Detta gäller när HBO Max blir Max

Permalänk
Medlem

Jag har kvar 4k Dolby Vision i Max
Sen hur länge det gäller...

Däremot har de fuckat upp undertexterna och verkar inte följa androids inställningar?
100% vitt i DV.
Normal androidundertext i 1080p dock?

Hatar att de lagt till en ljudintro också. Netflix och Apple har samma skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Hur vet du att "allt" ingår.
Det framgår inte alls av Max egen hemsida. Där står att femman, nian etc ingår i Premiumabonnemanget.
Det står inget om att det gäller linjärt och jag antar att max enbart är streaming.
Det står ju tex speciellt att Eurosport ingår som streaming i sportabonnemanget.

Mycket, mycket dålig information från Max om det här.
Eftersom det femman och nian står under premium så måste man anta att dom inte går att se alls på standardabonnemanget?
Finns ju ingen specificering alls om att "Allt ingår i alla abonnemang". Eurosport gör ju inte det tex...

Loggade in på Max, kanalerna går inte att streama linjär-tv (standard abonnemang), men man kan välja "kanal 5" och streama en sabla massa program-serier som går på femman, likadant med Discovery. Men varken kanal 5 eller 9 går att streama som kanal.

Edit:
Väldigt hoppigt med säsonger, antar att de inte fört över allt än från Discovery, t ex Street Outlaws har vääääääldigt stora hopp mellan säsongerna (Bara för att ta ett exempel när man klickade på Discovery)

Edit 2: Tar man t ex Fast N' Loud finns säsong 1-6 på discovery+ och säsong 7-15 på Max, så verkar inte alls som man kan ta bort discovery+ om man nu vill se kompletta säsonger... än så länge

"Hey, vi är ett företag nu, men har två tjänster, så det är bäst att du har båda om du vill kunna se kompletta säsonger" ha ha ha
(Kan ju hoppas på att de i sedvanlig ordning bara är sega på att föra över material, likt de var när hbo nordic blev hbo max, förstår inte varför man presenterar en tjänst medan man fortfarande håller på och lägger till material som borde finnas där från börjanl...)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

loggade in på max o kolla abonnemang... nu står det "Före standard" 49,50kr/mån ... :)... vaddå Före?... haha

Visa signatur

<<< AMD Ryzen 7 3700X | Corsair DDR4 16GB 3200mhz PRO RGB | WD SN850X m2 - Gigabyte 1tb m2 - Samsung 256gb SSD | Gigabyte RTX 3060 Vision 12GB OC
Fractal Design Define Compact vit TG | 2 st Acer 24" skärmar >>>

Permalänk
Medlem

Annullerar från månadsskiftet för jag tycker HBO tappat mycket av det de initialt utmärkte sig med. Få nya filmer (de som kommer är medelmåttiga at best) och de har börjat följa trenden med att producera eget material i dussintals utan att bibehålla kvaliteten från tidigare produkter. Allt detta tillsammans med prishöjningar gör att jag blir måttligt intresserad

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stargolder:

loggade in på max o kolla abonnemang... nu står det "Före standard" 49,50kr/mån ... :)... vaddå Före?... haha

Alla som hade 50% grejen får behålla 4k, atmos etc en begränsad tid innan det helt övergår till "standard", därav "före standard", tror de nämnde något om fram till Juli eller något sådant.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

De är fan patetiskt att de ska ta extra betalt för 4k år 2024.

Som också är komprimerat skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Hur vet du att "allt" ingår.
Det framgår inte alls av Max egen hemsida. Där står att femman, nian etc ingår i Premiumabonnemanget.
Det står inget om att det gäller linjärt och jag antar att max enbart är streaming.
Det står ju tex speciellt att Eurosport ingår som streaming i sportabonnemanget.

Mycket, mycket dålig information från Max om det här.
Eftersom det femman och nian står under premium så måste man anta att dom inte går att se alls på standardabonnemanget?
Finns ju ingen specificering alls om att "Allt ingår i alla abonnemang". Eurosport gör ju inte det tex...

Håller med om att informationen om det är usel, men syftet med Max var redan från början att inkludera allt eget material i Discovery+ (exv alla svenska program från 5 och 9) i Max, utom sporten. Det som egentligen är en överraskning för mig är att Discovery+ kommer att vara kvar som egen tjänst vilket i alla fall jag inte fick intrycket av från början.
Frågan är hur många som nu kommer att betala dubbelt helt i onödan, dvs både för Discovery+ och Max? De kalkylerar kanske med det.

Permalänk
Medlem

Så vad är det 'dubblerade' innehållet av man skulle få? Hört mycket Snack om att få Discoverys innehåll? men ser inget, något som vet som dykt upp man kan söka på?

