter ett tag.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

jag tycker ni ska byta plats på "Notiser och pressmeddelanden" med "Nytt i forumet".
Eller alternativt att man ska kunna välja själv var man vill ha de.

Permalänk
Medlem

Processorer, moderkort och minnen

Har en fundering borde inte dom klistrade trådarna stå högst upp i Processorer, moderkort och minnen ?

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

Väldigt få Avatarer funkar..

Lite buggar upptäckte när man bytte sida.
Även lite förslag på små ändringar

Vad jag tycker iaf

Fula smilisar haha tycker inte om de där som alla andra forum kör ed gillade de gamla mer

Förlsag på ny forumsdel - Server hårdvara aka 19" porr rackstativ mm
Förslag på ny forumsdel - Övervakning allt ifrån att spela in vad som rör sig i camen och rediga övervaknigns kameror och tillbehör osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fullmoon vilken idéspruta du är! Bra förslag! jag tycker dock man ska låta designen vara som den är, den sjunker in. Alternativt lite nya fina teman med tiden. Jag hade föredragit ett mörkare t.ex.

Funktionen "sök efter användare" kan förfinas, kanske med fritext? Jag skulle på test söka upp medlemmen "fullmoon" vilket inte funkade. Ej heller funkade "*fullmoon*". Jag fick skriva "-=fullmoon=-", något som kan ordnas månne? Inte alltid folk har vettigt stavade medlemsnamn *Host host fullmoon*

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Skulle vara lite bättre om "Kommentarer till artikel rutan" visades direkt under själva artikeln. Som det är nu är det en annons emellan upptäckte jag.

Permalänk
Medlem

Här är några saker jag reagerade på direkt i forumet.
Jag kör 1600x1200 upplösning, jag tror det skulle vara ännu värre om jag använt en widescreen skärm.

EDIT: Det är mycket jag gillar också, känns lite ovant, men lovande.

Permalänk

Printscreen: Tycker att när vissa saker är avrundade i hörnen så kan resten vara det med var så i förra. känns lite som att rutorna svävar bland molnen när det är 4kantigt.
Jag är van att kallas fullmoon o fullmånen.

Tycker det verkar fungera fint annars kommer ihåg när alla klaga på V4 så

Någon som testat ninja söken förresten?

lite tråkig rutan kanske. så här stort vill jag att hela sidan ska vara och bort med Asus reklamen längst till höger som är på vissa sidor och peta bort information till höger och gör forumet bredare.

mer förslag

EDIT2: folk man blockat. man måste öppna deras ruta i separat flik/ruta. hade det inte gått att det poppade upp eller visade texten istället för att öppna ny flik/fönster?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Framsidan eller vad man ska säga kändes väldigt smal tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man borde kunna rösta på gallerier LÄNGST NER, dvs när man scrollat igenom bilderna, och ska gå vidare till kommentarer. Irriterande att behöva gå upp igen för att betygsätta.

Annars så märker jag bara lite seghet, vilket är förklarligt pga omskalningen. Ninjasöken är smart. Har inte testat "söka på fullmoon", men hoppas det kommer gå att söka fritext, och gärna stava lite fel också.

Håller med om att allt är förskjutet åt vänster. Kanske något som tar fokus från kanten av skärmen, bara en kant eller något i avrundad stil, men som får bort allt från den vänstra kanten lite grann.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle vilja att #-länken vid varje post skulle fungera som förut, dvs inte öppnas i ett nytt fönster när man trycker på den.

Bildförtydligande:

När man söker via ninjasöken skulle jag vilja att tabbem "Diskussionsforum" skulle visas längst upp till vänster istället för nyhetstabben.

De gamla smilisarna var finare.

Den orangea raden skulle kunna vara lite diskretare.

Annars, riktigt bra jobb! Funktionen att jämföra ändringar i en post gillas!

Permalänk
Medlem

Håller med Kilroy lite här. För mycket vitt på sidorna, blir lite tomt samt att ett lite mörkare tema med tiden hade varit nice

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Mina senast kommenterade trådar skulle jag vilja ha en egen genväg för, exempelvis där "citat" nu är. Ofta vill man läsa vad andra sagt, även om de inte citerat en själv. En sådan genväg fanns förrut via profilen, men hittar den inte nu. Att göra den ett knapptryck närmare dessutom verkar rimligt tycker jag. Deesutom ska man komma till sitt senaste inlägg, så man kan fortsätta där man var, utan att behöva leta.

Btw. Hur blir utseendet överst, när det är så stor plats för reklam, och det är någon annan reklam än den "sweclockers-anpassade" komplettreklamen? Blir inte kontrasten väldigt stor, och uppseendeväckande?

