Permalänk

Kylnings problem i NZXT Hush

Hej!
Jag har ett Nzxt Hush som dator chassie. När jag sätte igång den och bara spelar cs och såna enklare spel eller hålle på att göra websider eller jobba i photoshop cs4 så har jag inga problem att hålla temperaturen nere men doc när jagstartar spel som crysis (första och warhead), cod (4 och 5) så får jag efter 10 minuters splande för höga temperaturer. Jag mäter temperaturerna med Pc Prob (asus) och ai suit (också asus). I Pc prob så går först temperaturen upp på MB (antar att det e systemet i och med att det är samma temeraturer på Mb i Pc prob som det är på systemet Ai suit) och sen så temeraturen upp på CPUn. Jag har aldrig prövat att låta datorn gå över 50 grader så vet inte vart temperaturerna stannar!!!

I påsk present så har jag fått 2 nya fläktar (noctua NF-P12) och det gjorde så att temperaturerna går upp lite långsamare.

Mitt system!
Amd athlon x2 5600 (tyvärr ska bytas ut inom kort tid)
Cooler Master Hyper 212
Gigabyte GTX 275
Asus M3A78-T
Cooler Master Real Power M620
Corsair Dominater 4gb (2X2GB) DDR2 1066MHz

Kan jag få det att funkar som det är nu eller behöer jag fixa nytt chassie.

Hörs!!

Permalänk
Medlem

har samma chassi och håller på med kylning just nu, du kan ju klippa upp alla fläktgaller och byta fläktar, eventuellr ställa eller sätta fast en till fläkt under fragikkortet:)

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk

Men gör det verkligen någon skillnad att klippa ut dem fläkt gallrena? Jag har köpt två stycken noctua NF-P12.
Menar du då attman klipper ett hål under grafikkortet och sätter en fläkt där?

Permalänk
Medlem

asåå herregud 50 grader e väll ingenting ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alleGThatsMe
Men gör det verkligen någon skillnad att klippa ut dem fläkt gallrena? Jag har köpt två stycken noctua NF-P12.
Menar du då attman klipper ett hål under grafikkortet och sätter en fläkt där?

nej bort med gallrena det hjälper lite i ljudnivå och luftflöde, sedan kan du sätta en till fläkt under grafikkortet på " hårddisk hållarna" så att de blir luftflöde direkt till grafikkortets fläkt:P

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk

OK kommer göra det i helgen får återkomma sen.Hoppas det funnkar

Permalänk
Medlem

har ett nexzt hush på vinden men kmr inte ihåg att ja hade nå proble me kylningen o.O dator 2 i sign satt i de chassit. inblåsifram me standardfläkten o en noctua därbak funka super men ta bort fläktgallret därfram iaf sen ha inte massa sladdar hängade framför chassit.
vänta dig ingen superkylning då de bara får plats 2 fläktar

Permalänk
Medlem

När rengjorde du datorn från damm senast?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk

contra
asså ett problem är att mina hårddiskar är exakt framför fläkten där framme! Tyvärr så kan jag inte göra något åt alla sladdar och hårdiskar

Kvist9_
Gör det ofta så det e inte några problem