Kanske allt nytt låst till nya abonnemangen också? eller vad?, Har bara "Före Standard" Just nu så.

Just nu känns det som man fick samma innehåll med sämre kvalie och dubblerat pris, får se om jag kommer behålla detta lutar starkt nej just nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Loggade in på Max, kanalerna går inte att streama linjär-tv (standard abonnemang), men man kan välja "kanal 5" och streama en sabla massa program-serier som går på femman, likadant med Discovery. Men varken kanal 5 eller 9 går att streama som kanal.

Edit:
Väldigt hoppigt med säsonger, antar att de inte fört över allt än från Discovery, t ex Street Outlaws har vääääääldigt stora hopp mellan säsongerna (Bara för att ta ett exempel när man klickade på Discovery)

Edit 2: Tar man t ex Fast N' Loud finns säsong 1-6 på discovery+ och säsong 7-15 på Max, så verkar inte alls som man kan ta bort discovery+ om man nu vill se kompletta säsonger... än så länge

"Hey, vi är ett företag nu, men har två tjänster, så det är bäst att du har båda om du vill kunna se kompletta säsonger" ha ha ha
(Kan ju hoppas på att de i sedvanlig ordning bara är sega på att föra över material, likt de var när hbo nordic blev hbo max, förstår inte varför man presenterar en tjänst medan man fortfarande håller på och lägger till material som borde finnas där från börjanl...)

Va? Kommer man att kunna fortsätta att köra med Discovery+ enbart? Det är ju fortfarande billigare än det där standardabonnemanget. Behöver inte HBO-stuffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Så vad är det 'dubblerade' innehållet av man skulle få? Hört mycket Snack om att få Discoverys innehåll? men ser inget, något som vet som dykt upp man kan söka på?

Kanske allt nytt låst till nya abonnemangen också? eller vad?, Har bara "Före Standard" Just nu så.

Just nu känns det som man fick samma innehåll med sämre kvalie och dubblerat pris, får se om jag kommer behålla detta lutar starkt nej just nu.

Jag har Före Standard och har åtminstone en kategori som heter Kanal 5 och en som heter Discovery under Våra Varumärken. Vad är det du saknar från Discovery+?

Permalänk
Medlem

Jag är på något sätt lättad att jag inte är lika involverad i Streaming som många svenskar är.

Jag som skaffade livet ut abonnemang känner mig ändå lurad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Jag är på något sätt lättad att jag inte är lika involverad i Streaming som många svenskar är.

Jag som skaffade livet ut abonnemang känner mig ändå lurad.

Va!? nu kan du ju streama "Fråga Olle" och "Wahlgrens Värld", var det inte det du ville ha?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Var tvungen att gå in och kika och ser till belåtenhet att DUNE 2 finns att streama nu! Som jag har längtat

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

När jag laddar ner gör jag det oftast i 1080p. Jag har visserligen inte perfekt syn, men en TV på flera meter gör nästan detsamma. Bitraten är minst lika viktig som upplösningen ändå. Jag kommer behålla mitt standardabonnemang med livstidsrabatt.

När du laddar ner offline-innehåll via en av streamingtjänsterna menar du va?

1080p =/= 1080p, allt handlar om Bitrate. En 50GB blu-ray innehåll givetvis inte samma data som om du skulle privatkopiera den ner till en 2GB fil kodad med x265. Högre bitrate på 720p kan vara snyggare än dålig 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Håller med om att informationen om det är usel, men syftet med Max var redan från början att inkludera allt eget material i Discovery+ (exv alla svenska program från 5 och 9) i Max, utom sporten. Det som egentligen är en överraskning för mig är att Discovery+ kommer att vara kvar som egen tjänst vilket i alla fall jag inte fick intrycket av från början.
Frågan är hur många som nu kommer att betala dubbelt helt i onödan, dvs både för Discovery+ och Max? De kalkylerar kanske med det.

Har insett nu att Discovery+ tydligen kommer vara kvar som alternativ.
Vill man enbart ha det så blir det ju billigare att köra på till hösten (109 kr vs 129 kr. Om det nu var standard som Discovery+ Playgrejer från kanal 5 ingick i)
Sen gå in tillfälligt i HBO standard då det är dags för OS.
Bara lite rädd för att det ändå blir reklamavbrott i OS då det är betydligt lägre pris än tidigare OS där man fick reklamfritt alternativ.

Permalänk

Kommer fortsätta till max standard och halva priset känns det fortfarande värt det för oss här hemma🙂

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk

Skaffade HBO MAX endast för att kunna se _Tjernobyl_. Men eftersom det var halva priset livet ut, så behöll vi det. Kan säga att det är den betalfilmkanal vi tittat minst på utan att tveka. Kasst innehåll, betalat för ingenting trots halva priset. Men nu med Discovery+ innehåll är jag försigtigt förhoppningsfull, vi får se

Skiter i att vi bara får 1080p, när det är halva priset. Vi var så sena med att kliva på 4k ändå, även om alla 3 TV apparaterna numera är 4k. Men hos båda stationära datorerna är det fortfarande 1080p IPS skärmar, trots 4060 Ti, och 4070 kort. Jag själv spelar knappt något längre, så för mig är det ett icke problem.

