Favorit i repris: Ölkväll för SweCare i Göteborg! - den 16/4 kl 18:00

Permalänk
Medlem

Kommer tyvärr inte kunna närvara vilket suger hårt, då jag sett fram emot detta.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fyller 30 den 18, men skall fira min födelsedag i gbg den 16:e, man kanske borde dra förbi och fira med SweC, lite sugen är man allt. Frågan är om quinnorna är lika sugna, får kolla på detta

Permalänk
Medlem

Kan nog säga att jag med stor sannorlikhet kommer. Reservera en ½ stol till mig? (om du inte redan bokat)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dagle:

Kan nog säga att jag med stor sannorlikhet kommer. Reservera en ½ stol till mig? (om du inte redan bokat)

Tyvärr går det inte att "halvboka", de (och jag) behöver veta om folk kommer eller ej.

Låt säga att jag bokar för många - då kommer de att neka kunder som egentligen kunde fått plats = förlorad inkomst

Säg att jag bokar för få - ja då får ni inte plats.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Du kan boka in mig också!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Får säga nej också.... Har bokat biljetter till mig och en polare till Herrmiddagen på Studentkåren i Thn...

Permalänk
Medlem

Suger ännu mer nu att man inte kan komma dit när faktiskt Cloudstone ska dit, den tomten hade jag velat träffa.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Entusiast

Jag är på! Det ligger redan i google calendar så då är det ju hugget i sten.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cloudstone:

Du kan boka in mig också!

Skrivet av Zotamedu:

Jag är på! Det ligger redan i google calendar så då är det ju hugget i sten.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Kan inte komma.
Åkte på en bärgning på 1500 spänn så där rök min krogbudget denna månaden!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att så många avbokar. Trodde ju att fler skulle kunna deltaga nu när jag vart så tidigt ute! Får hoppas på att fler uppmärksammar tråden.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Måste avboka också, skyller på att folk bokar in födelsedagar dumt.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rich:

Synd att så många avbokar. Trodde ju att fler skulle kunna deltaga nu när jag vart så tidigt ute! Får hoppas på att fler uppmärksammar tråden.

Du, jag, Jonas och ett par kannor öl bara. Blir epic.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Du, jag, Jonas och ett par kannor öl bara. Blir epic.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

Synd att man inte känner någon i Göteborg. Hade jag och min kompis haft hotell-pengar över så hade vi lätt kört upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Suger ännu mer nu att man inte kan komma dit när faktiskt Cloudstone ska dit, den tomten hade jag velat träffa.

Hah! Du kanske blir besviken så ha inte för höga förhoppningar! Vi får ta nån öl nästa gång, kanske i sommar eller höst?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cloudstone:

Hah! Du kanske blir besviken så ha inte för höga förhoppningar! Vi får ta nån öl nästa gång, kanske i sommar eller höst?

Tro mig, han kommer att missa årets händelse.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Hah! Du kanske blir besviken så ha inte för höga förhoppningar! Vi får ta nån öl nästa gång, kanske i sommar eller höst?

Tycker jag låter som en toppen idé! Det kör vi på.

Och håll käften Rich, du gör inte detta lättare precis haha!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Synd att så många avbokar. Trodde ju att fler skulle kunna deltaga nu när jag vart så tidigt ute! Får hoppas på att fler uppmärksammar tråden.

/me avbokar i alla fall inte... xD

Visa signatur

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag bokat bord för oss.

15 st har bekräftat att de kommer, fyra har ännu inte svarat. Jag har bokat bord för 19 st, och jag kommer på fredagen ringa in och meddela eventuella bortfall.

Eftersom det är helg är det viktigt att de som säger att de skall komma kommer, annars lär jag aldrig få boka bord där igen... blir de tvungna att tacka nej till andra kunder bara för att vi har bokat upp platser (och inga kommer på de vi bokat upp) innebär det förlust för dem.

Sen, eftersom vi var så många vill de gärna ha in lista på maten vi tänkt besställa. Här är matlistan: http://media.olrepubliken.se/2011/02/meny_olrepubliken_spring...

PM:a mig med vad ni vil ha för mat, så ringer jag in till dem dagen innan.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Finns det någon särskild maträtt som ni rekommenderar och har provat sen tidigare som är unik för Ölrepubliken?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Eventuellt Fenix +1
Det är inget mer kvalspel för oss men eventuellt skall jag och polarn till Värnamo. Skall snacka med han ikväll om hur vi skall göra.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

Ser fram emot helgen, ska bli jäkligt kul! De senaste gångerna har vart jävligt lyckade.

Glöm inte att säga till mig vad (om) ni skall äta!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ah, deras burgare gick ju fasen inte av för hackor senast... Jädrar va go den var!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Finns det plats för en till? Såg inte tråden föräns nu:(

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonazz:

Finns det plats för en till? Såg inte tråden föräns nu:(

Jadå. Tror jag iaf, faller säkert bort någon, hade tänkt ringa för att de slutgiltigt besked om antalet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ah, deras burgare gick ju fasen inte av för hackor senast... Jädrar va go den var!

Mmmm, då blir det hamburgaren för mig då! Omnom nom.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Jadå. Tror jag iaf, faller säkert bort någon, hade tänkt ringa för att de slutgiltigt besked om antalet.

Gött! Boka in mig också då! Behöver du något mer än mitt nick? Jag har ju bild också:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag ringt Ölrepubliken och bekräftat följade:

Vi är 16 st som kommer.
Av dem är det 11 st som skall ha burgaren, och 1 skall ha Fish n Chips.
Vi kommer kl 18:00 imorgon.

Det är flera som inte bekräftat om de kommer eller ej. Eftersläntare kan inte räkna med plats, men hon i telefonen sa att det brukar lösa sig i de flesta fall. Vi får hoppas på det helt enkelt.

Ses imorgon!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rich:

Nu har jag ringt Ölrepubliken och bekräftat följade:

Vi är 16 st som kommer.
Av dem är det 11 st som skall ha burgaren, och 1 skall ha Fish n Chips.
Vi kommer kl 18:00 imorgon.

Det är flera som inte bekräftat om de kommer eller ej. Eftersläntare kan inte räkna med plats, men hon i telefonen sa att det brukar lösa sig i de flesta fall. Vi får hoppas på det helt enkelt.

Ses imorgon!

Är det bara att drälla in vid 18 och leta efter efter ett stort bord med vilsna nördar?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24