När man är på startsidan, och trycker på snabbknappen till forumet för nyheten, varför kommer man till typ "senast olästa post", istället för, ja, början av nyhetskommentarerna, som sig brukar? En onödig funktion, eftersom man sällan vill till mitten av kommentarerna, och även sista inlägget hade varit onödigt, för vill man bara kommentera, inte läsa, så kan man väl snabbposta i slutet av nyheten.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är blind, men var klickar man för att gå till "första olästa inlägg" i en tråd?

Permalänk

lite mer

är forumet tillräckligt smart för att upptäcka om man skriver någons nick och : efter istället för att citera så att den personen får veta om det (om personen har inställningarna påslagna då dvs)

EDIT: bilderna skalas kanske ner lite väl mycket pga att forumet är lite smalt?
sen så när de skalas ner ska det inte går klicka/dubbelklicka så att man får upp hela bilden i ny filk/fönster?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Textrutan man kommer till efter man postat ett inlägg som bekräftar posten känns bara onödig och dum. Kan man inte bara ha en textrad i överkant av sidan som meddelar att inlägget blev postat? Som det är nu ska man först ladda en sida med lite text och sedan vänta på time-outen innan den forwardar till nästa sida, som man var på innan.

Eller egentligen, så gillar jag Daily Mobiles lösning, man kommer helt enkelt bara till sin post (som man redan nu blir forwardad till), är inte det bekräftelse nog år 2010 - speciellt på ett forum för datorentusiaster?

Permalänk
Hedersmedlem

Förut om man tryckte på refresh-knappen i webbläsaren och hade skrollat ner en bit så återgick fokusen till det stället efter sidan laddat om. Nu hoppar den bara upp till den posten man blev inlänkad till. Det vore önskvärt om kunde återgå till stället som man var på, eller ha en knapp som man trycker på för att ladda in nya inlägg, utan att sidan behöver laddas om.

Permalänk
Medlem

Jag skulle önska något form av betygssystem i köp och sälj marknaden. Så man kan bygga upp en seriös profil och så att folk kan känna sig säkra när de köper av någon.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Jag som någon annan nämde också hade väldigt gärna sett att "notiser och pressmedelande" bytte plats med "nytt i forumet"

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Fixa till signaturen så att det här __________________ kommer lite uppåt.

Permalänk
Medlem

Ta bort RSS-feed bilder ifrån forumets huvuddel. De är fula och jag förstår inte varför ni använder dem.

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte om jag är ensam om att jag stör mig på att Sweclockers huvudsida är vänster centrerad. Skulle föredra att den var mitt centrerad. Detta skulle leda till att läsningen är bekvämare och det vita utrymmet skulle verka mindre.

Permalänk

Enkronan: ändra dina inställningar så Pm tillåts.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

* "Nytt i forumet" och "notiser och pressmeddelanden" bör byta plats.
* Orange i all ära, men det tar oerhört mycket fokus. Tona ner den eller ge oss möjlighet att byta färg/tema.
* För mycket vitt på höger sida.
* Mycket text som "flyter runt" utan någon box eller liknande runt sig. Ser lite halvkasst ut.
* Vissa boxar har avrundade hörn medan andra inte har det? Ser konstigt ut, bör åtgärdas.
* Under inställningar saknas standardalternativ. Bra att veta om man vill återställa något.
* Hittar inte funktionen där man kunde ändra bredd på forumet. Finns den inte kvar?
* Under profil - inställningar är det ett stort vitt mellanrum mellan menyn "inställningar" och det som är till höger. Det bör läggas på samma rad, eller ordnas till, då mellanrummet ser fult ut.

Annars tycker jag att ni gjort ett bra jobb! Mycket finare än förra versionen, och mer "modernt". Keep the good work up!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Tycker det är otydligt om en tråd har en ny post man inte har sett, innan kunde man bara kolla vänstersidan och såg direkt men nu är det inte lika lätt.

Gillar inte heller färgerna, allt ser lika dant ut, men men får väl duga.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Avstängd

Vart försvann snabbciteringen på sidan vid snabbsvar. Den gillade jag ...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Saknar nya inlägg knappen annars ok!!

Permalänk
Medlem

Kul ! ! ! Ska titta runt o kolla lite nu....:)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av grasfer:

Tycker det är otydligt om en tråd har en ny post man inte har sett, innan kunde man bara kolla vänstersidan och såg direkt men nu är det inte lika lätt.

Tycker det är enorm skillnad mellan öppna och stängda kuvert.

Permalänk
Medlem

Centrera nyhetssidan och sätt reklam runtom istället

Kolla på dn.se gp.se, ser mycket bättre ut när man har en bred skärm

Visa signatur

The more you know, the less you need.