När det är dags för skärmbyten längre fram, lär vi väl köpa skärmar med högre upplösning dock. Lär ju dock kräva mer muskler även från grafikkort då.

Permalänk
Medlem

Vi bryr oss om din integritet

Fick en uppdatering idag så behöver godkänna terms för nya max appen.

Vi och våra 172 partner lagrar eller får åtkomst till information på en enhet.

FTFU!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Skaffade HBO MAX endast för att kunna se _Tjernobyl_. Men eftersom det var halva priset livet ut, så behöll vi det. Kan säga att det är den betalfilmkanal vi tittat minst på utan att tveka. Kasst innehåll, betalat för ingenting trots halva priset. Men nu med Discovery+ innehåll är jag försigtigt förhoppningsfull, vi får se

Kul hur olika man kan se på saker ändå. Med så mycket bra serier det finns på HBO så sätter du hoppet till att dyng…innehållet på D+ ska rädda upp MAX. Vi är olika där, minst sagt 😄

Med det sagt så kanske du sett de flesta redan. Om inte är det ju en guldgruva i serieform som ligger där.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag säger inte heller att man som Streamingtjänst inte bör ha rätt att "jaga" kontodelare och stänga av dem om man så vill, men det stör mig ändå att folk missbrukar uttrycket "göra rätt för sig" precis som "yttrandefrihet" missbrukas som uttryck. Det gör liksom att den korrekta betydelsen inte får den magnitud den förtjänar.

Jag tror att de som pratar om att "göra rätt för sig" inte syftar på kontodelning i sig, utan snarare på att syftar på alternativet att inte betala alls. Debatten är ju ganska infekterad och när ena sidan säger "Arrgh" kan det sedan vara svårt att se om den som svarade tönkte på kontodelning eller piratkopiering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Va? Kommer man att kunna fortsätta att köra med Discovery+ enbart? Det är ju fortfarande billigare än det där standardabonnemanget. Behöver inte HBO-stuffet.

Japp, precis som du skrev själv längre ned kommer Discovery+ finnas kvar som en fristående tjänst, men vad som kommer att ingå i framtiden är okänt eller om sporten kommer finnas kvar etc etc.

Men som det ser ut nu har de olika säsonger av samma serie på Max och Discovery+... verkar ju vara ganska lysande upplägg att man som ett företag har två tjänster där kunder måste ha konto på båda för att kunna del av en hel serie

Skrivet av HH1:

Jag har Före Standard och har åtminstone en kategori som heter Kanal 5 och en som heter Discovery under Våra Varumärken. Vad är det du saknar från Discovery+?

Det jag skrev ovan, t ex Fast N' Loud så finns halva säsongerna på Discovery+ och den andra delen av säsongerna finns på MAX. Så vill man se hela (som det ser ut just nu i skrivande stund) måste du ha både Discovery+ och Max.

Nu vet jag inte om det är under en period där de för över material IFRÅN Discovery+ eller bara tar tid att lägga till det till MAX eller vad Discovery+ kommer att innehålla framöver.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Aldrig haft, kommer skaffa för kolla OS sen säga upp igen typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Japp, precis som du skrev själv längre ned kommer Discovery+ finnas kvar som en fristående tjänst, men vad som kommer att ingå i framtiden är okänt eller om sporten kommer finnas kvar etc etc.

Men som det ser ut nu har de olika säsonger av samma serie på Max och Discovery+... verkar ju vara ganska lysande upplägg att man som ett företag har två tjänster där kunder måste ha konto på båda för att kunna del av en hel serie

Det jag skrev ovan, t ex Fast N' Loud så finns halva säsongerna på Discovery+ och den andra delen av säsongerna finns på MAX. Så vill man se hela (som det ser ut just nu i skrivande stund) måste du ha både Discovery+ och Max.

Nu vet jag inte om det är under en period där de för över material IFRÅN Discovery+ eller bara tar tid att lägga till det till MAX eller vad Discovery+ kommer att innehålla framöver.

Jag är en "periodarstreamare". Hoppar på saker och tittar av. Varit så med Netflix tidigare. Nu finner jag inget värt att gå tillbaka där för. Amazon Prime när jag köpt något och kört typ någon månad o intensivt "Tittat av" det jag vill se. Oftast fri frakt om man är priemmedlem o köper jag något så kan jag göra ett sånt påhopp ibland.
Fick också via telia Hbo Max+Viaplay+TV4 PlayPlus (eller vad det hette9) för 179 kr/månad pga avtal med hyresväd
Såg det jag ville se på Hbo Max o Viaplay men var inte imponerad alls av någon av vare sig utbud men framförallt den usla streamingkvaliteten.
Tog det nästan helt av anledningen att jag fick Viaplays vinterstudio (eller vad det nu hette). Det med längdåkning o alpint utan reklam. Var kanske mer annan sport också med i paketet (Som tydligen var jävligt förmånligt).
Men Viaplays livesport var en grym besvikelse då dom inte kunde fixa bandbredd när det var som mest spännande (läs Svenskar i dramatiska skeden). Då buffrades det eller hackade det. Värdeslöst! Sa upp efter en måndad.
Nej för mig räcker Discovery+ just nu. Sen i samband med OS Max då. Blir väl en månad då så man får "Titta av en del" igen, om det är värt det. Får se hur "mixningen" av discovery+ o Max blir då. Och kvaliteten på liveströmmad sport.

Permalänk
Medlem

Appjävlen är buggig på min LG OLED B2. Ibland startar inte appen, den bara står å buffrar i några minuter å sedan står det att något gick fel. Kommer jag in i appen å startar en serie så står den bara å buffrar i evighet ibland.

Har inget problem med internet, kabelansluten tv till fiber.

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge detta shit varar innan nästa "ommöblering" kommer att ske. Tack å lov har jag sagt upp abbet (hade 50% för ett tag sen).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Fick precis detta svar från deras kundtjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill-Hertzhog:

Appjävlen är buggig på min LG OLED B2. Ibland startar inte appen, den bara står å buffrar i några minuter å sedan står det att något gick fel. Kommer jag in i appen å startar en serie så står den bara å buffrar i evighet ibland.

Har inget problem med internet, kabelansluten tv till fiber.

Ja helt fantastiskt. HBO-appen har varit den sämsta av alla. När hela ens affärsmodell är en app för att leverera video, så förstår jag inte varför man inte tar in kompetent folk för att bygga den…

Skrivet av Jinsan:

Fick precis detta svar från deras kundtjänst

https://i.imgur.com/MKBYb6u.png

Tycker ändå det känns så fishy. Dom hade väl likaväl bara kunnat migrera oss till ett Premium-abb med rabatterat pris? Nån hake lär det vara.

Dom kan alltid få för sig att fimpa ett ”Före Standard” abb, det blir betydligt svårare att först konvertera oss till ett rabatterat premium och sen fimpa det. Känns som dom antingen redan har en plan, eller vill behålla en livlina att kunna kasta ut rabattkunderna.

I stort sett alla av dom jag känner som har HBO har rabatten, så skulle gissa på att dom är rätt sugna på att få bort kunder från den kontotypen…

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxan96:

Jag ringde HBO supporten för ett tag sedan när vi fick mejlet angående ändringarna på mitt abonnemang med 50% livstidserbjudandet.

Enligt supporten skulle vi som har haft erbjudandet fortsatt få 4K upplösning sen får vi väl se om det stämmer och isf hur länge de håller i sig.

Frågade även om möjligheten att uppgradera till Premium med bibehållen rabatt men var inte möjligt. Däremot sa de på telefonen att man kunde uppgradera till sport abonnemanget med bibehållen rabatt (inte av intresse för mig).

Blir intressant om det stämmer med upplösningen eller om de har ändrats/sa fel.

Har du numret kvar till supporten? Försökte hitta men de har gömt det nånstans. Ska fråga varför svenskt tal försvann på Harry Potter filmerna med nya Max appen.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Telia avtalet har blivit sämre då jag skrev under i Mars att få HBO Max, Viaplay samt TV4+ med mitt Telia abonnemang, nu efter ändringen så har jag fått reklam efter varje streamad timme, något som inte fanns innan, det är tråkigt när tjänster blir sämre, för övrigt trodde jag inte att HBO sysslade med avtalsbrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslowins:

Telia avtalet har blivit sämre då jag skrev under i Mars att få HBO Max, Viaplay samt TV4+ med mitt Telia abonnemang, nu efter ändringen så har jag fått reklam efter varje streamad timme, något som inte fanns innan, det är tråkigt när tjänster blir sämre, för övrigt trodde jag inte att HBO sysslade med avtalsbrott.

Tror nog inte HBO gör avtalsbrott, utan lyckas nog navigera i de grå gränserna alldeles ypperligt...
Jag sitter i samma båt och vi fick HBO Max som ersättning tidigare, och nu ser jag att vi fått reklamskräpet istället vilket är ett rejält nerköp. Ser hellre ingenting alls samt lägre kostnad än att betala något överhuvudtaget för en undermåligare produkt.